Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Början av en 180-manna SnG, ca 150 spelare kvar. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) internettexasholdem.com UTG+1 (t2030) MP1 (t830) MP2 (t1430) MP3 (t1445) CO (t2250) Hero (t1225) SB (t1400) BB (t4120) UTG (t1120) Preflop: Hero is Button with , . 2 folds, MP1 calls t30, 1 fold, MP3 raises to t90, CO calls t90, Hero calls t90, 2 folds, MP1 calls t60. Synar på implicita, hoppas träffa set. Flop: (t405) , , (4 players) MP1 checks, MP3 bets t150, CO folds, Hero raises to t300, MP1 calls t300, MP3 folds. Hmm, troligt med hålpipa hos någon fi, om inte pre-höjaren har överpar så borde jag leda. Testar vattnen med en minraise. Turn: (t1155) (2 players) MP1 checks, Hero bets t835 (All-In) Rätt korta effektiva stackar och jag får väl ingen bättre hand att lägga med denna bet. Vill mest inte ge gratiskort. Bra/anus? Citera
cryo Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Början av en 180-manna SnG, ca 150 spelare kvar. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) internettexasholdem.com UTG+1 (t2030) MP1 (t830) MP2 (t1430) MP3 (t1445) CO (t2250) Hero (t1225) SB (t1400) BB (t4120) UTG (t1120) Preflop: Hero is Button with , . 2 folds, MP1 calls t30, 1 fold, MP3 raises to t90, CO calls t90, Hero calls t90, 2 folds, MP1 calls t60. Synar på implicita, hoppas träffa set. Flop: (t405) , , (4 players) MP1 checks, MP3 bets t150, CO folds, Hero raises to t300, MP1 calls t300, MP3 folds. Hmm, troligt med hålpipa hos någon fi, om inte pre-höjaren har överpar så borde jag leda. Testar vattnen med en minraise. Turn: (t1155) (2 players) MP1 checks, Hero bets t835 (All-In) Rätt korta effektiva stackar och jag får väl ingen bättre hand att lägga med denna bet. Vill mest inte ge gratiskort. Bra/anus? Ja just det, det är nog bra eller anus det där, Anus: raise från mitt, samt hans 150 cb i en 400 multiplayerpot är misstänkt stark talar för högre pocket Bra: om det är lågt inköp 4 eller 10 så kan det vara mycket fisk kvar, och då tyder det kanske inte på styrka det där 150 betet, samt synen på din reraise brukar vara för att man inte vill tappa ansiktat, coh sen har han nog potods för att syna den med AK, AQ Fast jag hade stänkt på där jag med, det är lika så bra som att sitta med 800 kvar när blindsen blir 25/50 och man ska ha en stack för att det brukar tighta till sig just över level 3-4 i dassa MTT. och då vill man ha en stack som kan byggas. Du ligger ju lite stökigt till om nu inte din hand står, så det rent taktiska med att ha stack i denna fas av trneringen avgör ju saken Citera
SoderKrippa Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Limpar 99 i MP såhär tidigt tror jag... Som spelad hade jag nog gjort som du och hållit för ögonen... /SK Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Tack för bra synpunkter.. Ett par saker dock som jag tror ni missat eller som jag missförstått i era inlägg: Det är preflop-höjaren som CB:ar, men han foldar för minraisen. Så fi på turn är MP1, som har fisksynat hela vägen. Sen sitter jag på knappen, och limpa är inte ett alternativ då det höjts fram till mig. Men kallsynen på knappen spelar jag av ungefär samma skäl som jag skulle limpat i MP - höjning tjänar inte mkt till och jag vill ist se en billig flop för att kunna stacka vid träff. Tänker mig att på turn kan fi vara lite läskig med en slowspelad träff, men det verkar rätt dumt att ha slowspelat på den brädan när A i min eller preflophöjarens hand är rätt troligt, och då vill han inte ge oss något gratis. Tror han att han leder så bör han spela (väl?). Troligast är ist att han är en passiv synfisk, så som han spelat, och det ger ju isf pushen ett rätt bra värde? Sen det här med att ge gratiskort - om jag tror att jag är uppe mot bättre hand som synar eller hålpipa (som borde folda) så känns det mer marginellt att pusha där.. Hur mkt är det värt att han foldar hålpipan (inte så mkt som om han foldar OESD tex), och hur ställer vi det i relation till värdet han får på sina träffar genom att jag pushar? Om jag å andra sidan inte pushar - kan jag då komma ifrån handen när han har träff? Vet ärligt talat inte, och om inte så är det ju stendumt att ge gratiskort.. (Edit: Då menar jag att om vi inte kan komma ifrån hans eventuella set o.dy. när vi inte pushar turn, så räddar vi inget värde mot hans träffar genom att inte pusha, och då har passen på turn ingen positiv effekt att väga upp nackdelen med gratiskort med.) Så allt sammantaget så lutar jag åt att gilla min push, men det finns många frågetecken som jag gärna vill ha uträtade... Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Jag har vidtagit en åtgärd för att återerövra mitt liv. Skit i detaljerna (orkar inte), men jag har prioriterat bort ett element i mitt liv som känts mkt betungande. Ska bli sjukt skönt att bli en social varelse igen. Snart, så... Citera
