Gå till innehåll

Tung period..Arne gör comeback! NL€400 - NL€2000


arne_anka

Recommended Posts

Min Went to SD för juli ligger på 22.5%

Min W$@SD ligger på 44%! Totalt alla givar ligger jag på 45%! Det bara jag och fiskarna i som ligger så lågt, är lite av en gåta hur jag lyckas.

 

Så jvla lag tycker jag inte att jag är, har wp$ip på 33% och en W$WSP på 43%. Är det så att jag kanske är en jättefisk som bara haft en good run på 65k givar och bara sådär råkat vinna 90 inköp?, mer osannolika händelser har inträffat :) Tiden får utvisa...

 

Tycker för övrigt Pokertracker saknar en massa funktioner jag vill ha! Bland annat vill jag kunna filtrera ut alla givar jag spelat med en viss motståndare för att kunna hårdgranska honom och reprisera givar, men också för att kunna se på min PT statistik ur hans perspektiv.

 

En konkret siffra jag saknar enormt är % trebettande preflop. Vissa slår nästan bara om med qq-aa, Vissa slår i stort sett alltid om med AK, andra nästan aldrig.. Och sen alla skräpomslag.. eller brist på. Att göra en korrekt bedömning av FI:s handdistrubution förändrar ofta helt hur dessa stora potter skall behandlas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara för att understryka inlägget ovan.. Tycker jag splat ganska hyffast ändå,men är sju inköp back på 1k händer idag vilket i detta fall motsvarar 9k€. Absolut ingenting gick min väg...

Jag har svårt att hantera dessa svägningar, man börjar verkligen tvivla på sin förmåga efter en sådan här mardrömssession.

 

Nu kommer jag verkligen få kämpa för att uppfylla mitt mål om att gå plus i augusti med skulle vara så skönt om jag lyckas, för varje månad jag fortsätter plussa blir jag ju mer och mer övertygad om att jag faktiskt kan leva bra på pokern under rådande förhållanden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid välja att satsa på Holdem Manager istället för Pokertracker, det ska ha bra filtreringsfunktioner samt statistik för 3-bettande. Kruxet är att det fortfarande inte är fullt utvecklat och det lär dröja ett par månader innan det är smärtfritt samt att såvitt jag vet har det inte stöd för B2B i nuläget.

 

Själv har jag märkt när jag har sådana svackor som du tycks ha i nuläget att det hjälper och kolla på någon peppande film som t.ex. The Invincible, Remember the Titans, Gladiator, Braveheart m.fl.

 

Lycka till i fortsättningen, intressant och välskriven dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag är första dagen jag spelar sedan början av månaden. Allt tycks gå emot mig denna månad, Mina datorer har kraschat båda två, vilket inneburit otaliga timmars slit och min hårddisk med hela min pokerdatabas och alla lösenord, mejl, musik mm började bokstavligt talat brinna, eller iallafall ryka och lukta ordentligt! Runt 10k sek ska dom ha för att försöka rädda min data. Inte bestämt mig hur jag skall göra ännu.

 

Men kanske tråkigast av allt är att tjejen som jag trodde det skulle bli något seriöst med har fått kalla fötter...

 

Dessutom har jag drabbats av en långvarig förkylning... Kommer bli fruktansvärt svårt att nå mitt mål att gå plus denna månad, speciellt efter att jag bestämt mig för att gå ner till nl€400 några tusen givar.

Ett delmål som med kommer bli svårt får bli att gå plus i Big-Blinds räknat

 

Idag har jag lirat just NL€400, utan självförtroende, utan databas och med resultatet -€1100.

 

Tackar för tipsen om filmer, är nog precis vad jag behöver nu... lite sug, lite självförtroende och lite jävlarenamma!

 

Holdem manager verkar också vara värt att ta en titt på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har köpt ny dator som har strulat något fruktansvärt, men det värsta är dock att jag i samband med att jag fixade med den lyckades förstöra min gamla operativdisk. Hela min PT-databas är förlorad, alla mina lösenord, alla mina mail, mm mm... Håller just nu på att utreda om det finns möjligheter att rädda informationen. Allt har verkligen gått emot mig i augusti och det blev pga kraschen bara ca 2500 spelade händer och en storförlust på knappa 10k€. Nu väntar en massa tråkigt jobb med att installera om program, skaffa fram inloggningsuppgifter mm och sedan börja bygga upp en ny PT databas... suck.

