Gå till innehåll

Stejkad Klyka är fri - Stejkningen är avslutad

Recommended Posts

• Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Äntligen!

En "variansfri" session, stadigt plus! Sjukt skönt att spela när det flyter så fint..

Två bord där jag plussade ca 100 på vardera, och ett där jag backade 25. Där satt en massa dåliga spelare, men jag kunde ändå inte vända till ett plus.. Men vad gjorde väl det..

823 händer och +$171.25 blev det. Motsvarar 10.4 BB/100! En liten graf, bara för att jag är så nöjd :D :

cash5.jpg

Hehe, jag spelade en intressant hand som jag inte minns.. När jag skulle kopiera HH:n under tiden jag spelade så måste jag ha kopierat fel HH, för detta var vad jag hade kvar efter sessionens slut:

PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is Button with :Ah:, :5d:.

5 folds, MP3 raises, 4 folds.

Final Pot: 1.75 BB

:D :D :D

Postad

Preflop: Hero is Button with :Ah:, :5d:.

5 folds, MP3 raises, 4 folds.

Final Pot: 1.75 BB

Tänkte att det skulle vara lite roligt o komma med värsta analysen här, men sen kom jag på att jag inte kan spela FL och att det förmodligen inte hade varit så roligt ändå, så jag skippar det. Nu vet du det iaf! fint resultat, GL! :)

Postad
Tänkte att det skulle vara lite roligt o komma med värsta analysen här, men sen kom jag på att jag inte kan spela FL och att det förmodligen inte hade varit så roligt ändå, så jag skippar det. Nu vet du det iaf! fint resultat, GL! :)

:D

And ty!

Kom på att rullen nått en ny toppnotering: $927. Äntligen bryter jag vallen...

Postad
Nice, WP.

Var i PT hittar du de däringa diagrammen. Jag letar för fullt.

Under tabben Game Notes, där finns en lista över de senaste 100 händer du spelat. Knappen Get All hämtar alla händer som du spelat. Använd filter i Preferences-tabben för att reducera antalet händer. Tex kan du ta alla händer från idag på FL 1/2 (det är det filtret jag använder för grafen ovan).

När du har alla de händer du vill ha med i grafen så trycker du på nån av de små knapparna ovanför rutan med alla händer. 2 av dem har ett G som i graf på sig. Den vänstra är bra när du inte har så många händer i listan, den ritar ut alla händer. Den högra är bra när du har många händer i listan, för den ritar bara ut ett förbestämt antal datapunkter...

Om det nu gjorde nån känsla på allt (eng. made any sense at all)... :)

Postad

För att kommentera föregående uttalande av klyka...Jag är full som fan och kan därför inte ge dig en rättvis analys av nåt...förutom att tryck all in så fort du har 10 2o funkar det för doyle brunson ska det väl för fan funka för dig...hehe

(edit: jag har varit på bröllop idag och spriten var gratis...hehe)

Postad
För att kommentera föregående uttalande av klyka...Jag är full som fan och kan därför inte ge dig en rättvis analys av nåt...förutom att tryck all in så fort du har 10 2o funkar det för doyle brunson ska det väl för fan funka för dig...hehe

Klart det funkar! Kommer dock inte ihåg uttalandet...

(edit: jag har varit på bröllop idag och spriten var gratis...hehe)

Det ante mig... :D :D :-P

Håll dig borta från pokern nu bara.. För T2o funkar aldrig när man är full... :)

Postad

Jag såg att en av de LAP-fiskar som jag suttit och isolerat mot under hela denna dags spel är en av de jag förlorat mest till all time (vilket iofs inte är så mkt tid att tala om i min lilla databas).

Amount won from: $9

Times won: 3

Amount lost to: $32

Times lost: 7

Difference: -$23 (ja, det säger ju en hel del om storleken på min databas)

Hmm.. Vad ska jag dra för slutsatser (om vi nu låtsas för ett ögonblick att vi öht kan göra det) av detta?

Av tidsstämpeln på detta inlägg så drar jag iaf slutsatsen (o den är iaf statistiskt säkerställd) att jag ska gå o lägga mig.

Edit: Jag kan ju kanske dra upp lite HH:s mellan honom o mig o se om jag spelar jättefisktigt o kanske överkompenserar i mina försök o exploatera honom. Men det får bli imorrn.

En sak jag vet att jag gjorde knasigt var att över-isolera, att höja händer som jag gärna ville spela HU mot honom fast i en position där det var stor risk att få syn av nån annan. Det leder troligen till en förlust, men inte en förlust som syns i denna statistik, då den förlusten rimligen borde gå till andra spelare än han. Nåja, nu har jag nåt att fundera på imorrn iaf! Woho!

Slut edit.

Postad

Så, dags att analysera mitt spel mot LAP-fisken. LAP är alltså PT: s förkortning för Loose-agressive/passive, dvs han är lösaggressiv pre flop och går sen in i passive mode på floppen. Vet inte om jag håller med om PT: s tolkning av hans preflopspel, skulle klart kalla honom lös, men agressiv vette fan. Lite stats på fi:

Han är 52/6/0.61 efter 142 händer.

