Gå till innehåll

NL2000 AQ-träff för 3,5 inköp.


Recommended Posts

Fi är bland de mest lösaggressiva på siten och vi har flera tusen händer mot varandra. Markerna har flyttats en hel del senaste timmen och hela bordet spelar som det vore på tilt faktiskt. Han har 35/23/3.8, jag har ca 30/20/2. Han stjäl ca 50%. Han är kapabel att 3-barella tom och har en del game, dock är han ej bland de bättre 10/20-spelarna enligt mitt tycke.

 

6-handed 10/20.

 

dealt to HERO :Ah::Qd: ($6771.50 in chips)

3 första foldar

FI på D: raises to $80 ($9409 in chips)

SB: folds

HERO BB: calls $60

 

:2s::Ad::2c:

 

HERO: checks

FI: bets $120

HERO: raises to $400

FI: calls $280

 

:9c: Pott 970

 

HERO: bets $800

FI: raises to $2400

HERO: calls $1600

 

 

:3h: Pott ca 5800

 

HERO: checks

FI: bets $6529 and is all-in Kostar 3900 för mig (två inköp)

 

 

Jag valde att checkraisa vilket ej är standard för mig men jag ville faktiskt spela en stor pott med den brädan och min hand. Som spelad öppnar det för stora moves från hans sida också, jag har mig själv att skylla för en jobbig sits på sätt och vis.

 

Han synar snabbt flop, på turn fullföjler jag och han slår om mycket snabbt. När jag synat tänker han ett par sekunder o ställer. Jag tänker att en tvåa, AA och A9 känns troliga som händer för värderaise i hans sits. AK tror jag inte vågar/värdemaximerar på detta sätt, 99 finns men är osannolik. A9 känns osannolik den med, men helt klart möjlig. Bör han inte vara rädd att jag har en tvåa eller antingen är tom med mitt spel? Denna tankegång for i mitt huvud iaf och därför synade jag turn för att utvärdera river, jag resonerade att jag borde syna av många rivrar som inte ger färgen, rätt tänk eller oväsentligt om klöver faller? Hur rädd bör man vara på turn att ge gratiskort med så djupa stackar bakom?

 

Floatar denne FI flopen på checkraise? Inte alls osannolikt, jag har ju också en rätt lös image. Orkar han 3-barella för allin river med dessa stackar? Han borde kunna anta att han försöker beta in i en 2a rätt ofta? Jag försvarar då och då låga suits med en tvåa, A2s är en annan.

 

Om fortsätta på turn, raisa igen eller bara syna för att utvärdera river? Måste jag syna river om jag synar turn? Omvärderar jag syn river till en fold om klöver faller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

problemhand ur position med djupa stackar? fold är väl ett hetare alternativ.

Lägga AQo mot en kille på knappen som stjäl 50%? Knappast.

AQ är stål mot denna killen pre när han är på knappen.

 

Jag är också nyfiken till varför det inte blev 3-bettat pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägga AQo mot en kille på knappen som stjäl 50%? Knappast.

AQ är stål mot denna killen pre när han är på knappen.

 

Jag är också nyfiken till varför det inte blev 3-bettat pre?

 

kollade bara på HHn snabbt.

 

nej inte lägga men vill vi fortfarande trebetta? blir ju fortfarande en stor pott ur position.

nu var han ju inte jätteduktig men bara för att han ä lös betyder ju inte det att ahn spelar jättepotter med svaga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FÖrsöker svara alla inlägg hittills.

3-bet pre, säg att jag gör det 60% av gångerna här, resten av gångerna "slowar" jag AQn. När jag i generella drag 3-betar minst 20% av gångerna när han försöker stjäla någon av min blind varierar jag mig självfallet med händer som AQ, lite mer benägen att bara syna med så här djupa stackar.

 

Som nämndes är AQ halvstål mot honom. 3-betar jag mot denne fi kommer jag minst få en syn relativt ofta med dessa stackdjup, han är ej en kass spelare.

