Gå till innehåll

NL100, jobbig KK.


Recommended Posts

Jag sitter med ~140$, FI 80.

Fold fram till mig på knappen. KK, standardraise 4xBB. Sb foldar, Fi på BB slår upp till 13. Jag synar.

 

Flop Q98 rainbow. Fi betar ut 21. Har ingen read alls på Fi.

 

Känner mig slagen, inte ofta man ser omslag med AQ preflop. Kanske kan slå en aggro AK, JJ. Mest troligt AA eller QQ. KK är väl en avlägsen möjlighet. Ja ändå, fold eller push här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt vek BB om du inte ser omslag med AQ emot en knappraise, det är ju iofs 0.5/1 och där kanske det är standard, jag borde veta eftersom jag spelar på samma nivå :) Jag slår iaf om med både AK/AJ och ibland par så långt ner som 55 där. Jag degar in på flopp, samtidigt som du säkert leder är det inte jättekul att ge frikort på den floppen till exempelvis JJ. PUSH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi kan ha många händer som du har slagen. Många rerejsar på BB mot höjning fr knappen med 77+ samt AJ+, på den nivån.

 

Fi.s bet på floppen kan också va en cont.bet, så det behöver inte betyda nån styrka i sig.

 

Med effektiv stack 80 är det push här för att inte ge gratiskort på det dragiga bordet o hålla tummarna att fi har AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du vill lägga en fälla när du bara synar hans omslag preflop, som sagt har du allt som oftast 0 respekt från knappen. Floppen i sig är ju sämsta tänkbara men att vika här är alldeles för svagt utan read på fi. Jag hade nog degat in 80% och vikt 20.

 

Varför folda 20% ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hela planen med att syna 3bet pf med kk e ju och lura med sämre händer vidare, då främst qq,jj men i knapp mot blind även aq etc.

 

antagligen är det bästa här (kommer inte ihåg stacksize..) att raisa en summa som ger fi fe på en push?

 

4betta är dåligt i min mening, diskutera...(edit, om vi inte börjar 4betta andra händer än aa-kk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panga in alltihop 100% och folda 20% ;-)

 

Jag vistas också på den där nivån på FT och instämmer i att en raise på knappen får föga respekt. Han dom sen trebettat, så är dom i princip pot-committade. Du har en massa händer slagna här och du får betalt av en del sämre händer också om du tjoffar in. Sen får man väl bjuda på att känna sig dum när han har dig rejält slagen ibland.

 

Sen kan man ju ibland ha en read som styr åt ett annat håll. Jag foldade nästan mellan-set idag när jag blev fett checkraisad av Full tilts tight-passivaste spelare och jag var 85% säker på att han hade topp-set med det movet, men så fjollig kan man ju inte vara. (han hade topp-set och min read var rätt men stacken försvann).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med ~140$, FI 80.

Fold fram till mig på knappen. KK, standardraise 4xBB. Sb foldar, Fi på BB slår upp till 13. Jag synar.

 

Flop Q98 rainbow. Fi betar ut 21. Har ingen read alls på Fi.

 

Känner mig slagen, inte ofta man ser omslag med AQ preflop. Kanske kan slå en aggro AK, JJ. Mest troligt AA eller QQ. KK är väl en avlägsen möjlighet. Ja ändå, fold eller push här?

 

Folk ser för mycket på HSP och blandar ihop turneringspoker med cashgame.

En "standardhöjning" från knappen betyder ju numera allt från en totalt tom hand till AA.

Folk har numera en tendens att spela rag, för att tokfloppa och sedan slå tillbaka folk som spelar "normal" poker. Eller ska jag säga så här, det finns inte så många där ute som kan pottodds, implicita odds eller ens se värdet på sina pengar de har in sin stack.

Det verkar vara VM i klonkning på gång ute bland lowlimitborden.

 

I vilket fall skulle jag absolut inte oroa mig för att fi satt med AA eller QQ.

Snarare KQ, QJ, A9, A8....JTs är ju heller ingen omöjlighet.

 

Jag tycker dock att du felspelat preflop genom att bara syna.

Det finns BARA en kortkombination han kan slå dig med preflop, och den kortkomb får han 1 gång på drygt 200.

Jag hade höjt upp hans 13 bet till 35.

Efter det kan du agera efter HANS agerande.

Skjuter han då, ja då har han troligen den där träffen han drömt om i veckor.

Få du syn kan du spekulera i QQ, JJ.

 

Jag hade skjutit in alla mina marker med KK i det läget du nämner, utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hela planen med att syna 3bet pf med kk e ju och lura med sämre händer vidare, då främst qq,jj men i knapp mot blind även aq etc.

 

antagligen är det bästa här (kommer inte ihåg stacksize..) att raisa en summa som ger fi fe på en push?

 

4betta är dåligt i min mening, diskutera...(edit, om vi inte börjar 4betta andra händer än aa-kk)

 

precis, med tanke på nivån känns 4-bet kallt om fi är standard weaktight.

 

syn och sen in med skiten på floppen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...