Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Självklart handlar allt om vilken HD vi sätter Fi på. Om han endast ställer med händer som AK, JJ+ så ska vi ju såklart vika men ställer han med en bredare HD så kanske det är rätt att syna.

Att anta att vi alltid(självklart inte) som bäst har en coinflip är utan tvekan fel. Jag är fullkomligt övertygad om att en random Fi ställer med händer som 99, AJ, kanske även KQ och AT.

Du skriver även att du varierar din push-HD vilket såklart är riktigt, detta baseras ju precis som du säger på stackstorlekar, motstånd etc. Det har dock ingen som helst betydelse i det här resonemanget eftersom det enda som krävs i det här fallet är att sätta Fi på en HD i den här situationen, och jag är fullkomligt övertygad om att vi ofta (men oftast?) kommer leda över en random Fi här.

Sen menar jag inte att det är EV- att syna här, men att vi hittar bättre lägen att komma ITM.

Hade blindsen varit högre e det en helt annan sak!

SK

Postad

Det här är en apintressant situation! Jag har måååånga gånger på sistone suttit i FI´s sits och funderat på hur jag ska spela när UTG raisar. Har tightat till min push-hd i de här situationerna betydligt och tycker att det funkar bättre nu. Vet fan inte med vilken hd jag pushar (i FI´s situation) med här?

Så, vilken hd är det korrekt att pusha med i FI´s situation?

Postad

Min HD vidgas avsevärt just efter denna nivå (när vi sitter med 20+bb). Det är ungefär här jag har min största "skarv". Jag kan inte motivera min HD med EVsnack, utan redogör bara för hur jag tror jag spelar. (Är jag helgarderad nu?! ;))

I denna situation som FI är min HD (77+, AQ+). På nästa blindnivå ökar jag till (44+, A7+ ungefär). Detta är hur jag tror att jag spelar och vill spela, inte säker på hur det ser ut i verkligheten dock. Detta är HDn för att pusha just denna raise, den ser givetvis annorlunda ut om jag är först in, raisen är större osv...

Lite grumpy tidigare, hoppas nån kritiserar mig konstruktivt, jag vill bli bättre på poker :D

/SK

Postad

Jag postar en till innan nån annan hinner före ;)

Nu fattar jag vad ni menar med att det handlar om att sätta FI på hd, det var det jag menade men hade svårt att krysta fram. Mot min HD i detta läge (i FIs position) så vill iaf inte jag syna med AQ. Den svåra frågan att besvara är ju hur random FIs HD ser ut här. Jag har likt Max Candy blivit tajtare i dessa lägen vilket även för mig har givit rejäl utdelning, det känns som att det har lyft liret en nivå (eller så har jag bara haft flyt :D).

Consp säger i sin ena video att det är i liknande lägen som dessa som han misstänker att han ibland är lite för vid, vilket jag tror är gemensamt för många (jag säger inte att du e det, såg inte nåt sånt i videon men du sa det ju...).

Nu drar jag till Finland, men döda mig med påhopp så replikerar jag senare ;)

/SK

Postad
Jag postar en till innan nån annan hinner före ;)

Nu fattar jag vad ni menar med att det handlar om att sätta FI på hd, det var det jag menade men hade svårt att krysta fram. Mot min HD i detta läge (i FIs position) så vill iaf inte jag syna med AQ. Den svåra frågan att besvara är ju hur random FIs HD ser ut här. Jag har likt Max Candy blivit tajtare i dessa lägen vilket även för mig har givit rejäl utdelning, det känns som att det har lyft liret en nivå (eller så har jag bara haft flyt :D).

Consp säger i sin ena video att det är i liknande lägen som dessa som han misstänker att han ibland är lite för vid, vilket jag tror är gemensamt för många (jag säger inte att du e det, såg inte nåt sånt i videon men du sa det ju...).

Nu drar jag till Finland, men döda mig med påhopp så replikerar jag senare ;)

/SK

Låter inte detta lite som en bögporrskådis? :-D Det är väl faaan att folk envisas med att skriva Candy istället för Cady... :-D

Postad
Jag har likt Max Candy blivit tajtare i dessa lägen vilket även för mig har givit rejäl utdelning, det känns som att det har lyft liret en nivå (eller så har jag bara haft flyt :D).

/SK

Som jag skrev i mitt första inlägg så foldar jag nog normalt handen i detta läge.

Jag funderar då i motsattbana, dvs att det är för tajt. och har börjat prova push här. Inte alltid utan vid vissa tillfällen beroende på Fi.

Tycker det givit mig en ny dimension i spelet med bra utfall.

Postad
Som jag skrev i mitt första inlägg så foldar jag nog normalt handen i detta läge.

Jag funderar då i motsattbana, dvs att det är för tajt. och har börjat prova push här. Inte alltid utan vid vissa tillfällen beroende på Fi.

Tycker det givit mig en ny dimension i spelet med bra utfall.

Det beror givetvis mycket på FI, och jag tror att det är svårt att komma fram till ett slutgiltigt svar här eftersom det hela beror på spelarunderlaget och vilka HDs som är vanliga hos FI i denna sits. Jag tycker dock att jag brukar hitta bättre lägen än dessa att plocka ut andra shortstacken.

/SK

Max CADY: Ja, jag trodde du var i filmbranschen ;)