Gå till innehåll

AQ på bubblan med låga blinds


Recommended Posts

Kommentarer på denna tack

 

***** Hand 286299002 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 april 2007 23:18:49

Gers (Vanlig /Turnering )

 

Plats 1: drdude (2120.00)

Plats 6: Spikarn (3935.00)

Plats 7: Forjak (2320.00)

Plats 8: Syntax101 (1625.00)

drdude lägg LM 50.00

Spikarn lägg SM 100.00

 

** Giv **

Forjak [:Qd:, :As:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Forjak Höj till 300.00 //Kändes onödigt att pusha här med tanke på att jag har mer än 23BB

Syntax101 Lägg

drdude All-in 2120.00

Spikarn Lägg

Forjak??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer från cutoff?

 

Jag har svårt att få ihop det var du sitter men jag tolkar det som så iallafall. Hans ställning är lite för stor att bara vara luft mot en misstänk stöld och som sagt tidigare, han har mer än 20bb kvar så det mest troliga är att han har en riktig hand och vill få en syn av ett sämre ess eller ett mellanpar. Mitt fold utan att tvekan har väl ändrats till en fold med tvekan, men ändå en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ju sinnes om han inte pushar iaf AJ och AT

 

Pushar du AT mot sb-raise från CO här alla gånger?! Det beror ju givetvis på hur spelet sett ut tidigare, om folk stulit mycket med rr tidigare, men har man som regel att ALLTID ställa med AT i detta läge så måste man väl springa in i bättre händer onödigt mycket eller?

 

AJ, ok fine...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Consp: Det jag reagerar på är det ständigt trista tonläget, inte resonemangen. Eury e sjukt stabil lirare med fina stats så jag lyssnar på allt han säger.

 

Sen det där om att det handlar om hd fattar jag inte riktigt, jag varierar min hd beroende på motstånd och situation. Jag kan folda bra händer för att jämna ut imagen för att inte folk ska ta mig för allför aggro t.ex.

 

Varför blir du "tiltad" av att jag misstänker coin flip som bäst i lägen som dessa?

 

Jag antar att du menar att FI oftast reraisar med sämre händer än din här, annars skulle det ju vara dåligt att syna pushen här som regel?

 

Ok, kalla mig lättstött, men eurys approach inbjuder ju inte direkt till förutsättningslösa analyser av händer...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir tiltad eftersom

 

a) Vi kan vara uppe mot dominerade händer som AJ/AT/A9 och KQs/QJs

b) Det känns ointressant för analysvärde vad vi är uppe mot i det enskilda fallet, vårt EV beror enbart på motståndares push-hd.

 

Dessutom förstår jag inte varifrån oftast kommer. En majoritet av fis händer är antagligen par lägre än Q här, om vi ska gruppera in händerna efter kategorier.

(AA, KK, QQ, par under QQ, AK, AQ, Ax, KQ, Kx, QJ, Qx, oparade händer under Q är väl grupperna)

 

Givetvis justerar man sin hd efter motståndare och dagsform, men det går ändå inte att komma ifrån att motståndaren har en viss distribution händer han skulle spela på det här viset, även om vi - eller ens han - aldrig kommer veta exakt hur hand hd ser ut just här.

 

Sammanfattningsvis så kan man väl säga att jag gått ifrån att tycka att det är en ganska standardsyn till att tycka att den är väldigt beroende av motståndare. Generellt synar jag mot mkt dåliga spelare (helst lagtards) och i princip alla bra spelare.

 

Och så vill jag än en gång poängtera hur mycket bättre jag tycker 250 är än 300 som öppningsraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Consp: Det jag reagerar på är det ständigt trista tonläget, inte resonemangen. Eury e sjukt stabil lirare med fina stats så jag lyssnar på allt han säger.

 

Sen det där om att det handlar om hd fattar jag inte riktigt, jag varierar min hd beroende på motstånd och situation. Jag kan folda bra händer för att jämna ut imagen för att inte folk ska ta mig för allför aggro t.ex.

 

Varför blir du "tiltad" av att jag misstänker coin flip som bäst i lägen som dessa?

 

Jag antar att du menar att FI oftast reraisar med sämre händer än din här, annars skulle det ju vara dåligt att syna pushen här som regel?

 

Ok, kalla mig lättstött, men eurys approach inbjuder ju inte direkt till förutsättningslösa analyser av händer...

 

/SK

 

Självklart handlar allt om vilken HD vi sätter Fi på. Om han endast ställer med händer som AK, JJ+ så ska vi ju såklart vika men ställer han med en bredare HD så kanske det är rätt att syna.

 

Att anta att vi alltid som bäst har en coinflip är utan tvekan fel. Jag är fullkomligt övertygad om att en random Fi ställer med händer som 99, AJ, kanske även KQ och AT.

 

Du skriver även att du varierar din push-HD vilket såklart är riktigt, detta baseras ju precis som du säger på stackstorlekar, motstånd etc. Det har dock ingen som helst betydelse i det här resonemanget eftersom det enda som krävs i det här fallet är att sätta Fi på en HD i den här situationen, och jag är fullkomligt övertygad om att vi ofta kommer leda över en random Fi här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...