Gå till innehåll

Vart tog Ken L vägen?


Fedorov

Recommended Posts

Haha, den kungliga svenska avundsjukan gör sig påmind igen. KL har vunnit bra mycket mer på poker än de allra flesta av er, är jag tämligen övertygad om. Han har i alla fall tävlingsvinster på över en halv miljon dollar. Vad har ni?

 

Men som sagt, i Sverige får man ju inte säga högt att man själv anser att man kan någonting.

ja så fort man säger det minste kritiskt om någon så är det förstås den svenska avundsjukan som gör sig påmind. Jag är inte ett dugg avundsjuk, vad skulle jag vara avundsjuk på? mediaexponering för att smeka ett ego större än paris hilton på kokain klarar jag mig nog utan. och pengar vunna på poker har jag gott om även om jag inte har lyckats klonka in en halv miljon dollars i nån B-turnering för trettio år sen som folk har glömt bort..

 

och mina pokerskills lär ju vara minst lika bra som Kens, och det är jag inte ensam om. Han skulle bli knäckt av många nätspelare. Folk verkar ha svårt att fatta att man faktiskt kan tycka illa om fuskar svin som får synas i media av någon anledning. Jag fattar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att folk tycker illa om honom beror säkert bara på att han framhäver sig själv. Att han försökt rigga ett spel, eller att han totalsågar pokerspelare efter pokerspelare (somliga med betydligt större vinster än han själv) har säkerligen ingenting med folks åsikter om honom att göra...
framförallt det här att han har mage att såga spelare och färvränga sanningen när han blir faktiskt blir utspelad är ju extremt störande. Men det klart läser man aftonblaskan så är man nog inte den som bryr sig särskilt mycket om att vara kritisk till det man läser.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken är ju känd för att citera Aristoteles berömda ord "Det enda jag vet är att jag ingenting vet". :-D

 

Därmed inte sagt att Ken är något geni.

 

Jag skiter i Ken, men när han ger sig på Sokrates osäkrar jag min revolver. Aristoteles tyckte, mig veterligen, diametralt tvärtemot den gode Sokrates, vilken står som upphovsman (med Platons goda minne) till ovanstående citat.

 

Rätt skall vara rätt, som Ronald Reagan brukade säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja så fort man säger det minste kritiskt om någon så är det förstås den svenska avundsjukan som gör sig påmind. Jag är inte ett dugg avundsjuk, vad skulle jag vara avundsjuk på? mediaexponering för att smeka ett ego större än paris hilton på kokain klarar jag mig nog utan. och pengar vunna på poker har jag gott om även om jag inte har lyckats klonka in en halv miljon dollars i nån B-turnering för trettio år sen som folk har glömt bort..

 

och mina pokerskills lär ju vara minst lika bra som Kens, och det är jag inte ensam om. Han skulle bli knäckt av många nätspelare. Folk verkar ha svårt att fatta att man faktiskt kan tycka illa om fuskar svin som får synas i media av någon anledning. Jag fattar det inte.

 

Jo killen har ju uppenbart inga bra pokermoves eller skills. Han har vunnit SM, samt slagit de tre senaste världsmästarna innan Gold i headsup om jag inte missminner mig?

Att killen har ett ego som inte är av denna värld är en sak och att han har en attityd mot andra människor som lämnar mycket att önska är en annan sak. Men säg för guds skulle inte att han inte kan spela poker för det tror jag nog att ni alal inser att killen kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo killen har ju uppenbart inga bra pokermoves eller skills. Han har vunnit SM, samt slagit de tre senaste världsmästarna innan Gold i headsup om jag inte missminner mig?

Att killen har ett ego som inte är av denna värld är en sak och att han har en attityd mot andra människor som lämnar mycket att önska är en annan sak. Men säg för guds skulle inte att han inte kan spela poker för det tror jag nog att ni alal inser att killen kan.

