Gå till innehåll

Blev hackad 10 februari 2006, detta är vad som har hänt


Recommended Posts

Hej!

 

År 2006, 10 februari blev jag hackad på Betholdem.com. Jag blev av med 7400 dollar. Detta skedde vid 3-tiden på natten då jag låg och sov. Jag fick reda på det genom supporten, dagen efter vid 17-tiden (efter flera försök att logga in på mitt konto, kontaktade jag livechatten). Min haka blev hängandes när jag fick meddelandet om att lösenordet hade bytts ut och att mitt konto var tomt. Mitt hotmail-konto hade också tagits över, bytt lösenord på samma sätt som hos Betholdem.com. Jag pratar med supporten och de säger att de ska utreda vad som har hänt. Jag frågar dessutom chatt-supporten om de kan se att jag hade 7400 dollar på kontot när det inträffade, varav de säger "Nej du har aldrig haft så mkt pengar på kontot, du har haft 7000 som högst". Bullshit tänker jag men orkar inte bråka om det då det finns allvarligare saker att bry sig om i detta fallet. När jag väl sitter där med livesupporten så frågar jag vart mina senaste inloggningar hade skett, då svarar de "Italien". Faaaan va skönt tänker jag, nu går det ju att bevisa att jag inte har varit utomlands eller har något med saken att göra och kan förmodligen få tillbaka mina pengar så snabbt som möjligt. Vilket misstag av mig. Sen någon dag senare så får jag ett mail där de "Ber om ursäkt för den missledande informationen" de har gett mig, alla senaste inloggningar har gjorts från en och samma dator, min dator.

Jaha tänker jag, då får jag väl ta fram bevis på att det inte var jag som gjorde det då, så jag tar fram listor och minuter och timmar på när min dator har varit påslagen och försöker sedan matcha dem med utskicket jag fick från Betholdem.com. Det visar sig att min dator inte har varit påslagen vid dessa tillfällena och att de har dessutom anklagat mig för att vara den skyldiga. Dessutom för att visa min oskyldighet ringer jag Glocalnet för att få tag i MINA ip-addresser som har varit aktiva under det dygn jag blev hackad. Jag ger polisen all information, ip-addresser samt alla e-mails som har skickats mellan mig och Betholdem.com och utskicket de skickade mig när jag bad för 5011'e gången om att få se handhistoriken.

Min attityd till allt detta var positiv, "nu ska det väl ordna sig, när jag har gett dem allt som bevisar min oskyldighet". Tiden rinner sakta detta året. Nu har det gått 14 månader sedan jag blev hackad.

Jag har ringt dem 4-5 gånger under denna period tills idag, varav de har sagt 3 gånger att "Vi gör så gott vi kan, vi väntar på att åklagaren ska bestämma sig vida denne vill att fallet ska gå vidare eller ej"

 

Egna tankar om min situation

 

Hmm, i dagens läge är Betholdem.com sålt till Bodog, polisen bryr sig inte om summor över 50.000 kr i kategorin "datorintrång, bedrägeri"

 

Men för bara en dag sedan fick jag ett brev från Polisen där det står, jag citerar: "Förundersökning nedlägges - fortsatt utredning förväntas inte leda till att brott som hör under allmänt"

Vad i helvete ska det betyda? Jag går bara och väntar på att det ska bli måndag så jag kan ringa polisen och frågar vad de menar med denna mening.

Jag vet ännu inte vad jag ska göra för att få upprättelse, vad har gått fel hos polisen? Jag ska naturligtvis hålla er underrättade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att höra vad du råkade ut för. Vill bara ställa en fråga: Hade du samma lösenord på till betholdem.com som till ditt hotmail-konto?

Troligen hackade de hotmail-kontot, och requestade sedan ett nytt lösenord från betway till hotmailkontot (som man gör när man glömt sitt lösenord). Det är det klassiska sättet att hacka folks pokerkonton, och den främsta anledningen till att man inte använder sin hotmailadress gentemot pokersiterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga varför du väntat över ett år med att posta detta?
Jag skulle tro att det har med detta att göra:

 

Men för bara en dag sedan fick jag ett brev från Polisen där det står, jag citerar:

 

On topic:

Tråkigt att höra, jag har själv ingen större koll på hur man ska lösa dessa situationer =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle betholdem ersätta dig? han som logga in från italien kunde lika gärna varit en kompis till dig..

