Gå till innehåll

Recommended Posts

5 handat:

 

Plats 1: TJAAAA =D (1190.70) Utg

 

Plats 3: Texas_Wolf (367.70) Knappen

 

TJAAAA =D [Eh, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

TJAAAA =D Höj till 40.00

VaNiaL Lägg

Texas_Wolf Syna 40.00

Blindsen foldar

*** Flop(Board): *** : [Dr, 10k, Kns]

TJAAAA =D Satsa 70.00

Texas_Wolf Syna 70.00

*** Turn(Board): *** : [Dr, 10k, Kns, 8k]

TJAAAA =D Passa,

 

c/r bara så standard här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de stackarna tror jag det spelar mindre roll vad du gör. Fi är uppenbarligen en donkey och har är mer eller mindre comittad redan.

 

Edit: ja jag missade att han var sjukt kort. Frågan är ju dock fortfarande om han är aggro eller inte, vad är planen om han checkar bakom på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebetta/syna push på alla rivrar, med en förhoppningsvis högre synfrekvens hos Fi än vad jag skulle haft på turn. Då han inte har så mycket kvar tänkte jag att det vore onödigt att riskera att förlora honom för att bygga en pott.

Resonerar jag rätt?

 

Brukar inte kika så mycket efter reads på shortstacks, han hade ialla fall inte utmärkt sig som överaggresiv/passiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju just att boarden är sjukt scary nu så tror han checkar med alla sina par, 2 par och sets medan du ändå kommer att stacka honom om han har en 9a. Det du kan få värde av är ju om han av nån anledning är tom och bestämmer sig för att bluffa (osannolikt efter fllop action).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt att han använder ett par/tvåpar som har showdownvärde för att bluffa här. Varför skulle en bluff vara så osannolik här? När hero checkar och visar svaghet "vet" Fi att brädan skrämmer hero. Plus att han mkt väl kan bli jäktad av brädan och vill skydda här.

 

Han vet ju att hero inte sitter på en 9 liksom. Att hero checkar turn gör att AK inte känns lika aktuellt heller.

Och även om han checkar bakom så kommer det bli svårt att stacka honom men jag tycker att det är värt den risken. Jag tror att fi ofta kommer vika turn här om man fortsätter beta. Vet inte hur fi skulle uppfatta ett mkt defensivt bet här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...