Went to SD: 52% (hur beräknas denna siffra?)

When folds hand

-No fold 40.14%

-Pre-flop 42.96%

-Flop 7.04%

-Turn 5.63%

-River 4.23%

Nåja. Han ser för många floppar, och han synar gärna ned till river. Ofta jagar han nåt knasigt drag och kan folda mot riverbet vid miss.

Så. Några händer.

Hand 1

Fi är UTG+1 och limpar. Jag höjer 77 för att isolera. Är det en överjustering att försöka isolera från den positionen med 77? När han bettar ut floppen så antar jag att jag är slagen.

PokerStars 1/2 Hold'em (9 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is MP3 with :7h:, :7s:.

1 fold, UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises, 4 folds, UTG+1 calls.

Flop: (5.50 SB) :3d:, :Qc:, :9h:(2 players)

UTG+1 bets, Hero folds.

Final Pot: 3.25 BB

Hand 2

Fi är MP3. Denna postar jag inte så mkt för analysens skull utan för att försvara mig en smula och för att ge en bild av fi.

PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is SB with :Jd:, :Js:.

2 folds, UTG+2 calls, 2 folds, MP3 calls, 1 fold, Button calls, Hero raises, 1 fold, UTG+2 calls, MP3 calls, Button folds.

Flop: (8 SB) :2s:, :9s:, :Tc:(3 players)

Hero bets, UTG+2 raises, MP3 calls, Hero 3-bets, UTG+2 calls, MP3 calls.

Turn: (8.50 BB) :4d:(3 players)

Hero bets, UTG+2 calls, MP3 calls $1.50 (All-In).

River: (11.25 BB) :2h:(3 players, 1 all-in)

Hero bets, UTG+2 calls.

Final Pot: 13.25 BB

Results:

Hero has :Jd::Js: (two pair, jacks and twos).

UTG+2 has :9c::Jc: (two pair, nines and twos).

MP3 has :2d::Qc: (three of a kind, twos).

Outcome: MP3 wins 10.75 BB. Hero wins 2.50 BB.

Hand 3

Jag synar med A3s i mellanposition efter att fi har limpat. En spelare i sen position synar och BB checkar. Floppar nötfägen (ok, efter eventuella färgstegar) på brädan KTJ och bettar ut efter att BB och fi checkat. Bara fi synar. Turn en K och fi check-raisar. Här tänker jag "ok, han är passiv, men han är inte smart", så jag re-raisar i vetskapen att om han bara har triss så kommer han att syna. Han cappar, och sen cappar vi rivern också. Nånstans där borde jag ha saktat ned pga kåkrisken, men var? Redan vid hans ch/r är min tanke, skulle jag valt att bara syna ned därifrån?

Jag vet att jag var överaggro i den potten. Har jobbat på att inte chicka ur bara för att skrämselkort kommer, men nu tog jag det en smula för långt ist...

Postad

Went to SD: 52% (hur beräknas denna siffra?)

When folds hand

-No fold 40.14%

-Pre-flop 42.96%

-Flop 7.04%

-Turn 5.63%

-River 4.23%

Hand 1

Fi är UTG+1 och limpar. Jag höjer 77 för att isolera. Är det en överjustering att försöka isolera från den positionen med 77? När han bettar ut floppen så antar jag att jag är slagen.

PokerStars 1/2 Hold'em (9 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is MP3 with :7h:, :7s:.

1 fold, UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises, 4 folds, UTG+1 calls.

Flop: (5.50 SB) :3d:, :Qc:, :9h:(2 players)

UTG+1 bets, Hero folds.

Final Pot: 3.25 BB

Hand 3

Redan vid hans ch/r är min tanke, valt att bara syna ned?

ist...

52% är väl den andel han sett och synat på rivern av antalet händer han gått med i.

Hand 1.

Varför inte bara syna pre. 77 hyffsad men ingen kanonhand och du vill egentligen ha fler i potten för att den ska betala sig när du sätter settet.

Värdelöst att lira mellanpockets mot få motståndare. Du vinner för sällan eller bara små potter för att den ska bli lönsam. Därför är det bättre med fler i potten.

Hand3

Vete fn om jag skulle saktat ner heller. Fi kan likaväl sitta med stegen om han e lös. Q9, AQ likväl som KJ/KT eller då PP eller lägre färg. Svårt men tror jag tryckt på.

Postad
Hand 1.

Varför inte bara syna pre. 77 hyffsad men ingen kanonhand och du vill egentligen ha fler i potten för att den ska betala sig när du sätter settet.

Värdelöst att lira mellanpockets mot få motståndare. Du vinner för sällan eller bara små potter för att den ska bli lönsam. Därför är det bättre med fler i potten.

Jo, om jag känner mig hyffsat säker på en ohöjd multiwaypot så är det bästa alternativet. Men faktum är att det rätt sällan blir så. Vanligtvis tycker jag setmining med medelpockets är rätt kallt om det inte redan är ett antal limpare före mig in i potten.

