Gå till innehåll

Hade du reraisat?  

71 medlemmar har röstat

1. 1. Hade du reraisat?

• Ja
      32
    • Nej
      39

Recommended Posts

Postad
Vill verkligen en vek/tight spelare satsa hela stacken med en sämre hand än våran?

Kommer höja air i detta läge så jäkla ofta att KQ hamnar bland värdehänderna jag balanserar mina bluffar med. Att inte spela för 50 BB efter man raisat med en av de starkaste händerna på denna bräda känns lite sådär.

Postad
Snälla, se min kommentar till Vlade_Divac.

Du raisar med luft eller stål inte med händer som har SD-value.

Problemet med det är att din HD är blir så hårt viktad mot luft när du raisar om han betar ut ofta. Då måste man ju höja en hel del och då det finns sådär 4 stålhänder man kan ha här kommer man att ha luft mycket oftare än stål. Därför finns det helt klart en poäng med att höja KQ mot tänkande motståndare.

Postad
Kommer höja air i detta läge så jäkla ofta att KQ hamnar bland värdehänderna jag balanserar mina bluffar med. Att inte spela för 50 BB efter man raisat med en av de starkaste händerna på denna bräda känns lite sådär.

Ajrå såg inte att det var 50 x BB

Postad

Tycker att syn är ett bättre sätt att spela för 50bb stackar på detta bräde eftersom man kan höja turn när han är mer committed och om han ger upp och checkfoldar på turn hade du ju inte fått nåt mer värde ändå. Det enda dåliga turnkortet som kan komma är egentligen ett ess.

Postad
Problemet med det är att din HD är blir så hårt viktad mot luft när du raisar om han betar ut ofta. Då måste man ju höja en hel del och då det finns sådär 4 stålhänder man kan ha här kommer man att ha luft mycket oftare än stål. Därför finns det helt klart en poäng med att höja KQ mot tänkande motståndare.

Helt rätt men jag förutsätter rätt ofta att fi inte är särskilt tänkande på NL200...

Mot bra spelare/högre nivåer måste du nog ganska ofta spela om hela stacken i en sådan här situation för att inte bli uppäten.

Edit: Såg först nu att effektiva stackar är 50 bb! Då är det ju en nobrainer...