cryo Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Tack för bra synpunkter.. Ett par saker dock som jag tror ni missat eller som jag missförstått i era inlägg: Det är preflop-höjaren som CB:ar, men han foldar för minraisen. Så fi på turn är MP1, som har fisksynat hela vägen. missade visst lite här, man läser ju som den dyslektikerman är:shock: Då kan det vara lite hur som, och då brukar jag ställa, iallafall i sånna här lägen. Du är ju helt enkelt comittad, inte just som stack, men som nämnt tidigare så finns det lite mer att vinna på att inte vara short på nästa 2 levels. Kan lika gärna starta ny Turre eller bli spelbar här. Citera
hefo Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 HeFo - Först en professionell reporter, sen en störtskön tjej med helt rätt humor Humor?? Trodde du att jag skämtade där nere? Min herre ska veta att jag varken är professionell eller rolig på något sätt. ...och ryggskottet håller i sig, så nu går jag på piller i klassen "röd triangel" också. Kul att träffa dig. Även om du har svårt att bestämma dig. 1. Titta på menyn. 2. Fatta ett beslut. 3. Fäll ihop menyn. 4. Meddela den trevliga servitören vilket beslut du fattat. Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Humor?? Trodde du att jag skämtade där nere? Min herre ska veta att jag varken är professionell eller rolig på något sätt. Aj då, jag som inte tog någonting du sa på allvar... ...och ryggskottet håller i sig, så nu går jag på piller i klassen "röd triangel" också. Usch det kan inte vara bra de där (förutom pillren då).. Ja du verkade ju mindre road när det var dags o ta ryggen med sig till flyget. Krya på dig! Kul att träffa dig. Även om du har svårt att bestämma dig. 1. Titta på menyn. 2. Fatta ett beslut. 3. Fäll ihop menyn. 4. Meddela den trevliga servitören vilket beslut du fattat. En sån oläslig meny får mig så sjukt tiltad att det nästan slutar med att jag beställer in hela kalaset! "Den stora riddarens stolta oxjärp, intages i muntert sällskap med glasen böljade av fröjderfull dryck yada yada" varför inte bara "oxjärp"?? Och servitören var ju bara så irriterande. Fan om det inte var hans fel att jag satte mig och okynnesspelade omaha sen på kvällen.. Men maten var fin! Citera
cryo Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 "Den stora riddarens stolta oxjärp, intages i muntert sällskap med glasen böljade av fröjderfull dryck yada yada" Sånt här tiltar vilken branchmänniska som helst. Den som skrev menyn borde skjutas! Snälla säg att du överdrev.... Citera
eurythmech Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Får man ha menyer i stil med "sauterad galapogshöna med limetryffelsås och en gulmorotsmarinerad silltårta på andalusiskt vis", var det också fel? Lite sådär, för att kittla smaklökarna. Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Sånt här tiltar vilken branchmänniska som helst. Den som skrev menyn borde skjutas! Snälla säg att du överdrev.... Det sjuka är att jag snarare underdrev, för att jag inte lyckades göra menyns irritationsgrad rättvisa... Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Får man ha menyer i stil med "sauterad galapogshöna med limetryffelsås och en gulmorotsmarinerad silltårta på andalusiskt vis", var det också fel?Lite sådär, för att kittla smaklökarna. Helt annan sak, för det där säger ju faktiskt nånting om vad det är som serveras. Men huruvida nån uppdiktad riddare av angiven storhet äter den aktuella oxjärpen eller inte, samt huruvida hans förmodade sällskap är muntert eller ej, det skiter jag blankt i... Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) internettexasholdem.com MP3 (t2610) CO (t7100) Button (t8985) SB (t855) BB (t4985) UTG (t2395) Hero (t10269) MP1 (t5085) MP2 (t2568) Preflop: Hero is UTG+1 with , . UTG calls t100, Hero calls t100, MP1 calls t100, 3 folds, Button calls t100, SB completes, BB checks. Flop: (t600) , , (6 players) SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets t400, MP1 folds, Button raises to t1200, SB folds, BB folds, UTG folds, Hero ??? Och nu då? Bra drag, aggression från fi, stora stackar. Med mindre stackar blixtställer jag, hur gör jag i detta läge? Edit: Det är en 180-manna-SnG. $4.4 Citera
