Gå till innehåll

daligt sjalvfortroende i poker..


goosty

Recommended Posts

Har ni ibland perioder dar ni kanner att ni ar vardelosa pa poker och inte vet vad ni haller pa med?

Ibland ar sjalvfortroendet pa topp och da kanner jag att ingen kan sla mig och ibland som i dagslaget sa kanner att jag knappt vill satta mig ner och spela.

ar for ovrigt en konstant plussande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det för alla skulle jag tro.

De starka kommer åter de andra går gula.

Det som skiljer average joe från en riktigt bra spelare är att de förlorar mindre när det går dåligt. Samtidigt som deras självförtoende inte sjunker riktigt lika lågt skulle jag tro:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det för alla skulle jag tro.

De starka kommer åter de andra går gula.

Det som skiljer average joe från en riktigt bra spelare är att de förlorar mindre när det går dåligt. Samtidigt som deras självförtoende inte sjunker riktigt lika lågt skulle jag tro:-)

 

 

Average Joe suger ju 24/7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, symtomet känns väl igen.

Ena dagen så är man OOTM 10 turrar i rad och börjar fundera på om man bara har haft tur tidigare och kanske borde lägga ner.

Dagen efter klonkar man 5 i rad och har siktet inställt på WSOP.

Det kan man kalla svängningar! Men det tillhör vardagen numera...

 

haha detta ar klockrent. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni ibland perioder dar ni kanner att ni ar vardelosa pa poker och inte vet vad ni haller pa med?

Ibland ar sjalvfortroendet pa topp och da kanner jag att ingen kan sla mig och ibland som i dagslaget sa kanner att jag knappt vill satta mig ner och spela.

ar for ovrigt en konstant plussande spelare.

 

Snacka om man känner igen sig i det du säger. Räcker med att man gör en syn/check/bet som inte är ngt Einstein-drag precis o man känner sig som en idiot som borde göra ngt annat för sitt levebröd.

 

Okej nu överdriver jag rätt friskt men just det där med att ha ett så sårbart självförtroende är jag tyvärr alltför beskaffad med. Önskar att man kunde få ner variansen i självförtroendet lite men det är svårt.

 

Bästa receptet kanske är att spara och gå igenom händer då man spelat riktigt bra o gjort riktigt mkt $$$ och bara gotta sig i detta gånger då man upplever motgångar med korten.

 

Några andra recept på hanterandet av dåligt självförtroende som dyker upp titt som tätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingen som har ngt vettigt att säga som får en på bättre tankar nu när jag har årets största (karriärens största om man räknar i absoluta $$$) downswing?

 

Går nästan (ja nästan kanske inte seriöst men i fantasin) i karriärsbytartankar, så illa är det för närvarande.

 

Det vill sig aldrig vända helt enkelt känns det som, vet inte vad jag ska ta mig till. Ngn som har några heta tips hur man kan bättra på självförtroendet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har ngt vettigt att säga som får en på bättre tankar nu när jag har årets största (karriärens största om man räknar i absoluta $$$) downswing?

 

Går nästan (ja nästan kanske inte seriöst men i fantasin) i karriärsbytartankar, så illa är det för närvarande.

 

Det vill sig aldrig vända helt enkelt känns det som, vet inte vad jag ska ta mig till. Ngn som har några heta tips hur man kan bättra på självförtroendet?

 

Nar jag skrev detta sa tog jag en paus pa ca 6-7 dagar och sakta men sakert sa kom suget tillbaka att satta sig ner. Detta var delvis for att jag snackade poker med en kompis som inte ar sa duktig. Sa suget aterfann sig och jag bestamde mig fora att borja spela lite och hittade sa smaningom tillbaka till mitt spel.

En paus ar ofta det som behovs och nar du borjar spela igen kan du kora pa lite langsamt kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ar ungefar samma för mig, har i ugnefar 1-1,5 ar varit vinnande spelare, men det gar segare och segare varje dag, vinner jag inte ett tag sa ar sjalvförtoendet nere som bara den. Detta e trots att jag har kvalat för ett tag sedan till Wsop.. Kanns ibland det inte finns daliga spelare kvar i varlden, och att snart blir det omöjligt att vinna i langden och att wsop blir sista chansen(jag raknar inte med att jag vinner mycket eller als , men far val hoppas).. Nagon som kanner likadant inför framtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ar ungefar samma för mig, har i ugnefar 1-1,5 ar varit vinnande spelare, men det gar segare och segare varje dag, vinner jag inte ett tag sa ar sjalvförtoendet nere som bara den. Detta e trots att jag har kvalat för ett tag sedan till Wsop.. Kanns ibland det inte finns daliga spelare kvar i varlden, och att snart blir det omöjligt att vinna i langden och att wsop blir sista chansen(jag raknar inte med att jag vinner mycket eller als , men far val hoppas).. Nagon som kanner likadant inför framtiden?

 

 

Det är ju fortfarande rena sushibaren, åtminstone på lowstakesborden!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har ngt vettigt att säga som får en på bättre tankar nu när jag har årets största (karriärens största om man räknar i absoluta $$$) downswing?

 

Går nästan (ja nästan kanske inte seriöst men i fantasin) i karriärsbytartankar, så illa är det för närvarande.

 

Det vill sig aldrig vända helt enkelt känns det som, vet inte vad jag ska ta mig till. Ngn som har några heta tips hur man kan bättra på självförtroendet?

 

Du har ingen polare som är lika bra/bättre än dig?, som kan sitta med en kväll och kolla när du lirar. Alltid bra med lite synpunkter från andra bra spelare. Eller bara sitta tillsammans och lira för att hitta glädjen i spelet!

 

Alt.2 Ring runt till några polare som är helt värdelösa på poker och fixa ett homegame, så ska du nog kunna hitta lite självförtroende:D

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...