Weedobooty Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Jag är intresserad av att höra synpunkter på den här handen. Jag har spelat tjugo minuter på bordet och varit ganska aggressiv, för jag har plockat upp en del bra händer. Spelarna vid bordet är det vanliga fiskstimmet på den här nivån. Ställde in mot fi AK mot KQ för fem minuter sen på floppen 28K, och han klonkade damen på rivern. Ställde därefter in med AK på 37A-flopp och fick syn av en kille med A9 off (med djup stack också...). Dom kan eventuellt tro att jag är överaggro eller tiltad, men jag har spelat solida händer hela tiden. Fi är utan tvekan en fisk. Han som minihöjer preflop till 2 är också en fisk. Han höjer alltid till 2 om det inte redan är höjt och reraisar man honom så lägger han oftast. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 9 players Converter Pre-flop: (9 players) HERO is Button with Q Q UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP3 raises to $2, CO folds, HERO raises to $6, 2 folds, UTG+1 calls. Flop: T Q K ($15.5, 3 players) UTG+1 bets $5, HERO raises to $30.5, UTG+1 raises all-in $120.6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Jag synar helt klart. KK känns avskrivet från Fi`s hd-range, pga preflop-spelet. Om man limpar utg med höga pockets, känns det jävligt skummt att man ska endast syna när man fått raises man förmodligen ville ha... Så enda kvarvarande handen som slår dig är AJ (Även J9, men den känns för osannolik). Jag är övertygad om att Fi flertalet händer kan visa upp AK, KQ eller KT här, så jag synar utan att blinka. Dom gångerna han har AJ, får man dra ut helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Jag vet inte hur du inte ska kunna syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Om du steksynar här kommer du bli anklagad för att slowrolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 foldar man här, eller ens tänker på att folda bör man kanske inte spela poker även om han har stegen så har du ju odds till kåken.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Två par på allin spelaren känns väl mest troligt, han vill väl försöka skydda sig mot en A-K som inte är alls otroligt att du skulle kunnat haft, jag hade blixtsynat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Du har QQ, med QQ vill man floppa set och vinna stora potter. Du har set:et och du "kan" inte vika. Om du viker den här, vad för floppar spelar du med QQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stasjo Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 vad vill du diskutera? Seriöst lättaste synen denna vecka eller vadå, du har ju typ potods mot en stege... Är ju större chance att han sitter TT än KK. Dessutom kan han sitta lolbluff, KJ (öppetstegdrag par) eller nåt annat lol. SYyyyyyyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Instafold, du har inte nötterna och även om han bara har öppet stegdrag + topp-par kan han ju klonka stegen eller runner-runner överkåken och slå dig ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Instafold, du har inte nötterna och även om han bara har öppet stegdrag + topp-par kan han ju klonka stegen eller runner-runner överkåken och slå dig ändå. precis, du har inte floppat top-fyrtalet så det är bra att lägga, Fi kan ju dra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 satt i exakt samma sits själv för ett tag sedan fast jag hade KK och Fi 1 hade QQ och Fi2 9J. så med "facit" i hand - FOLD! allvarligt, det finns inte att ngn hand lägger sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chrisbroholm Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 If i had 15 minutes to decide, i would probaly have folded. 1) he only limps preflop that indicates some weakness (A10, 1010, QJ, (J9)) 2) after you raise he doesn't reraise (eliminates KK, AA) 3) the reason i would call online is that if he should have flopped a straight, most players would slowplay it, so this move could be seen as a way of protecting his top(2) pair. What was the result of the hand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2007 OK. Tack för alla inlägg, även de hånfulla. Dom får man ju automatiskt vad man än skriver på forumet. Självklart synade jag med mina damer. Självklart sitter han med J9 (offsuit till och med) och självklart klonkar jag INTE en kåk eller fyrtal. Jag försöker glädjas över att det finns folk som spelar som han gör. Det garanterar att man kan dra in bra med pengar på pokern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 OK. Tack för alla inlägg, även de hånfulla. Dom får man ju automatiskt vad man än skriver på forumet. Självklart synade jag med mina damer. Självklart sitter han med J9 (offsuit till och med) och självklart klonkar jag INTE en kåk eller fyrtal. Well, man får de kommentarerna man förtjänar, handanlysdelen är inte till för bad beat gnäll och uppenbarligen är det precis vad detta är eftersom du också själv tyckte att synen var självklar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pemmsen Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 varför ska det alltid komma någon och gnälla på personer i detta forumet, har ni inget bättre för er? herregud.... så grinigt på detta forum! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 varför ska det alltid komma någon och gnälla på personer i detta forumet, har ni inget bättre för er? herregud.... så grinigt på detta forum! Vad i den här tråden är det du tycker är så upprörande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2007 Well, man får de kommentarerna man förtjänar, handanlysdelen är inte till för bad beat gnäll och uppenbarligen är det precis vad detta är eftersom du också själv tyckte att synen var självklar. Jamen det blir man ju alltid anklagad för. Nej, min avsikt var inte att gnälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 Jamen det blir man ju alltid anklagad för. Nej, min avsikt var inte att gnälla. Vad var din avsikt då? Jag är allvarlig med min fråga och menar inte att verka nedlåtande eller så, jag undrar verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gislo Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 "Jag försöker glädjas över att det finns folk som spelar som han gör. Det garanterar att man kan dra in bra med pengar på pokern." ...mja, det hade förmodligen slutat att du snott 6 dollar på din hand om han inte hade träffat hårt. Så betalt och betalt... det är väl snarare j9 som ger bra betalat när man floppar monster och FI inte kan släppa sina PP. Säger inte att du gjorde fel i handen, bara att din kommentar haltar lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 Well, man får de kommentarerna man förtjänar, handanlysdelen är inte till för bad beat gnäll och uppenbarligen är det precis vad detta är eftersom du också själv tyckte att synen var självklar. Kan bara tyvärr hålla med även om en del tycker många skriver gringa svar, för denna hand behövdes ingen analys av och vaför skriver man den då om man själv tyckte synen var självklar? Sen att du gnäller om hans pre syn vadå? tror du bara folk synar din raise från 2 till 6 med stål? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 1. Slå upp mer pre. 2. Superklonk av fi. 3. Syna alla gånger. De gånger man drar ut och träffar kåk/fyrtal + de gånger fi har sämre (TT, KT, QK, AK) lär ju med råge balansera de gånger han floppar stege (9J, AJ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts