Gå till innehåll

AKo på SB - NL200, SH.


Recommended Posts

Kyo010129 är en riktig synfisk, synade ~50$ med Q4s och körde in resten på floppen med färgdrag.

 

bwd27 är en ganska bra spelare, mittemellan så där, han har raisat ifrån knappen ganska ofta. Vad tycker ni generellt om att höja med AKo OOP och committa dig själv med ett CB på floppen. Tror inte jag kan ta ner handen här genom att betta utan kommer iaf få minst en syn.

 

Game #3768711933: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/04/10 - 02:20:59 (CET)

Table "Kicker" Seat 5 is the button.

Seat 1: eileen66 ($80 in chips)

Seat 2: Kyo010129 ($99.58 in chips)

Seat 3: Latif3009 ($46.08 in chips)

Seat 4: 0fresh0 ($210 in chips)

Seat 5: bwd27 ($220.50 in chips)

Seat 6: MenSluta ($698.23 in chips)

MenSluta: posts small blind $1

eileen66: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to MenSluta King of ClubsAce of Spades

Kyo010129: calls $2

Latif3009: calls $2

0fresh0: folds

bwd27: raises to $13

MenSluta: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle i 9/10 bara synat i detta läget. Finns ingen anledning att höja upp här mer eftersom du aldrig får se en fold från fi samt att AK är som alla vet ingen färdig hand så du är antagligen som bäst 50-50 undantags vis för AK-AQ som fi kan höja upp med här.

 

Sedan beror det på vad det är för fi också men mot en stabil standard spelande fi är syn och värdering på flopp standardspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg 40, lägg mot allin.. det var det jag först kom att tänka på, fast det känns kallt på nåt sätt ändå. Säg att vi får syn och låg flop, då vet vi ju lixom att han sitter på JJ+ och inte kommer lägga förmodligen, och vi är ur pos så, fan jag har ju inget riktigt bra svar :) skulle gärna höra fler tankar om vad folk tycker är standardlinje här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Fi är duktig så höjer han väl rättså brett här, eller? Att säga att vi som bäst är 50/50 känns bara jättefel, vad får dig att tro att han inte skulle kunna höja upp med händer som T9s, 76s osv? Särskilt med den read KF har på honom.

 

Jag hade spelat upp till ~$45 eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle i 9/10 bara synat i detta läget. Finns ingen anledning att höja upp här mer eftersom du aldrig får se en fold från fi samt att AK är som alla vet ingen färdig hand så du är antagligen som bäst 50-50 undantags vis för AK-AQ som fi kan höja upp med här.

 

Sedan beror det på vad det är för fi också men mot en stabil standard spelande fi är syn och värdering på flopp standardspel.

Vilken vektight nivå och sida spelar du på? Du blir ganska lättläst om du endast reraisar med AA-QQ. Mot hans HD leder AK förmodligen med 60/40 så det är EV+ att reraisa. Raisa till 40-45 så ställs de inför ett beslut.

 

Visst, det är frustrerande att spela mot totala synfiskar som verkligen suger sig tag i potten och inte släpper taget men AK är inte en helt dålig hand att busta dem med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...