Gå till innehåll

Första pokerlektionen avklarad för lilltjejen :)


PsychicIor

Recommended Posts

Såå....Har nu haft 1a pokerlektionen med min 7 åriga dotter. Jag är ingen pokerhaj men nog kan man spelets grunder iaf :). Har haft henne på artistskola innan men det tröttnade hon på och hon är inte intresserad av någon speciell fysisk sport, så jag tänkte lära henne poker så när poker börjas spelas på rasterna i skolan om några år skall hon chocka grabbarna genom att spela skjortan av dem.

 

Lektion 1 innnehöll bla kortens rangordning, de olika färgerna, händernas rangordning. Sen kördes en snabb omgång mörkpoker med öppna kort, och sedan en till med dolda kort som hon klippte in en triss på direkt :).

 

Första hon fråga efter lektionen va om vi kunde spela mörkpoker imorgon igen :D:D....

 

Håll koll efter D.Menghini i pokervärlden om 10-12 år....hahaha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Kidzen ska bli spelberoende så tidigt som möjligt! :roll:

 

Vill inte kalla dej dålig farsa eller nåt, det finns iaf studier som visar att spelberoende typer som börjar spela då dom e unga har svårare att komma ut ur det senare. Har jag för mej iaf, kan ju ha fel... Flikkor har kanske större motståndskraft än pojkar oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Kidzen ska bli spelberoende så tidigt som möjligt! :roll:

 

Vill inte kalla dej dålig farsa eller nåt, det finns iaf studier som visar att spelberoende typer som börjar spela då dom e unga har svårare att komma ut ur det senare. Har jag för mej iaf, kan ju ha fel... Flikkor har kanske större motståndskraft än pojkar oxå.

 

 

Därför skall man även lära ut baksidorna med spel och dobbleri. Gör man bara det så är det lugnt.

Poker och annat spel kommer dom ändå lära sej i tidig ålder, fast då av polare som inte talar om de dåliga sidorna med att spela som jag kan lära ut.

 

Poker är ett kortspel precis som finns i sjön som hon spelade vid 5 års ålder...man spelar spel redan tidigt. Finns inget som säger att man inte kan spela om pengar i finns i sjön oxå.

Bara för att man lär ut ett kortspel så behöver det inte betyda framtida spelberoende.....varför skulle vissa kortspel forsätta folk i spelmissbruk än andra kortspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick att lämna utt namnet på din halvt lovliga dotter på det här forumet.

 

Om det är nåt som är sick så är det att kalla en 7 årig liten tjej för halvt lovlig :shock:

 

Sen är det inte så svårt att lista ut namnet om man vill ha reda på det då efternamnet innehavs av 1 familj i sverige....;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att syftet med påker är att lura sina motståndare på alla deras pengar?

 

De flesta spel kan spelas om pengar.... sen handlar det mesta om i det vuxna livet om att försöka roffa åt sig så mkt pengar o grejer som möjligt av andra :D. Gäller bara att lära sig allt på rätt sätt...så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...