 

Det positiva är dock att jag spelade ett par hundra givar idag och gick med en hel del tur plus två inköp, precis den starten på månaden jag behövde. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Turen i början av månaden vände och jag ligger nu ca €1.5k back, bara ett par tusen givar spelade. Jag har ingen motivation alls när jag lirar, inget sug efter mer pengar och då blir det alldeles för slaskigt och kreativt spel...

 

Man tycker man läser alla weaktighta icketänkande multitablande robotgrinders som öppna böcker, ändå lyckas man hela tiden skyffla över pengar till dem....

 

Jag behöver nog träffa andra pokerspelare och pokerteoretiker i RL. Känner ingen som spelar på mina nivåer, visst stöter man på massa tomtar som vill snacka poker med en men dom är bara så fruktansvärt talanglösa och tröttsamma.

 

Har allt jag behöver rent materiellt... Känner istället för att söka nya utmaningar, komma ut ifrån min insnöade lägenhet och börja spela live och träffa människor på riktigt. Vet dock inte riktigt vart man skall söka sig, bor i en liten stad... Vill ju lira de stora eventen egentligen men kanske inte det smartaste att hala upp €10k till sin första liveturre någonsin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

har varit ute och rest och haft lite annat för mig. Bara blivit lite ströspel sen sist.. några ynka tiotal k plus och detta mest tack vare en del halvfina turneringsresultat. Men nu äntligen är jag igång på allvar igen. Ska summera och sätta upp nya mål närmaste dagarna.

 

Först denna hand dock. Precis läst en hel bok om bluffar och inspirerad praktiserar jag lite och bluffar mer än någonsin. FI är en klassisk tight multitablare när han bettar turn är jag ganska säker på 1010 - AA (eller AK-AQsp vilket jag för enkelhetens skull bortser från då jag leder). Frågan är bara vilka händer han orkar lägga. Med hans tighta spelstil var min snabba bedömning att han skulle syna med AA och lägga allt sämre. Det innebär 6 kombinationer syn (jag har ett ess) och 18 kombo fold. Jag bettar 822 + (185)för att vinna 637. Så är min analys bara i närheten av korrekt så är det ett bra bet.

 

 

UTG ($449.85)

Hero ($2009.10)

CO ($600)

Button ($636)

SB ($1184.75)

BB ($201)

 

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, 6club.gif.

1 fold, Hero raises to $18, 2 folds, SB raises to $69, 1 fold, Hero calls $51.

 

Flop: ($144) 2club.gif, 6spade.gif, 4spade.gif(2 players)

SB bets $108, Hero calls $108.

 

Turn: ($360) Tdiamond.gif(2 players)

SB bets $277, Hero raises to $822, SB folds.

 

Final Pot: $914

 

 

I chatten säger han att han lägger kk.

jag säger att jag hade a6 och han svarar: lol big chance. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit ute och rest och haft lite annat för mig. Bara blivit lite ströspel sen sist.. några ynka tiotal k plus och detta mest tack vare en del halvfina turneringsresultat. Men nu äntligen är jag igång på allvar igen. Ska summera och sätta upp nya mål närmaste dagarna.

 

Först denna hand dock. Precis läst en hel bok om bluffar och inspirerad praktiserar jag lite och bluffar mer än någonsin. FI är en klassisk tight multitablare när han bettar turn är jag ganska säker på 1010 - AA (eller AK-AQsp vilket jag för enkelhetens skull bortser från då jag leder). Frågan är bara vilka händer han orkar lägga. Med hans tighta spelstil var min snabba bedömning att han skulle syna med AA och lägga allt sämre. Det innebär 6 kombinationer syn (jag har ett ess) och 18 kombo fold. Jag bettar 822 + (185)för att vinna 637. Så är min analys bara i närheten av korrekt så är det ett bra bet.

 

 

UTG ($449.85)

Hero ($2009.10)

CO ($600)

Button ($636)

SB ($1184.75)

BB ($201)

 

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, 6club.gif.

1 fold, Hero raises to $18, 2 folds, SB raises to $69, 1 fold, Hero calls $51.

 

Flop: ($144) 2club.gif, 6spade.gif, 4spade.gif(2 players)

SB bets $108, Hero calls $108.

 

Turn: ($360) Tdiamond.gif(2 players)

SB bets $277, Hero raises to $822, SB folds.