 

Ja det är ju jävligt vanligt att man har kompisar nere i Italien som man gladeligen lånar ut 50 000 spänn till...

Tycker det är väldigt märkligt att inte sajterna har någon slags ip-spärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju jävligt vanligt att man har kompisar nere i Italien som man gladeligen lånar ut 50 000 spänn till...

Tycker det är väldigt märkligt att inte sajterna har någon slags ip-spärr.

 

man kan ju ha en kompis som är nere på semester..

 

om sajter börjar ersätta sånt här kommer det missbrukas med fejkade stölder

 

 

tycker också att det är sjukt dåligt att sajterna inte kan införa ip-spärrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förut och säger det igen.

Skaffa en egen domän + webkonto så är den här risken helt borta.

Hotmail+MSN+Poker=Hackat konto

 

Nu var det ju så att det var över ett år sedan, det var inte många som blev hackade genom MSN och hotmail då. Jag visste inte själv om det. Angående att jag väntade ett år med att posta? Jag postade för mer än ett år sedan en tråd här, men den är borta så jag gjorde en ny nu. Polisen kunde ha sökt igenom min dator efter chatt med någon i Italien om nu så verkligen var fallet, så kunde de lätt ha sett om jag chattat eller kollat min telefon, efter utlandsnummer eller om jag har ringt från min mobil. Så snälla, skippa de dumma påståenden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju så att det var över ett år sedan, det var inte många som blev hackade genom MSN och hotmail då. Jag visste inte själv om det. Angående att jag väntade ett år med att posta? Jag postade för mer än ett år sedan en tråd här, men den är borta så jag gjorde en ny nu. Polisen kunde ha sökt igenom min dator efter chatt med någon i Italien om nu så verkligen var fallet, så kunde de lätt ha sett om jag chattat eller kollat min telefon, efter utlandsnummer eller om jag har ringt från min mobil. Så snälla, skippa de dumma påståenden

 

Tror du allvarligt att polisen har tid/resurser att söka igenom din dator? Det som finns i din dator bevisar ändå ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev själv utsatt fäör bedrägeri i början av mars nu, anmälde det till polisen och det var nedlagdt på 2 veckor. Killen hade loggat in sig från turkiet och hade uppenbarligen suttit vid ngt internetcafe eller liknade satt dom skulle ändå aldrig hitta killen sa dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När detta sker, är det så att de hackar in sig på kontot och sen tömmer alla pengarna på något bord till en medbrottsling eller? För det känns ju som om att det måste gå att spåra? Iofs.. om de är 20 pers som är med i skiten så kan det vara svårt att bevisa. Men det känns inte som att alla är så smarta?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av heltok Visa inlägg

eller så kräver vi att siterna inför digipass?

 

Och under tiden har vi inte hela våran BR på pokersiten!

 

Jag betalar hellre x SEK i växelavgifter(1/mån), än att bli av med min stoooora rulle!

 

Jag sover också som en ängel om nätterna:mrgreen:

 

pözz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så snälla, skippa de dumma påståenden

Det är ingen som har påstått att du hade planerat detta tillsammans med nån snubbe i Italien. Vad de säger är att siten inte kan veta om så är fallet, och att de därför inte kommer vilja ersätta dig.

 

För så fort en oskyldig stackare får ersättning för en sån sak så kommer tio bedragare att börja fejka stölder på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

År 2006, 10 februari blev jag hackad på Betholdem.com. Jag blev av med 7400 dollar. Detta skedde vid 3-tiden på natten då jag låg och sov. Jag fick reda på det genom supporten, dagen efter vid 17-tiden (efter flera försök att logga in på mitt konto, kontaktade jag livechatten). Min haka blev hängandes när jag fick meddelandet om att lösenordet hade bytts ut och att mitt konto var tomt. Mitt hotmail-konto hade också tagits över, bytt lösenord på samma sätt som hos Betholdem.com. Jag pratar med supporten och de säger att de ska utreda vad som har hänt. Jag frågar dessutom chatt-supporten om de kan se att jag hade 7400 dollar på kontot när det inträffade, varav de säger "Nej du har aldrig haft så mkt pengar på kontot, du har haft 7000 som högst". Bullshit tänker jag men orkar inte bråka om det då det finns allvarligare saker att bry sig om i detta fallet. När jag väl sitter där med livesupporten så frågar jag vart mina senaste inloggningar hade skett, då svarar de "Italien". Faaaan va skönt tänker jag, nu går det ju att bevisa att jag inte har varit utomlands eller har något med saken att göra och kan förmodligen få tillbaka mina pengar så snabbt som möjligt. Vilket misstag av mig. Sen någon dag senare så får jag ett mail där de "Ber om ursäkt för den missledande informationen" de har gett mig, alla senaste inloggningar har gjorts från en och samma dator, min dator.