 

Jag är snarare i tankarna att han vet att vi får svårt att syna med händer som AJ/AQ både på turn o riv, men jag tror han måste se det som troligt att jag kan ha en 2a då och då också. Resonemanget att det är en bra bluffsituaion för honom gör att jag iaf synar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

handen han representerar slår du ju inte iaf. hade inte synat om han är medioker, men om han var jätteaggressiv och bluffig och samtidigt bästa 10/20 regularen på siten hade jag hittat synen ibland, kanske 20% av gångerna på turn och sedan c/c:at river oavsett hans betstorlek och riverkort. anledningen till det är att han måste tänka flera steg för att rättfärdiga en bluff här, något en medioker 10/20 spelare inte gör imo. alltså fold här och det redan på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Why is that? Jag frågar ju om råd om riverspelet och har svårt att se att det är givet att syna river bara för att jag synade turn. Betyder inte det att han inte alls borde "förstå" att jag aldrig släpper river? Det är ju bara ni som verkar tycka att vi VERKLIGEN måste syna river om vi synar turn. En sak kan ni väl ALLA hålla med om att det inte är en blixtsyn river för att ni tycker man ska bestämma sig på turn för resten av stacken på två inköp till?

 

Hur pass vanlig är denna hand att ni kan standardgenerlaisera den till att solkart syna river om vi synat turn? Jag hade också svarat något liknande om det handlat om ett standardstort bet river, säg ett halvt inköp. Nu är det två hela inköp han ställer river med för vi spelar med 3,5 inköp. Och fi i handen är en medelbra till bra regular, LAG med höga stats samt kan göra 3-barellar. Inte bland de bästa på siten på 10/20. Allt detta har jag nämnt tidigare men ni verkar gå på egna antaganden om honom. Jag har ju lagt upp förutsättningarna redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt svåranalyserad hand iom att vi inte vet hur du spelar i övrigt. Kan tänka mig att du behöver checka hela din HD på turn.

 

Som spelat är ju detta ett ganska så lösligt problem om han spelar någotsånärt balanserat. Rent frekvensmässigt måste du syna med 22/AA/99/A9/AK här. Och eftersom det kan tänkas att han gör detta med AK så är ju AQ rätt mycket sämre, så då är ju den rangen ganska lämplig att syna med.

 

Om du inte har 22/AA/99/(A9) på river efter denna sekvens så är vi ju tillbaka till det jag sa först: Det blir svåranalyserat för oss, och du behöver checka hela din HD på turn. Och du behöver syna med både AK och AQ (det räcker) som spelat.

 

Kan ju också tänkas att denna motståndare har obalanserat många bluffar eftersom han verkar rätt LAG:ig och brädet/stackarna/positionen talar för det, och då kan du väl syna ner här med AQ. Det är nog ingen katastrof hursomhelst.

 

Men som sagt, du löser detta problem lättare tidigare i handen. Jag hatar inte check-raisen på floppen (trots att den blir sämre och sämre desto djupare ni är) men du måste ju ha nån sorts koll på turn/river-spelet efter det.

 

Att blockbetta river är förstås också kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju också tänkas att denna motståndare har obalanserat många bluffar eftersom han verkar rätt LAG:ig och brädet/stackarna/positionen talar för det, och då kan du väl syna ner här med AQ. Det är nog ingen katastrof hursomhelst.

 

Men som sagt, du löser detta problem lättare tidigare i handen. Jag hatar inte check-raisen på floppen (trots att den blir sämre och sämre desto djupare ni är) men du måste ju ha nån sorts koll på turn/river-spelet efter det.

 

 

FI med hans stats har väl i väldigt många fall svårt att balansera bluff/nötter bra? Utgick du från samma flopspel som spelades i handen när du sa att du sedan vill checka på turn efter att vi checkraisat flopen?