 

Final Pot: $914

 

 

I chatten säger han att han lägger kk.

jag säger att jag hade a6 och han svarar: lol big chance. :)

 

Welcome back :)

 

Jag är INTE så jätteglad för betfold med KK där om han verkligen hade det. Men WP isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Welcome back :)

 

 

 

Tackar.

 

 

Nej jag hade nog inte heller kunnat lägga kungar där. Men min read var som sagt att han var the kind of guy som sulle kunna göra det. Dessutom hade jag inte spelat många händer sista halvtimmen och inte varit uppe i några större konfrontationer på hela sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Wow är sjukt nöjd just nu! Tänkte dela med mig lite betraktelser och därmed avslöja min identitet. Alexander Björkquist heter jag!

 

Malmö open var min andra stora liveturnering (ja faktiskt andra turnering överhuvudtaget om man räknar alla events i den som en turnering). Jag hade ingen koll alls på motståndet men dom såklart ingen på mig heller... Så här gick det till...

 

Började med att spela mitt lösaggro cashgame spel första perioderna med stort flyt. Fick oftast betalt när jag träffade och vik när jag bluffade. sedan följde timme efter timme med grundstackpoker som jag egentligen tycker är ganska tråkigt. Gick upp och ner, men mest upp, Någon gång med runt trettio kvar inledds en enorm streak med att jag hamnade all in mot Göran Gratte (fö den spelare som jag fick mest respekt för i turneringen) KQ mot TT på 5 T J flop esset satt på river och jag dubblade upp. Efter det satt allt en stund och jag var hastigt och mycket lustigt chipleader. När vi var 18 kvar och gick ner till två bord tog flyten tillfälligt slut. Knappt en spelbar hand på två timmar. När jag försökte stjäla fck jag omslag av Göran tre gånger och vek, undrar om han hade en read?! Det sjukaste i hela turneringen var dock detta. Med ca 15 kvar: Alla foldar till co som synar(?) eller höjer(?) men både han och hans kort och chips är helt skymda av dealern, jag tror han foldat. Det foldas till mig i lilla mörken som tittar in i T 7. Jag vet att BB är short och ställer in. BB lägger sig och jag är på väg att mucka när jag plötsligt märker att dealern tittar på CU! första tanken: SHIT!! andra tanken: TUR JAG INTE MUCKADE!!

Vi har båda två massor med marker framför oss!! Han lägger sig snabbt och jag kommer undan med skräckblandad förtjusning, har dock inte mage att visa handen och inte ens närvaro att räkna om han höjt eller limpat.

 

Finalbord. När finalbordet börjar har jag bestämt mig för att det är kamikazepoker som gäller. Med de stackdjupen de blinds och antesen och den prisstruktur som gäller är det här dömt till att bli ett lotteri. När jag väl sätter mig ner börjar jag dock bli lite väl tagen av situationen och detta i kombo med att jag har göran till vänster och att alla andra tydligen också insett att man inte vinner genom att folda gör att jag bli lite för passiv. Något som visar sig vara lyckat denna gång då jag senare fick både ess, kungar och damer att spela, samt lyckades stjäla endel med min tighta image. En otrolig flyt utan dess like alltså, visst jag var favorit alla gånger jag hamnade all in mot nån, men det är inte fyskam att tre favoriter i rad får stå. Man glömmer ofta den typen av tur... Plötsligt befinner jag mig heads up mot Ove. Äntligen lite riktig poker med hyffsat djupa stackar!

Nu gäller det att visa stake!! Här ska det bettas och höjas! All nervositet släpper och jag märker snabbt att jag har ett övertag, han spelar lite för förutsägbart och passivt. Nu njuter jag verkligen av varje minut och känner att jag kan få utlopp för lite kreativt spel. Jag tror jag vinner nästan varje pott där ingen av oss har någonting och skaffar mig ett övertag.

Slutet med en tvåoutare på river är jag däremot inte helt nöjd med, hade varit roligare att vinna rent, men det kändes ändå logiskt på något vis! Detta var min turnering!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort grattis Alexander, var själv nere och lirade med några kompisar, tror du spelade på samma bord som de, bl a mot Göran Gratte (killen med solbrillor på finalbordet) och även en annan kille som kom på 13:e plats. Hoppades verkligen att du skulle vinna när ni var HU, ville inte se Ove vinna! Haha.

 

Grattis igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...