eurythmech Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Misstänker att knappen aldrig kommer vika mot ett omslag, men det är nog bara bra, för det innebär antagligen att han synar oftare med A8/85 osv än vad en normalt funtad spelare skulle göra (aldrig), däremot kan det vara svårt att stacka honom om vi flushar på turn, kanske med nian också. Dessutom svårt att veta var man står om man träffar paret. Jag degar in här också, finns utan tvekan värde i det. Möjligt att syn är bättre. Sinnessjukt att spela så här djupt Citera
Ängeln17 Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Jag har vidtagit en åtgärd för att återerövra mitt liv. Skit i detaljerna (orkar inte), men jag har prioriterat bort ett element i mitt liv som känts mkt betungande. Ska bli sjukt skönt att bli en social varelse igen. Snart, så... Whatever it is. GL Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Jag pushade och han satt på top-tvåpar och steksynade. Det betyder att han hade 58% equity. Jag missade o funderade på om det verkligen var så lyckat o pusha. Nånstans måste ju gränsen gå för var FE:n inte längre överväger "vad-ska-han-syna-med"-effekten. Whatever it is. GL Tackar! fan vad alla är snälla Min DB är en kärlekens oas på detta forum! Citera
eurythmech Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Mjo, det är en jävla överbet.... Citera
Klyka Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Mjo, det är en jävla överbet.... Precis. Och om man letar alternativ till push så känner jag nästan för att bara syna och se vad turn kommer med.. eller? Citera
headhunter78 Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Jag hade nog också pushat i det läget som du beskrev om flushdraget. Meningslöst att bara syna med tanke på att han antagligen hade pushat på turn då och gjort det svårare för dig att syna med bara ett kort kvar som skulle gett c:a 19% chans att träffa. Så du gör ju helt rätt i min bok där iallafall. Men klyka vad gör man för att bli en del av ditt lilla kärleksnäste då? Känner mig ju utanför här. hehe Citera
fredyr Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 För övrigt tycker jag det är härligt att du har kvar din jul-avatar fortfarande. Citera
Klyka Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Men klyka vad gör man för att bli en del av ditt lilla kärleksnäste då? Känner mig ju utanför här. hehe Man skriver saker som "nej, det var jag som var otydlig", "låter jättekul, önskar jag kunde vara med", "vilka bra råd, känner redan att jag blivit en bättre spelare av att läsa ditt inlägg" och dylikt följt av ett . Det är sådant min DB är till för. För övrigt tycker jag det är härligt att du har kvar din jul-avatar fortfarande. Bara dumt att byta, då måste man byta tillbaks till jul. Citera
Klyka Postad 20 April , 2007 Författare Rapport Postad 20 April , 2007 Drog igång 3 st 180-manna-SnG a $4+0,4. Placeringarna blev 34, 27 och 4, dvs 1 ITM med en prispeng om $57,6. Klart godkant men framfor allt sjukt kul spel. Tilt pa att mina svenska bokstaver slutade fungera under tiden jag skrev detta inlagg... Citera
Klyka Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 Ett av mina mer kreativa drag: PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (9 handed) internettexasholdem.com SB (t5335) BB (t7575) UTG (t924) UTG+1 (t8110) MP1 (t6320) MP2 (t11138) MP3 (t3722) Hero (t8722) Button (t4180) Preflop: Hero is CO with :4d, :td. UTG raises to t899, 4 folds, Hero raises to t1398, 3 folds. Det är ca 30-40 av 180 spelare kvar. Det är en ante på 25, så det ligger 825 i potten innan UTG pushar. Efter pushen ligger potten alltså på 1724. Trots att jag inte direkt är storstackad (en större stack vid bordet, samt att min stack var runt medel i turneringen som helhet) så hade jag lyckats dominera detta bord rätt kraftigt. Jag hade stor framgång med blindstölder och folk var timida i största allmänhet. Jag kände mig relativt säker på att min minraise skulle fylla sin funktion och isolera mig mot lillstackens all in, och därmed skapa mkt döda pengar i potten. Om jag lyckas isolera mig mot storstacken så får jag 1724 mot 899, dvs ungefär 1,9 mot 1. Jag behöver ca 34% equity. Om fi's HD är ca 30% av hans händer (55+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A7o+,A5o,K9o+,Q9o+,J9o+,T9o) så är vi ungefär där. Men lägg dartill risken för att vår isolering inte funkar. Viss equity för CB på floppen iofs, men hur kul är det med en begränsad sidopott? För mig framstår det såhär i efterhand som en förlustaffär, men var jag inne på nån form av bra spår? Eller vill ni bara stena mig för denna hand? Citera
Recommended Posts