 

Jerico: Är du av meningen att vi visst kan syna turn för att folda mot ställning river alla dar i veckan? Blir lite konfunderad över att du tycker att just den flopen är usel att checkraisa på. Är Q87 färgdrag bättre? Enligt min mening är det skönare med A22-flop för detta. Blir besluten lättare med likadant turnspel på Q87 färgdrag med min AQ? Det tycker inte jag. Vill du fortfarande ha mer mosaik på flopen för att en checkraise ska bli "bättre" med 3,5 inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och ja.

 

Poängen med att checka turn för att han synade flop är för att maximera värdet och checksyna turn o river menar du?

 

Du hade inte med en singeltvåa som alternativ i första ledet, glömde du det eller tyckte du inte en triss var tillräckligt bra för att säkert fortsätta? Säg att vi hade haft 32s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med att checka turn för att han synade flop är för att maximera värdet och checksyna turn o river menar du?

 

Du hade inte med en singeltvåa som alternativ i första ledet, glömde du det eller tyckte du inte en triss var tillräckligt bra för att säkert fortsätta? Säg att vi hade haft 32s.

 

om AK är med bör en bättre hand vara med ;) han antog väl bara att du ej spelar den.

 

jag diggar dock 32s :) many a fish has been stacked with this hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med att checka turn för att han synade flop är för att maximera värdet och checksyna turn o river menar du?

 

Så kan man väl se det. Jag försökte dock minimera infoläckaget och komma till river efter en check-check- eller check-bet-call-sekvens med en finare, lättspelad, och mer svårexploaterad HD. Efter check-check har du ju rätt bra med bluffhänder och värdebetshänder (om han pushar bli ju beslutet snarlikt det du har nu, och jag kan tänka mig AK+ att syna med igen).

 

Efter check-bet-call har vi ju knappt nån luft, men det vi har räcker för att check-bluffpusha för att balansera check-värdepusharna. (edit: som också är jättefå).

 

Du hade inte med en singeltvåa som alternativ i första ledet, glömde du det eller tyckte du inte en triss var tillräckligt bra för att säkert fortsätta? Säg att vi hade haft 32s.

 

Jag antog att du inte hade en enda hand med en 2:a faktiskt. 32s känns sjukt kass oop med djupa stackar, och A2s likaså.

 

För övrigt avskyr jag djupstacksspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antog att du inte hade en enda hand med en 2:a faktiskt. 32s känns sjukt kass oop med djupa stackar, och A2s likaså.

 

För övrigt avskyr jag djupstacksspel.

 

Tolkar jag det rätt att OM du skulle spela 32s/A2s så gör du det hellre med ett halvt inköp t ex än med 3,5 inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar jag det rätt att OM du skulle spela 32s/A2s så gör du det hellre med ett halvt inköp t ex än med 3,5 inköp?
Kan svara "ja" i hästens ställe här. Men tror inte han gör det då heller faktiskt.

 

Rätt intressant hand, tycker dock inte att pf-spelet är i närheten av att vara marginellt med hänseende på raise. Stor sådan. Edit: Nevermind. Vete fan om det inte är rätt rimligt att höja 0 händer preflopp med så här djupa stackar.

 

River- och turn hör ju förresten ihop på så sätt att du måste räkna med att ge upp en del värde på river i form av bluffar/värdebet och därmed bör räkna med ett rätt kraftigt straff på synen där. Om du tänker vika en blank river så är det extremt tveksamt att syna turn balansmässigt, eftersom du dels inte vet vad han kan ta sig för och dels för att den tillgängliga informationen viktar mot att han kommer vara snäll och checka blank river. Du kan ju inte gärna syna turn på hoppet att han checkar tillbaka river eller att du träffar A eller Q.

 

I övrigt så tycker jag att du satt dig i en jäkligt knepig situation med din betlinje här. Checkraise+syn definierar dig som sjutton. Möjligen kan du ju spela likadant med stål och släppa AQ här för att straffa motståndaren med stål istället. Men då ger du ju honom väldigt fria händer med 3-bet på turn över lag.

 

Skulle vilja se vilka andra händer du vill ha i den här linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...