Gå till innehåll

NLT $100 Överpar i jobbigt läge - Släppa eller fortsätta?


Recommended Posts

Hold'em NL ($0.50/$1)

Table "Zamora" Seat 5 is the button.

Seat 1: Aimar7 ($22.25 in chips)

Seat 2: Anonpg1 ($131 in chips)

Seat 3: GreenCap ($154.75 in chips)

Seat 4: soRIGGED ($37.25 in chips)

Seat 5: jagAEGER ($145.50 in chips)

Seat 6: petsi ($41.50 in chips)

petsi: posts small blind $0.50

Aimar7: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap Ace of DiamondsAce of Clubs

 

Anonpg1: raises to $4

GreenCap: raises to $10

soRIGGED: folds

jagAEGER: folds

petsi: folds

Aimar7: folds

Anonpg1: calls $6

 

Höjde inte så mycket vilket berodde på en tredje spelare som pushade väldigt mycket. Blev lite knas i skallen eftersom jag själv ville beta först för att sedan få en re-raise mot mig. Fick kortslutning när en annan betade före mig då jag både ville bli pushad men samtidigt inte ville släppa fi nummer 1 för billigt. Ja ja...

 

----- FLOP ----- 7 of Diamonds9 of HeartsQueen of Diamonds

 

Anonpg1: checks

GreenCap: bets $9

Anonpg1: calls $9

 

Här har jag verkligen ingen aning om varför jag betar så lite. Vill naturligtvis beta mer här. Kanske blandade jag ihop detta bordet med ett 200$ som jag också spelar på så att jag trodde att mina klick på "bet-slidern" skulle resultera i dubbelt så mycket höjning :evil:

 

----- TURN ----- 7 of Diamonds9 of Hearts Queen of DiamondsQueen of Clubs

Anonpg1: checks

GreenCap: checks

 

Här är min tanke att antingen så satte han trissen eller så höjde han pre med ex. kungar. Har han triss sparar jag pengar och har han något annat så kanske jag inducerar en bluff på rivern (som jag synar). Eftersom jag bara har en motståndare är jag inte så rädd för färgdraget.

 

----- RIVER ----- 7 of Diamonds9 of HeartsQueen of Diamonds Queen of Clubs9 of Diamonds

Anonpg1: bets $40

 

Vad gör jag nu. Jag tycker att det är en väldigt stor bet här (potten var väl på 39,50 om jag räknar rätt.)

 

Eftersom jag upplever att mitt spel inte stämmer för fem öre nu för tiden ville jag bara göra en "reality-check". Jag ville inte att höjningarna skulle bli som de blev men som spelat, motiverar mitt veka spel en syn eftersom han bör ha en ganska vid HD "från floppen och hit" iom mina misstag? Preflopp verkar han ganska solid och det ser ut som en helt ok spelare, tight och inte för aggro. I dessa lägen funderar jag ofta på vad som väger tyngst, att jag spelat kasst (=bluffchans?) eller stor bet (=nöt/nästan nöt?)

 

Så, är detta fold eller fortsatt spel (kommentera gärna alla gator utöver det jag själv sagt men resonera helst mest kring vad hans bet betyder i detta läge)?

 

Tack!

 

(Ber om ursäkt om min text är rörig. Är sjuk just nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt trist bräda, men finns det inte för många händer som slår dig? Du har ju i stort sett berättat att du inte har en Q, så om killen har pejlat läget rätt kan han ju till och med värdebetta en färg. Jag skulle släppa om jag spelade harmoniskt - syna om jag var tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker, precis som du själv påpekar, att du är helt vilse i handen på varje gata och därför skulle jag folda för att inte göra skadan värre än vad den är. Att syna känns som kamikaze-spel eftersom du inte har en aning hur då står till. Fold, ta nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste folda rivern här. Du har inga odds även om det känns som en bluff. Hade riverkortet varit spader 2 hade du kunnat syna gärna ett mkt mindre bet.

 

Ang. floppen bör du beta ca 75-85% tycker jag. Har han AQ lära han ta en syn till men har han TT-JJ så släpper han lätt här. Finns mkt draws ute också som J10 tex.

 

Vad betyder fi's riverbet?

Han vet att du är ganska tom nu. Han sätter dig på en marginell hand men förmodligen inte KK/AA. Du betar floppen svagt och han synar antingen med en Q, J10, 89, TT, JJ, KK. Men det lutar åt att han synar flop med en marginell hand eftersom han med AQ varit frestad att raisa dig för att skydda mot draws. Vad han sätter dig på floppen är förmodligen AK, JJ, TT, draw och kanske har kvar AA/KK i bakhuvudet efter din raise preflop.

