frirullare Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 ** Game ID 727281138 starting - 2007-04-11 15:55:15 ** Adonis [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - LGoIF13 sitting in seat 1 with $27.71 - SweConny sitting in seat 2 with $12.33 - tta9000 sitting in seat 3 with $22.60 - larric sitting in seat 4 with $25.67 [Dealer] - The_coean sitting in seat 5 with $22.10 - Thomasduus sitting in seat 6 with $10.99 The_coean posted the small blind - $0.10 Thomasduus posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to larric: , LGoIF13 folded SweConny folded tta9000 folded larric raised - $0.60 The_coean folded Thomasduus raised - $1.80 larric called - $1.80 ** Dealing the flop: , , Thomasduus bet - $1.85 larric doesn't know what to do. Vad ska man göra här? Pott-satsa var bara lite mindre än vad han hade kvar, då känns all in mer rätt. Fold kändes väldigt svagt. Bara syna? Satte honom på överpar eller AQ, AK. Trodde han skulle kunna folda QQ där i alla fall. AK, AQ nästan säker på att han foldar. Citera
Big Less Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Inte mycket att snacka om. All in. Synar han ligger du ändå inte efter någon av händerna du räknar upp. Citera
hansolo Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 med en sån fin draghand så vill du inte vinna en liten pott, utan en stor! om du ställer så får du syn av några riktigt bra händer, men oftast så vinner du bara en liten pott. Därför tycker ja att valet står mellan att syna eller smacka om å bygga en stor pott. Har han bra så synar han din raise, men samtidigt så kan de bli jobbigt att spela en stor pott på turn om den blankar. En fördel om du höjer på flop är att han kan bli vek å checka till dig på turn, isf kan du checka bakom om du missar. Ja hade nog höjt 3-4*beten och sedan checkat bakom om turn blankar, träffar ja så betar ja ut. Citera
maxinhoe Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Vafan, ställer vi in här får vi ju inte syn av dom händer vi vill ska syna. Vi vill ju locka med oss QJ+, jag synar eller miniraisar. Citera
AccessGranted Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Raisa för att få honom att lägga AK/AQ, och ställer han då med AA-QQ har du en enkel syn. Vi vill att han foldar "stora" händer som har missat men även om han har en färdig hand har vi förmodligen ett 50/50 läge (något sämre mot pocket Js och inte alls särskilt roligt mot en hand som AdKd). Citera
Steel Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Vi vill ju locka med oss QJ+, jag synar eller miniraisar. Nej det vill vi inte. Citera
frirullare Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 Miniraise hade väl funkat och bombat river om han känndes svag. Med hans stack så var 3-4 han raise lite onödigt kanske. Resultat: Han synar med AQ:shock: Hans pottodds var väl 1.8, 1.9 eller något sånt! Turn: Q... Fortfarande många outs. River: svart femma.. Det roligaste av allt var att han sen i favoriten sa att jag spelade dåligt och sa att han var favorit! Jag försökte snällt förklara att jag var nästan 70% favorit på flopp men han ville inte fatta:) Med tanke på hur han spelade handen så var all in väldigt bra spelat:) Man vill ju ha med AQ, AK men att QJ ska folda även om det är lite svårt. Mot QQ hade jag varit 52-54% favorit tror jag det var ungefär. Citera
Sideshow Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Vi är ju favoriter mot det mesta men det känns ju jävla gött att dega in här Citera
mgps Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 hansolo: vi har ändå bara 50/50 ca mot ett par därför allin och han foldar är det bästa resultatet. så allin helt enkelt. Citera
ebisumaru Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Fold preflop. Det här är så sant. Du kan folda om du vill med fulla inköp, du måste folda när ni spelar så grunt. Jätteenkel push på floppen. Citera
Maple Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Det roligaste av allt var att han sen i favoriten sa att jag spelade dåligt och sa att han var favorit! Jag försökte snällt förklara att jag var nästan 70% favorit på flopp men han ville inte fatta:) Med tanke på hur han spelade handen så var all in väldigt bra spelat:) Man vill ju ha med AQ, AK men att QJ ska folda även om det är lite svårt. Mot QQ hade jag varit 52-54% favorit tror jag det var ungefär. Jag tycker du spelar dåligt som synar reraisen preflop, din motståndares stack är för liten för att syna. Visst, synen all-in av din motståndare är väl inget vidare mot din antagliga handdistribution men synen är faktiskt mot din hand bara marginellt fel. Om antingen esset eller damen är ruter (vilket inte framgår av handhistoryn vad jag kan se) så är faktiskt synen +EV mot din hand. Du träffar ett monsterdrag och ändå är det bara marginellt fel av din motståndare som inte träffat någonting att syna sig all-in här visar tycker jag att din syn preflop knappast är speciellt mycket bättre än din motståndares spel. Citera
minucci Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 med en sån fin draghand så vill du inte vinna en liten pott, utan en stor!. Är en fördel om man träffar med! Känns helt ok att ta hem den utan syn. om du ställer så får du syn av några riktigt bra händer, men oftast så vinner du bara en liten pott. . Räknar du 35BB som en liten pott så visst. Därför tycker ja att valet står mellan att syna eller smacka om å bygga en stor pott.. hahaha! Har han bra så synar han din raise, men samtidigt så kan de bli jobbigt att spela en stor pott på turn om den blankar. En fördel om du höjer på flop är att han kan bli vek å checka till dig på turn, isf kan du checka bakom om du missar. Ja hade nog höjt 3-4*beten och sedan checkat bakom om turn blankar, träffar ja så betar ja ut. Jag tror inte du har riktig koll på stackdjupen. Synen preflop suger ganska hårt btw. Citera
frirullare Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 Ja, jag glömde skriva det. Var lite tiltat, annars hade jag slängt den innan min första höjning till och med. Citera
hansolo Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Är en fördel om man träffar med! Känns helt ok att ta hem den utan syn. Räknar du 35BB som en liten pott så visst. hahaha! Jag tror inte du har riktig koll på stackdjupen. Synen preflop suger ganska hårt btw. nae inte riktigt koll på stackarna där. Spelar normalt inte Cashgame så ja e ingen stjärna på de, men de verkar du va Citera
minucci Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Ja, jag glömde skriva det. Var lite tiltat, annars hade jag slängt den innan min första höjning till och med. Höjningen är helt ok. Synen på Fi 3 bet suger för att han har halv stack. Citera
jojje2k Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Som minucci säger är höjning på knappen med 76 suited inte alls ett dåligt spel, snarare tvärt om Citera
maxinhoe Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Missade fi stackdjup. Ställ in eller föld pre. Citera
jajo67 Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 fold Preflop efter hans reraise om du inte har reads på att det är en aggressiv tomte....efter flop är det en enkel push imo... Citera
Recommended Posts