Gå till innehåll

AA, fel spelat på pre-flop? (NL 100)


Recommended Posts

Detta är då första inlägget, så får hoppas att man ger tillräckligt med info o inte missat nåt =)

 

PokerStars Game #9391016807: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2007/04/12 - 21:05:03 (ET)

Table 'Holmia II' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: marcus ($101.60 in chips)

Seat 2: sil916 ($35.80 in chips)

Seat 3: Jonny_Moxon ($127.45 in chips)

Seat 4: Geraldinjo79 ($19.70 in chips)

Seat 7: antbug ($113.95 in chips)

Seat 8: Random_Rules ($77.85 in chips)

Seat 9: LaoZen ($60 in chips)

Jonny_Moxon: posts small blind $0.50

psychopit has returned

Geraldinjo79: posts big blind $1

LaoZen: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to marcus Ace of ClubsAce of Hearts

antbug: raises $3 to $4

Random_Rules: folds

LaoZen: folds

cicatrix joins the table at seat #5

marcus: raises $6 to $10

sil916: folds

Jonny_Moxon: folds

Geraldinjo79: folds

antbug: raises $15 to $25

marcus: calls $15

*** FLOP *** King of Spades7 of Clubs6 of Diamonds

antbug: bets $25

marcus said, "A, i think you have KK"

marcus: folds

antbug collected $49.90 from pot

 

Vet att han är en väldigt tight spelare...

Är detta rätt spelat eller skulle man trycka på all-in i pre-flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer första höjningen du gör preflop. Ett bra riktmärke är tre gånger så mycket som han lagt in i potten. Är där synare emellan (inte i det här fallet) så lägg till ännu mer. Är spelaren lös så lägg till ännu lite till.

 

När han 4-betar hade jag nog valt att slå om igen. Folk 4-betar inte utan att vilja få in så mycket som möjligt preflop på NL100.

 

Sen hade jag inte kunnat lägga på floppen heller. Och jag hade definitivt inte sagt nåt i chatten.

 

Ett tips: försök inte göra stora lay-downs. det är liksom inte lönt att göra det.

 

En sak till: Det var en föredömlig hh jämfört med många andra. det enda jag saknade var hur stor potten är på floppen, orka räkna själv liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast ska du ju höja pre, ibland inte förståss.

På floppen ser det ju sjukligt vekt ut. Bettar han bara KK där eller?

Har han AK så vet han att han oftast leder (eller ligger lika) när han ser floppen så han ska betta där(för att få dig att kasta AK). Han borde ha bettat större dock anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat, hade han haft KK så hade han lagt sig pre flop om du hade gått all in.

 

bra debut inlägg.

 

får jag fråga om du sett fenomenet där någon lägger sig preflop med KK många gånger på dessa nivåer, eller för den delen överhuvudtaget?

 

 

En sak till: Det var en föredömlig hh jämfört med många andra. det enda jag saknade var hur stor potten är på floppen, orka räkna själv liksom.

 

ja, 2 x 25 blir något av en rysare

 

och angående handen, möjligt att du skulle trycka preflop.

men detta blir ju 4x hans höjjning och du ger han dåliga potodds för att syna

 

ett annat spel hadde dock varit att höjja upp till 50-60 och låta han ställa, för att va säker på att få in pengarna.

 

folden kan du naturligvis inte göra, han kan ha haft JJ-QQ också, och därav det låga betet, iomed att han helt enkelt kollar, har du nån kung?

AK är också mycket troligt.

 

där ställer vi, har han KK så har han, grattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och angående handen, möjligt att du skulle trycka preflop.

men detta blir ju 4x hans höjjning och du ger han dåliga potodds för att syna

 

ett annat spel hadde dock varit att höjja upp till 50-60 och låta han ställa, för att va säker på att få in pengarna.

Ja fembet som inte är allin skriker ju svaghet, så då ställer han nog med händer som han viker mot en fembet allin? :)

 

Som några redan påpekat, ha som standard att 3beta hårdare, upp till 3-3,5 gånger ursprungsraise när du har position, lite mer när du är ur position.

 

Som spelat, om han nu är så tajt som du säger så är det väl sannolikt att han har kk, men vetefan om jag hade pallat vika ändå med så mycke inne preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fembet som inte är allin skriker ju svaghet, så då ställer han nog med händer som han viker mot en fembet allin? :)

 

Som några redan påpekat, ha som standard att 3beta hårdare, upp till 3-3,5 gånger ursprungsraise när du har position, lite mer när du är ur position.

 

Som spelat, om han nu är så tajt som du säger så är det väl sannolikt att han har kk, men vetefan om jag hade pallat vika ändå med så mycke inne preflop.

 

nej jag vet inte vad som är bäst. men jag hadde nog ställt preflop. får du syn, har du bäst hand. läggar han sig har du vunnit 1/4inköp, vilket är betydligt mer än man brukar göra med AA känns det som.

 

sen som Kollikock sa, snälla skriv inte i chatten, ingen varken läser eller bryr sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK! =)

 

Jag tackar så mkt för era svar, min poäng är visad hehe.. detta var inte min hand, utan en kompis hand, han tyckte att han spelade handen så rätt o jag tyckte d va så fel, tyckte han skulle tryckt på i pre-flopp eller iaf reraisar rejält igen som det sägs här, så kände mig tvungen o posta den o se fler åsikter =)

 

Jag är väldigt tacksam för alla inlägg och speciellt de seriösa.. nu känner man sig mer självsäker med sitt val nästa gång man sitter AA pre-flopp mot nån som reraisar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...