Ken är säkert duktig på poker. Tror dock inte att han är ens i närheten av top 100 i Sverige. Om man är grym på poker så ska man inte behöva rigga hotellrum för att kunna vinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken är ju känd för att citera Aristoteles berömda ord "Det enda jag vet är att jag ingenting vet". :-D

 

Därmed inte sagt att Ken är något geni.

 

Snälla någon. Det var Sokrates som uttryckte sig så efter att oraklet i Delfi sagt att Sokrates var den visaste av dem alla och inte Aristoteles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo killen har ju uppenbart inga bra pokermoves eller skills. Han har vunnit SM, samt slagit de tre senaste världsmästarna innan Gold i headsup om jag inte missminner mig?

Att killen har ett ego som inte är av denna värld är en sak och att han har en attityd mot andra människor som lämnar mycket att önska är en annan sak. Men säg för guds skulle inte att han inte kan spela poker för det tror jag nog att ni alal inser att killen kan.

 

men TILT, har jag sagt han inte kan spela poker eller ???, jag sa 1. Det finns många som är bättre än han. och 2. han ser inte när han blir utspelad och väljer att såga andras spel istället. ...och det blir ju lätt väldigt pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är uppenbarligen helt och hållet fel. Finns massvis med exempel på lagbrytning som ger bättre både ekonomisk och etisk utgång både för individen och hela samhället.

 

100% laglydnad är vare sig avsett vid instiftandet eller samhällsmässigt bra.

 

Not to mention att lagbrott är en asviktig signal för att avgöra en lags lämplighet.

 

Gissningsanalys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla någon. Det var Sokrates som uttryckte sig så efter att oraklet i Delfi sagt att Sokrates var den visaste av dem alla och inte Aristoteles.

 

I stand corrected. (även om den nedlåtande tonen i 'snälla någon' känns lite onödig vid en smärre namnförväxling).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort skrev:

Jag antar att du baserar det på hans mångfaldiga examina inom ett antal svåra ämnen som molekylärbiologi, kvantmekanik, etc alternativt en framgångsrik karriär som affärsman. Eller visst ja, det enda han gjort är att skriva en pissig krönika och plockat hem lite pengar på att gambla. Kanske inte så imponerande.

 

Va lite objektiv. Klart han e intelligent, livnärt sig på spel på ett eller annat sätt i nästan hela sitt liv.

Fatta kontexten och haka inte upp dig på meningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Årets tomtearmé

Alla forumnissar som tror på jultomten, påskharen och allt som anonyma skribenter påstår på nätet. Urskillningslöst och aningslöst sväljer de allt de matas med. Förresten är det nu vetenskapligt bevisat att kung-dam i klöver är den bästa starthanden i Texas Hold’em."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är överspelat , kanske dags att låta det vara...
Skojar du?

 

Sånt fusk är aldrig överspelat och killen har 0 trovärdighet för all framtid. Alla som litar på en snubbe som försökte stjäla några miljoner av sina "kompisar" är så blåsta att de förtjänar precis vad de får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst han är som han är, men hur fan orkar ni grädda er i moset, Killen är en bra pokerspelare oavsett vad ni tomtar tycker och tänker! Allt är överspelat , kanske dags att låta det vara...
inga fler hjärndöda idioter som känner sig manade att regga ett konto så ni kan skiva lite mer bajs? TÄNK LITE BÄTTRE SNÄLLA!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du?

 

Sånt fusk är aldrig överspelat och killen har 0 trovärdighet för all framtid. Alla som litar på en snubbe som försökte stjäla några miljoner av sina "kompisar" är så blåsta att de förtjänar precis vad de får.

 

 

villken äcklig liten falsk råtta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du?

 

Sånt fusk är aldrig överspelat och killen har 0 trovärdighet för all framtid. Alla som litar på en snubbe som försökte stjäla några miljoner av sina "kompisar" är så blåsta att de förtjänar precis vad de får.

 

Finns det någon länk som diskuterar hans påstådda fuskande? Finns det några bevis? Jag har inte alls hängt med i denna diskussion men det låter ju sjukt kul att läsa in sig på detta.

 

MVH

 

Affe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...