Gå till innehåll

NL1000 - vågar man höja kåken på river?


Recommended Posts

Seat 1: hero ($2,069.00)

Seat 2: Fatima1956 ($1,000.00)

Seat 3: neziard ($2,286.00)

Seat 4: kejan ($960.00)

Seat 5: unknown_ ($1,846.00)

Seat 6: niandralades ($1,263.00)

 

unknown_ posts the small blind of $5.00

niandralades posts the big blind of $10.00

 

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to hero 7 of Clubs7 of Hearts

 

hero raises to $35.00

Fatima1956 folds

neziard folds

kejan folds

unknown_ calls $30.00

niandralades folds

 

*** FLOP *** 6 of Diamonds2 of Diamonds7 of Spades

 

nknown_ checks

hero bets $45.00

unknown_ raises to $90.00

hero calls $45.00

 

*** TURN *** 6 of Diamonds2 of Diamonds7 of Spades6 of Spades

 

unknown_ checks

hero bets $75.00

unknown_ calls $75.00

 

*** RIVER *** 6 of Diamonds2 of Diamonds7 of Spades6 of Spades9 of Clubs

 

unknown_ checks

hero bets $200.00

unknown_ raises to $800.00

hero ?

 

fi har 16/8 i stats o verkar enbart spela nötter, vågar man verkligen höja igen här? 66 o 99 är ju inte en omöjlighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 3bettat floppen. Jag hade pushat rivern iaf, känns som att han kan ha fler händer som du slår än som slår dig.

 

re-raisar inte alltid här, kul med variation, är ju inte så jätterädd för färg o stegdrag.. han syna från SB o en 16/8 spelar ju typ bara PP där..

 

satte han på nån lam-bluff eller lågt-mellanhögt PP, känns som en re-raise skrämmer bort han, har ju dessutom position, förstår inte varför han skulle göra en mini-raise med drag.. visst om han har position o hoppas på freecard..men har han ju inte..

 

 

sen på river tror jag också på att jag har han slagen oftare än han har mig.. men höjer jag synar han ju inte med bluffhänderna utan mest med händer som äger mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

re-raisar inte alltid här, kul med variation, är ju inte så jätterädd för färg o stegdrag.. han syna från SB o en 16/8 spelar ju typ bara PP där..

 

satte han på nån lam-bluff eller lågt-mellanhögt PP, känns som en re-raise skrämmer bort han, har ju dessutom position, förstår inte varför han skulle göra en mini-raise med drag.. visst om han har position o hoppas på freecard..men har han ju inte..

 

 

sen på river tror jag också på att jag har han slagen oftare än han har mig.. men höjer jag synar han ju inte med bluffhänderna utan mest med händer som äger mig

 

Är du säker på att han bara kan ha PP så är det ju rätt att bara syna då det är lättare för honom att ha 99/66 än 22. Men i praktiken så skulle jag aldrig bara kunna syna här. Slänger han säkert 76s? Kanske han överspelar AA/KK (visst osannolikt). Sen gillar jag inte din lilla turnbet, eller att du inte slår om flop när han så ofta har lägre set. En massa actiondödarkort som kan komma ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte rätt tillfälle att variera floppen här IMHO. slå om minst pot mot hans minraise. misstänker att det inte det är så vanligt att en sån här lirare spelar både floppade set och svaga överpar för en mincheckraise. Ofta skulle han dessutom ta en annan linje med 222.

 

Jag vet inte vad dom där stats-siffrorna betyder men han har ju ingen anledning att sätta dig på en så pass stark hand som du har så han borde ju både kunna värdehöja 222(eller sämre) här och gråtsyna om du trycker in. 99 av 100 spelare betalar man ju av här så ifall dom har fått in ubernöten. lust att förklara lite snabbt vad 16/8 i stats betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är detta ett skämt så skrattade jag inte... om du är allvarlig - wtf gör du på 5/10?

 

finns en del Dan Glimne wannabes som man överväga att bara syna checkraisen på river. Checkraise på river efter en sån här sekvens betyder verkligen megastålet för en del spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han medveten om sin egen Glimne-tighthet kanske han kan få sig själv att göra värsta hjälte-foldsen vid en re-raise... då blir ju re-raisen mycket kall... men troligtvis lär han som någon tidigare nämnde "gråtsyna" en del händer trots allt...

 

(Finns det nåt värre än att betala av rejält till en tok-tight jävel?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans statts säger att han bara spelar par preflopp i det där läget säger du? Överpar kan du nästan också utesluta. Med dem hade han raisat mer tidigare. Ta en syn och hoppas på 2orna eller gör en mycket snygg fold.men hur är det med han river spel enligt hans statts? Kika på dem och ta sedan ett beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst bör man nog höja tillbaka på flop, gör det nästan alltid i sånna här lägen.. men denna gång orkade jag inte få en fold av tightgubben

 

är det så fel att lägga ut ett tilt-bet efter hans check på turn? han känns ju megatom när han bara checkar rakt ut efter re-raisat flop..

 

har han typ A high lr nått halvkasst måste han ju nästan syna turn (75 i 260 pot), sen händer det ju att folk flippar på sånna bets o höjer pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anyway, jag synade bara och fi viker upp AA ????????????

 

frågan är om han hade synat $1000 till där med bästa två paret, jag kan ju nästan ha vad som hellst..

 

nästa gång blir det att få in mer dollar i potten på flop/turn och trycka river..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...