Gå till innehåll

Bordbyte


MaybePirog

Recommended Posts

Hejsan!

 

Mitt absolut största problem i MTT's är bordbytena. Jag brukar kunna plocka på mig en hel del marker i början av en turnering och i stort sett bara visa upp premhänder så att jag får en bra image. Men allting skiter sig ofta när jag får byta bord, folk på det nya bordet har ingen respekt för mig alls trots att jag är stor chippie och tvekar inte på att ställa in bakom mig när jag har BB.

 

Jag blir så sjukt förbannad på mig själv när jag spelar dåligt bara för att alla ska bomba mig hela tiden och jag missar en massa prispengar. Jag tog mig en rejäl funderare inatt eftersom jag inte kunde sova för att jag va så arg på mig efter att ha gått från chippie till ute ur turneringen på 10 min när det inte alls va långt till ITM. Det jag kom fram till och ska testa i framtiden är att alltid vid ett nytt bord visa upp minst ett högt par på hand innan jag börjar dra bluffar och köra över folk.

 

Hur kör ni när ni kommer till ett nytt bord? Vill helst veta hur ni kör när ni kommer till ett nytt bord och är chippie i hela turneringen och ungefär 2½ gånger average.

 

Tack på förhand,

Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara onödigt och sitta och bluffa en massa vid ett nytt bord. Du har en stor stack och har inget större behov av att försöka spela snillrik poker. Vänta tills du förstår hur bordet fungerar, spela solid poker tills du vet hur de andra spelar. En stor stack som det första den gör är att spela en massa potter kommer att klassificeras som en slaskspelare och därför få mothugg så fort en spelare har en tillräcklig stack för att storstacken ska kunna folda vid omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...