 

På turn kommer ännu en Q vilket som båda checkar. Detta gör att Fi vet att du inte har AQ. Isåfall hade du betat för att skydda osv. Nu ser ditt konstiga flopbet plötsligt ut som ett vekt CB med en marginell/missad hand.

 

När en suited 9a kommer på rivern vet Fi att du inte har en Q och förmodligen inte har en 9a och förmodligen inte flushen. Har han J10 och missade straighten är detta ett mkt bra läge att bluffa men det är också en av de få händer du slår. På rivern har han antingen ingenting eller stål. Med en färdig flush tror jag inte att han skulle betat såhär. Inte heller med JJ, TT, KK osv.

 

Man kan dock inte räkna bort händer som PP med showdownvärde här eftersom vissa på dessa nivåer spelar väldigt konstigt.

 

Det känns som att han mkt möjligt har J10 här eftersom han betar såpass mkt och nog inte vill ha en syn här. Han vet att du är svag och ändå betar han så mkt. Med AQ vill han ha syn här.

Ne, jag tror att han har gjort en hand med showdownvärde till en bluff eller bluffar rakt ut här. Är han riktigt kass kan han betat av "dåligt samvete"/stress för att han lät kort komma när båda checka turn. Jag tänker då på 77 tex eller flush.

 

Antingen AQ eller J10 tror jag. Men eftersom hans HD är vidare tack vare att vissa spelar dumt och marigt gör att även en 9a, dåligt spelat slår Fi. Likadant en flush eller 77 marigt spelat.

 

Faktum här är att du har de read på fi behöver i stort sätt bara efter just denna handen. En kompetent Fi hade oavsett sina kort inte betat så här mkt på rivern. Hade han bluffat hade han vetat att han inte hade behövt ta i så mkt när du är väldigt svag om han inte vet att du har AA/KK vill säga men ändå inte tror jag. Vet inte hur du spelar preflop. Hade han haft stål hade han inte heller betat så mkt. Med allt annat hade en bra Fi antingen checksynat/blockbetat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaren och analyserna. Ibland (läs: "när det gått dåligt") börjar man tänka för mycket på just det sakerna som motiverar en syn och tappar helheten. Jag får helt enkelt skylla mig själv som inte tog mer tid på mig preflopp och på floppen (det måste vara så att jag förväxlat borden) för det hade underlättat mitt beslut rejält. Hur som helst så slängde jag så vi får inte veta vad fi hade. Men det är skönt att få lite spel bekräftat ibland så tack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt konstig hand bara. Jag tror fortfarande att du mkt väl kan ha haft bästa handen men riktigt jobbig sits.

 

Ja, jo.. tanken har slagit mig :evil:

 

Men jag kände ändå att jag inte ville kasta in 40 dollar på det men nog känns det som om att fi skulle kunna pusha där med vilken hand som helst. Prefloppspelet ger väl ett par eller höga kort. Vilket hade i normalfallet kunnat visa sig i efterfloppen men den möjligheten sumpade jag ju med mitt spel.

 

Men som någon sa: det finns för många händer som slår mig, tyvärr, även om jag lätt kan föreställa mig 33 eller 45 i spader i hans hand, hånskrattandes åt mig när han skyfflar in sina $40 i vetskapen att jag inte har en synhand :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men tänker man efter lite mer så kan han inte beta så här med en hand med showdownvärde och inte med stålet. Han nästan måste bluffa.

 

Han vet att du är svag och sen kommer flushen på rivern. Ett gyllene läge att ta potten.

 

Håller absolut med dig och det var därför jag postade handen. Tyvärr har jag bara sprungit in i stålet så oerhört många gånger när jag ger fi cred för att vara en tänkande spelare (enligt mig då förstås vilket ju kan vara helt fel :-P ) och tror därför att han/hon inte kan ha något men likförbannat sitter stålet där och jag svär över att fi kunde vara så dum att tro att jag skulle syna. Innan jag kommer på att jag faktiskt synade.

 

Den här gången slängde jag men jag kan inte låta bli att undra. För nog fan är det väl dumt som tusan att spela som fi med stål eller showdownvärde?

 

Det är vad jag också tycker iaf.

 

Kan inte för mitt liv komma på en enda hand som slår mig som vore "bra" spelad av fi. Någon?

 

Är nog bäst jag slutar nu eftersom jag gnäller men än jag analyserar just nu, men det var iaf intressant att höra era synpunkter.

 

Ha det 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...