Gå till innehåll

NL100 - Beslut med TT preflop

Recommended Posts

Denna situation är extremt standard, men jag är helt ur form så jag behöver hjälp.

Fi har varit ganska aggresiv ( 30/23/2.8)

GAME #523523477: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-04-09 18:34:31

Table Sandton

Seat 3: FritsBom ($109.80 in chips)

Seat 5: klonkosaurus ($17.90 in chips) DEALER

Seat 6: Alessandro80 ($155.25 in chips)

Seat 8: sim20584 ($19.00 in chips)

Seat 10: Jojje2k ($103.60 in chips)

Alessandro80: Post SB $0.50

sim20584: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jojje2k 10 of Hearts10 of Clubs

Jojje2k: Raise $4.00

FritsBom: Raise $12.00

klonkosaurus: Fold

Alessandro80: Fold

sim20584: Fold

Jojje2k: Call $8.00

Syn/fold/4-bet(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är väl inte så jätteintressant....

Table Sandton

*** HOLE CARDS ***

*** FLOP *** [9:d: 6:diamond: 3:club:]

Jojje2k: Check

FritsBom: Bet $17.00

Jojje2k???

Länk till kommentar

Fi:s bet kanske inte är så hög, men vad har han, och vad kan du slå? Jag tror du är slagen. Folda.

Verkar inte fold som det absolut sämsta beslutet om man bestämt sig att syna pre flop med T-T, går inte att begära så mkt mer (förutom ett set)

Tycker både en syn är helt ok på floppen med risk för att bli utdragen mot A-Q och liknande.

En höjning tror jag dock inte behöver vara fel, får du syn sitter du troligen ytters illa till, annars lär hans A-K åka in i mucken rätt snabbt om du raisar. Thats my two cents.

Länk till kommentar

Problemet med att göra det med AK är ju att han kan ha en SC eller nåt liknande random som träffat ett par som han väljer att syna in sig med när han är så committad. (Sen så kan han ju ha nåt riktigt bra också men det är risken man får ta mot aggro spelare ibland).

Länk till kommentar

Preflop är väl inte så jätteintressant....

Table Sandton

*** HOLE CARDS ***

*** FLOP *** [9:d: 6:diamond: 3:club:]

Jojje2k: Check

FritsBom: Bet $17.00

Jojje2k???

Syna och kolla turn.

Länk till kommentar

Tycker inte om check-syn med just TT här mot en kille som är rätt lös och aggro, vad är planen på turn om han skjuter hårt igen? Tror att han kommer tolka din check-call som om att du har precis vad du har och kommer kunna spela perfekt. Dessutom är risken för att överkort kommer stor och du har ingen aning om vilka kort som kan ha hjälpt honom. Lite klent att syna ner hela vägen och märka att han träffat damen som kom på river...

Länk till kommentar

Tycker inte om check-syn med just TT här mot en kille som är rätt lös och aggro, vad är planen på turn om han skjuter hårt igen? Tror att han kommer tolka din check-call som om att du har precis vad du har och kommer kunna spela perfekt. Dessutom är risken för att överkort kommer stor och du har ingen aning om vilka kort som kan ha hjälpt honom. Lite klent att syna ner hela vägen och märka att han träffat damen som kom på river...

Hur agerar du vidare? Fold mot raise? Fold mot ställ antar jag, men mot syn? Beta turn oavsett kort, eller endast utan överkort? b/f, b/c? Annat förslag?

Länk till kommentar

Checkraisa aldrig floppen här. Bara för att han reraisar preflop betyde rinte det att han inte har en bra hand. JJ QQ KK AA. Klart att man kan bli bortbetad på turn men man kan inte vinna varje hand heller. När han visat sån stykra preflop och du synar hans flopbet måste han förstå att du har en hand. Check/folda turn, invänta bättre läge.

Länk till kommentar

Jag gillar inte c/r här. Fi är inte sjukt aggro med en AF på 2.8 och han trebetar en UTG-raise, hans HD är starkt viktad åt bra händer här tror jag. Det är ju ingen maniac vi har att göra med direkt.

Jag checksynar flop och checkar turn som standard. Är han jätteaggro postflop kan jag tänka mig att c/r turn all-in om inget J+ kommer, men standard är c/f turn.

c/r all-in på flop dödar bara bluffvärde eller får in stacken mot mkt bättre händer.

Jag vet att exempelvis muddywater på cardrunners inte håller med mig, han vill bet-folda här. Jag håller inte med honom.

Länk till kommentar

om vi har read på fi, ge den, 2barrel info, 3bet info....

mot vissa spelare kan vi inte syna flop folda turn, sjukt exploaterbart. mot andra är det helt klart spelbart. och även om fi är aggro behöver han inte 3betta utg raisers light särskilt ofta?

som standard mot nån tänker jag stackspel eller fold turn. men mot en känd aggro är det inte spelbart?

och stackspel måste ju va bättre att checkraisa turn?

och check check turn, checksyna allt utom a?

Länk till kommentar