Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag är intresserad av att höra synpunkter på den här handen. Jag har spelat tjugo minuter på bordet och varit ganska aggressiv, för jag har plockat upp en del bra händer. Spelarna vid bordet är det vanliga fiskstimmet på den här nivån.

Ställde in mot fi AK mot KQ för fem minuter sen på floppen 28K, och han klonkade damen på rivern. Ställde därefter in med AK på 37A-flopp och fick syn av en kille med A9 off (med djup stack också...). Dom kan eventuellt tro att jag är överaggro eller tiltad, men jag har spelat solida händer hela tiden.

Fi är utan tvekan en fisk. Han som minihöjer preflop till 2 är också en fisk. Han höjer alltid till 2 om det inte redan är höjt och reraisar man honom så lägger han oftast.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

Pre-flop: (9 players) HERO is Button with Q :diamond: Q :spade:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP3 raises to $2, CO folds, HERO raises to $6, 2 folds, UTG+1 calls.

Flop: T :spade: Q :club: K :diamond: ($15.5, 3 players)

UTG+1 bets $5, HERO raises to $30.5, UTG+1 raises all-in $120.6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar helt klart. KK känns avskrivet från Fi`s hd-range, pga preflop-spelet. Om man limpar utg med höga pockets, känns det jävligt skummt att man ska endast syna när man fått raises man förmodligen ville ha...

Så enda kvarvarande handen som slår dig är AJ (Även J9, men den känns för osannolik).

Jag är övertygad om att Fi flertalet händer kan visa upp AK, KQ eller KT här, så jag synar utan att blinka. Dom gångerna han har AJ, får man dra ut helt enkelt.

Länk till kommentar

If i had 15 minutes to decide, i would probaly have folded.

1) he only limps preflop that indicates some weakness (A10, 1010, QJ, (J9))

2) after you raise he doesn't reraise (eliminates KK, AA)

3) the reason i would call online is that if he should have flopped a straight, most players would slowplay it, so this move could be seen as a way of protecting his top(2) pair. What was the result of the hand?

Länk till kommentar

OK. Tack för alla inlägg, även de hånfulla. Dom får man ju automatiskt vad man än skriver på forumet.

Självklart synade jag med mina damer. Självklart sitter han med J9 (offsuit till och med) och självklart klonkar jag INTE en kåk eller fyrtal.

Jag försöker glädjas över att det finns folk som spelar som han gör. Det garanterar att man kan dra in bra med pengar på pokern.

Länk till kommentar

OK. Tack för alla inlägg, även de hånfulla. Dom får man ju automatiskt vad man än skriver på forumet.

Självklart synade jag med mina damer. Självklart sitter han med J9 (offsuit till och med) och självklart klonkar jag INTE en kåk eller fyrtal.

Well, man får de kommentarerna man förtjänar, handanlysdelen är inte till för bad beat gnäll och uppenbarligen är det precis vad detta är eftersom du också själv tyckte att synen var självklar.

Länk till kommentar

Well, man får de kommentarerna man förtjänar, handanlysdelen är inte till för bad beat gnäll och uppenbarligen är det precis vad detta är eftersom du också själv tyckte att synen var självklar.

Jamen det blir man ju alltid anklagad för. Nej, min avsikt var inte att gnälla.

Länk till kommentar

"Jag försöker glädjas över att det finns folk som spelar som han gör. Det garanterar att man kan dra in bra med pengar på pokern."

...mja, det hade förmodligen slutat att du snott 6 dollar på din hand om han inte hade träffat hårt. Så betalt och betalt... det är väl snarare j9 som ger bra betalat när man floppar monster och FI inte kan släppa sina PP.

Säger inte att du gjorde fel i handen, bara att din kommentar haltar lite.

Länk till kommentar

Kan bara tyvärr hålla med även om en del tycker många skriver gringa svar, för denna hand behövdes ingen analys av och vaför skriver man den då om man själv tyckte synen var självklar?

Sen att du gnäller om hans pre syn vadå? tror du bara folk synar din raise från 2 till 6 med stål?

Länk till kommentar