Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit)

Bertil 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Saddam (337.00)

Plats 2: Adolf (441.51)

Plats 3: P.Pott (186.43)

Plats 4: Josef (172.15)

Plats 5: Bush (400.56)

Plats 6: T.Ledin (90.62)

Plats 7: Homer (189.00)

Plats 8: DarthWader (223.78)

Plats 9: KäckRaise (516.47)

Plats 10: Tomten (489.10)

Saddam lägg LM 1.00

Adolf lägg SM 2.00

** Giv **

KäckRaise [Kr, Kk]

*** Bet Runda 1 ***

P.Pott Lägg

Josef Lägg

Bush Lägg

T.Ledin Lägg

Homer Höj till 10.00

DarthWader Lägg

KäckRaise Höj till 20.00

Tomten Lägg

Saddam Lägg

Adolf Lägg

Homer Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [Qs, Jh, Th]

*** Bet Runda 2 ***

Homer Satsa 35.00

KäckRaise ?

Postad

antingen syna och hoppas A/9 visar sig och höj hans nästa satsning...eller höj redan på flopp..Är nästa kort hjärter så är risken stor du står mot en färg.

tror inte du funderar på fold, och de gör inte jag heller

Postad

Första frågan är ju varför du spelar på svenska spel överhuvudtaget....

Men förutom det så är ju sådana brädor så extremt svåra att spela. Förstår inte hur någon med självrespekt kan minraisa KK och AA preflop och när han raise-callar dig preflop och betar ut för starkt (betyder enligt mig att han inte tycker sin hand är särskilt stark utan vill ta potten just där) istället för att han han har AK beat.

Får ju basera ditt beslut lite på din motståndare, är han störd som de flesta nl-spelare på den nivån är det ju bara ställa och få syn av AQ, AJ, AT, KQ, KJ men har du en lite mer sofistikerad spelare är det ju svårare. Raisa är nog rätt svar de flesta gånger i vilket fall.

Postad
Slå om till minst 35 preflop. Som spelat, syna flopp, omvärdera turn.

Min tanke var att isolera mig med spelaren pre, vilket gjorde att jag inte ville göra en överdriven re-raisa.

Sedan är min erfarenhet att de flesta spelarna på mikkro är mkt passiva så om de väl betar har de stål (däremot verkar det som de synar bet med any two).. så jag är rädd för att han har AK, QQ, JJ - det finns inga odds i världen att syna om han har det.

Är nästa kort hjärter så är risken stor du står mot en färg.

Är det verkligen så troligt?

Första frågan är ju varför du spelar på svenska spel överhuvudtaget....

Men förutom det så är ju sådana brädor så extremt svåra att spela. Förstår inte hur någon med självrespekt kan minraisa KK och AA preflop och när han raise-callar dig preflop och betar ut för starkt (betyder enligt mig att han inte tycker sin hand är särskilt stark utan vill ta potten just där) istället för att han han har AK beat.

Vaddå menar du att det är bättre floppar på andra nätverk eller?

Är ett bet på 5b här ett minibet?

Postad

Alltså han slår en hand här troligen och det är AQ, AK eller sett är troligen mycket vanliga händer hos FI här, man kan väl dra av ett kort här men det enda kortet som är riktigt bra är ett A, med en 9 hamnar man bara i problem..

Här kanske man skall vara weaktight och folda.

Postad
Förstår inte hur någon med självrespekt kan minraisa KK och AA preflop och när han raise-callar dig preflop och betar ut för starkt (betyder enligt mig att han inte tycker sin hand är särskilt stark utan vill ta potten just där) istället för att han han har AK beat.

Kan det vara NÅGOT annat än rent önsketänkande? "Killen betar (detta fall strax under pott), alltså måste han vara svag". Så länge du tänker så, lär det vara helt omöjligt att du är en vinnande pokerspelare.

Postad
Min tanke var att isolera mig med spelaren pre, vilket gjorde att jag inte ville göra en överdriven re-raisa.

Sedan är min erfarenhet att de flesta spelarna på mikkro är mkt passiva så om de väl betar har de stål (däremot verkar det som de synar bet med any two).. så jag är rädd för att han har AK, QQ, JJ - det finns inga odds i världen att syna om han har det.

Är det verkligen så troligt?

Vaddå menar du att det är bättre floppar på andra nätverk eller?

Är ett bet på 5b här ett minibet?

Nää men du ger upp så extremt mycket ev genom att spela på en sida utan bonus. Och 2,5% är INTE samma sak som 50% rb. Inte ens i närheten.

Du raisade väl hans 10 till 20? Det är väl i princip minraise?

Kan det vara NÅGOT annat än rent önsketänkande? "Killen betar (detta fall strax under pott), alltså måste han vara svag". Så länge du tänker så, lär det vara helt omöjligt att du är en vinnande pokerspelare.

Du får ju tänka på omständigheterna. Hero reraisar preflop och det kommer en jobbig flopp. Skulle han nu haft AK så skulle han antagligen inte dra ett potbet på flopp och det ser för mig ut som att han vill ta potten där.

Postad

Jag bettar oftast pott här med AK på den här nivån.

Det finns tonvis med händer som kan betala av, set, 2 par, par+stegdrag, TP, överpar, andrapar, andrastegen, underpar ren luft etc.

Postad
Du får ju tänka på omständigheterna. Hero reraisar preflop och det kommer en jobbig flopp. Skulle han nu haft AK så skulle han antagligen inte dra ett potbet på flopp och det ser för mig ut som att han vill ta potten där.

Men VARFÖR? Det finns många händer som kan ha träffat den brädan och det kan komma massor av scarecards på turn. Verkar jätteologiskt, och dyrt, att förutsätta att fi har en dålig hand bara för att han betar.

Postad
Men VARFÖR? Det finns många händer som kan ha träffat den brädan och det kan komma massor av scarecards på turn. Verkar jätteologiskt, och dyrt, att förutsätta att fi har en dålig hand bara för att han betar.

Kan du ge några exempel som slår en OESD+överpar där folk lär beta pot? Jag kan det inte. De betar inte pott utan de kommer betta mindre om de har något.

Alltså, detta baserar jag inte på en duktig spelare utan baserar det påantagandet att 95% av alla NL-spelare upp till 3/6 är nötter. Det kanske inte är fallet på ipoker just nu eller svenska spel (en av anledningen till varför du ska byta nätverk) men om du kollar runt lite.

Postad
Sedan är min erfarenhet att de flesta spelarna på mikkro är mkt passiva så om de väl betar har de stål
Glöm inte att samma spelare även anser att TPNK är stål, som man för övrigt gärna stackar av med...
Postad
Kan du ge några exempel som slår en OESD+överpar där folk lär beta pot? Jag kan det inte. De betar inte pott utan de kommer betta mindre om de har något.

Här betar han ~80 % av pott. Var går gränsen för att han har något då? 70 %? 60 %? Att beta ~pott på den brädan är rimligt att anta att han gör med t ex set, tvåpar, stege, TP och luft. Att förutsätta att han inte har något för att han betar mer än exempelvis 60 % av potten, verkar rätt vansinnigt.

Jag hade slått om hårt på flopp sedan olika beroende på utvecklingen.

Spelar vi en pott-bet till på floppen, har fi typ 20 dollar kvar i stacken. Det går inte att spela olika med det.