Jaha tänker jag, då får jag väl ta fram bevis på att det inte var jag som gjorde det då, så jag tar fram listor och minuter och timmar på när min dator har varit påslagen och försöker sedan matcha dem med utskicket jag fick från Betholdem.com. Det visar sig att min dator inte har varit påslagen vid dessa tillfällena och att de har dessutom anklagat mig för att vara den skyldiga. Dessutom för att visa min oskyldighet ringer jag Glocalnet för att få tag i MINA ip-addresser som har varit aktiva under det dygn jag blev hackad. Jag ger polisen all information, ip-addresser samt alla e-mails som har skickats mellan mig och Betholdem.com och utskicket de skickade mig när jag bad för 5011'e gången om att få se handhistoriken.

Min attityd till allt detta var positiv, "nu ska det väl ordna sig, när jag har gett dem allt som bevisar min oskyldighet". Tiden rinner sakta detta året. Nu har det gått 14 månader sedan jag blev hackad.

Jag har ringt dem 4-5 gånger under denna period tills idag, varav de har sagt 3 gånger att "Vi gör så gott vi kan, vi väntar på att åklagaren ska bestämma sig vida denne vill att fallet ska gå vidare eller ej"

 

Egna tankar om min situation

 

Hmm, i dagens läge är Betholdem.com sålt till Bodog, polisen bryr sig inte om summor över 50.000 kr i kategorin "datorintrång, bedrägeri"

 

Men för bara en dag sedan fick jag ett brev från Polisen där det står, jag citerar: "Förundersökning nedlägges - fortsatt utredning förväntas inte leda till att brott som hör under allmänt åtal.(fyp)"

Vad i helvete ska det betyda? Jag går bara och väntar på att det ska bli måndag så jag kan ringa polisen och frågar vad de menar med denna mening.

Jag vet ännu inte vad jag ska göra för att få upprättelse, vad har gått fel hos polisen? Jag ska naturligtvis hålla er underrättade.

Jag tror att det betyder att polisen tror/tycker att det är ett civilrättsligt mål och inte ett brottsmål. Kan dom ha missuppfattat det som att du anklagar sajten för att ha stulit pengarna?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ofta/alltid i siternas terms and conditions att varje individ är ansvarig för att hålla sitt lösenord hemligt och otillgängligt. Alltså att siterna inte ansvarar om någon lyckas komma på eller fixa fram ens lösenord. Även om dom hackar ens dator eller ens email.

 

Jag blev själv hackad och av med 2500 dollar. De använde tre olika siter och tömde mitt neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som har påstått att du hade planerat detta tillsammans med nån snubbe i Italien. Vad de säger är att siten inte kan veta om så är fallet, och att de därför inte kommer vilja ersätta dig.

 

För så fort en oskyldig stackare får ersättning för en sån sak så kommer tio bedragare att börja fejka stölder på det sättet.

 

Det är fortfarande sajten som gör sig skyldig till en enorm säkerhetsrisk genom att det inte går att blocka inloggningar från utländska ip eller andra ip överhuvudtaget för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad på en del som har fått tillbaka sina pengar när något sådant här har hänt förut då?

Sänd allt till aftonbladet :D skicka mail till siten att du sprider det, nu är det dags att börja bli otrevlig tycker jag!

 

Ett par saker, Mats Rahm blev av med 45k dollar på ett liknande sätt, eftersom han är stor-rejkare där så fick han tillbaka det mesta av det. Sen att han har pratat med Partypoker, som kanske inte ens är hälften så inkompetenta kan vara ett par faktorer. Funderar på att avakta sen försöka få något vettigt ur polisen, sen att ev uppmärksamma det stort i kvällspressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...