Det alternativ som jag försöker uppnå här är en HU-pot mot synfisken. Där tycker jag nog (väl?) att 77 är tillräckligt bra för att panga på alla gator om inget särskilt händer på vägen, som det ju gjorde i detta fall.

Risken är då snarare att min isolering inte funkar, och då har jag betalat för dyrt för en hand som plötsligt förvandlas till setmining..

Postad
Jo, om jag känner mig hyffsat säker på en ohöjd multiwaypot så är det bästa alternativet. Men faktum är att det rätt sällan blir så. Vanligtvis tycker jag setmining med medelpockets är rätt kallt om det inte redan är ett antal limpare före mig in i potten.

Det alternativ som jag försöker uppnå här är en HU-pot mot synfisken. Där tycker jag nog (väl?) att 77 är tillräckligt bra för att panga på alla gator om inget särskilt händer på vägen, som det ju gjorde i detta fall.

Risken är då snarare att min isolering inte funkar, och då har jag betalat för dyrt för en hand som plötsligt förvandlas till setmining..

HU e den kanon men jag upplever det som att man sällan får det på dessa nivåer.

BTW; du har säkert sagt det tidigare, men vad nickar du på PS.

Postad
HU e den kanon men jag upplever det som att man sällan får det på dessa nivåer.

BTW; du har säkert sagt det tidigare, men vad nickar du på PS.

Tja, jag antar att det blir lite pest eller kolera, antingen limpar man o får inte den ohöjda multiwaypot som man ville ha (utan ofta en höjd semi-multiwaypot) eller så höjer man och når ofta samma resultat.

Har ofta limpat och tyckt att det där blev ju kallt, tycker isf att det är roligare att själv ha initiativet. Men jag kanske misshandlar handen på det viset.

Nickar Klyka. Vad nickar du? Har vi spelat mot varandra? Såg att du skrev nåt om FL på stars. Vilka nivåer?

Postad

Nickar Klyka. Vad nickar du? Har vi spelat mot varandra? Såg att du skrev nåt om FL på stars. Vilka nivåer?

0,5/1 SH, och 1/2-3/6 FR.

Du får två gissningar och kan vinna en T-shirt från Police :lol:

Postad
0,5/1 SH, och 1/2-3/6 FR.

Du får två gissningar och kan vinna en T-shirt från Police :lol:

Använder bara en gissning till att börja med. Engel111. Isf har vi spelat 9 händer FL 1/2 vid samma bord, och vi har inte varit inblandade i några potter mot varandra. Under dessa 9 händer som jag observerat dig spela så har du förlorat $19. :D

Postad
Tack men det ser nog lite dumt ut om en mod tar emot en present från en användare. Du får ha med den i en Skanke-turnering eller något så jag får vinna den ärligt.

Tja du kan ju slå ut mig i omahan ikväll dårå. Det är ungefär samma sak :lol:.

Postad

Hoho, Bein föreslog före denna hand i PF: s Omaha hi/lo att alla skulle gå all in pre flop. 5 spelare av 8 var med på idén, och så här gick det:

PokerStars (8 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is UTG+1 with :8h:, :7h:, :9s:, :Qh:. SB posts a blind of 10.

UTG raises, Hero calls, MP1 raises, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB (poster) raises, 1 fold, UTG raises, Hero raises, MP1 calls 1720 (All-In), CO calls 1720 (All-In), SB calls 700 (All-In).

Flop: :Jd:, :Jc:, :9d:(5 players, 3 all-in)

Turn: :8d:(5 players, 3 all-in)

River: :Ah:(5 players, 3 all-in)

Final Pot:

Results:

UTG has :5h::7c::4c::Kh: (High: one pair, jacks).

Hero has :8h::7h::9s::Qh: (High: two pair, jacks and nines).

MP1 has :Ks::8s::Ac::Kc: (High: two pair, aces and jacks).

CO has :As::Qs::2c::2h: (High: two pair, aces and jacks).

SB has :2d::Kd::Qd::Ad: (High: flush, ace high).

Outcome: Hero wins . SB wins . MP1 wins .

Rätt kul att handen med 4 RUTER (!!!) träffade flushen! :D

I nästa hand fick jag fina kort och körde vinna eller försvinna:

PokerStars (7 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is BB with :Tc:, :Qc:, :Ks:, :Ac:. SB posts a blind of 10.

UTG raises, MP1 calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB (poster) calls, Hero raises, UTG calls 40 (All-In), MP1 folds, CO calls, SB calls.

Flop: :Qh:, :9d:, :Ts:(4 players, 1 all-in)

SB checks, CO checks.

Turn: :8c:(4 players, 1 all-in)

SB checks, CO checks.

River: :3c:(4 players, 1 all-in)

SB checks, CO checks.

Final Pot:

Results:

UTG has :Jd::5h::9s::Td: (High: straight, queen high).

CO has :8d::3d::2d::8h: (High: three of a kind, eights).

SB has :2s::3s::5d::4c: (High: one pair, threes).

Hero has :Tc::Qc::Ks::Ac: (High: two pair, queens and tens).

Outcome: UTG wins . CO wins .

Jag försvann.