Gå till innehåll

NL100-bjuder man in till en bluff, så får man väl ta synen, eller?


Recommended Posts

Vad säger ni om den här? Fi är en solid spelare. Jag bedömer att han raisar här med nånting i stil med 99+, AQs+, AQo+. Jag har position och vill inte kasta AQ, utan jag reraisar honom för att få lite känna på vad han kan ha och ta kontroll över handen. När han synar bakom, kan vi ta bort AA och KK som tänkbara händer.

 

När han tar synen på floppen känns det som AK, men jag tänker att jag checkar bakom honom på turn. Jag slipper bli checkraisad av handen, jag har tre outs till tvåpar och (framför allt) tror jag att jag kan få honom att betta med en sämre hand på rivern. Om han klonkar en runner runner-flush så får jag väl leva med det. Isåfall har han spelat en suited connector i ruter på ett konstigt sätt (8d9d?).

 

Han betar ut ordentligt på rivern. Har man bjudit in till en bluff, så får man väl ta synen, eller? Feedback...

 

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is Button with A :club: Q :heart:

UTG folds, UTG+1 raises to $3.5, 4 folds, HERO raises to $9, 2 folds, UTG+1 calls.

 

Flop: 8 :spade: 5 :club: A :diamond: ($19.5, 2 players)

UTG+1 checks, HERO bets $14, UTG+1 calls.

 

Turn: 3 :diamond: ($47.5, 2 players)

UTG+1 checks, HERO checks.

 

River: T :diamond: ($47.5, 2 players)

UTG+1 bets $32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog spelat likadant, förstår dock inte hur du kunde ta bort KK, AA preflop. Hur mycket sitter ni med på bordet?

 

888,JJ,QQ,KK,AK,AQ

 

En solid spelare tar nog inte syn med sämre A eller floatar floppen med 2 ruter... om han nu är halvtaight.

 

 

Syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog spelat likadant, förstår dock inte hur du kunde ta bort KK, AA preflop. Hur mycket sitter ni med på bordet?

 

 

Förstår inte jag heller riktigt? Brukar han alltid 4-betta AA och KK eller? Isf blir ju synen ganska mkt enklare här.

Men kort och gott, bra spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelad hand, och synen ar given, har han AK for du betala av

 

Jag har 120 BB och han täcker mig.

 

Jag tror han reraisar mig med KK eller AA och när jag ser två ess, är det ju tämligen osannolikt att han har de två andra.

 

(men var är alla hånfulla kommentarer? Är snorungarna i skolan kanske?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är påsklov...men borde inte handen ligga i low stakes?8-)

 

Säkert. Jag gjorde en hastig koll innan jag skrev och det låg en 100NL-hand. Fel han också då, antar jag.

 

Ber om ursäkt. (lägg ingen tid på att flejma mig för det, för jag kommer ändå inte att bryta ihop och gråta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte full-ring men att re-raisa en tidig raiser med A-Q? Trodde det var insta-kast...

 

Man snackar ju alltid in en syn i det där läget men jag tror fan man är slagen jävligt ofta... vad höjer han med UTG+1 som han synar omslag med och dessutom synar ess-flopp med. Vi slår typ A-Js kanske...

 

Förutsätter vi att han är normal, tight, otricky fullring-spelare med ett pre-flop-sheet framför sig är du ju slagen 9 av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte full-ring men att re-raisa en tidig raiser med A-Q? Trodde det var insta-kast...

 

Man snackar ju alltid in en syn i det där läget men jag tror fan man är slagen jävligt ofta... vad höjer han med UTG+1 som han synar omslag med och dessutom synar ess-flopp med. Vi slår typ A-Js kanske...

 

Förutsätter vi att han är normal, tight, otricky fullring-spelare med ett pre-flop-sheet framför sig är du ju slagen 9 av 10.

 

 

QFT

 

Finns väl en minimal chans att han floatar med ett underpar eftersom det floppade ett ess, men jag tror inte att du vinner tillräckligt ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bet for guds skyld på turn.

 

Han laver det samme nummer som dig.

 

Jeg tror han bluffer på river. Han sidder nok med AJs/o eller ATs/o.

 

Men få mere value ud af hånden ved at bette på turn. han kan jo være heldig at ramme T eller J på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...