Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dylan är en överaggro, förmodligen vinnande spelare. Är det en donksyn? Försöker etablera en image som obluffbar :-?

Störd bräda typ. Vad ska han ha?

Total number of players : 8

Seat 4: traheho1 ( $ 5,883 USD )

Seat 5: delocht ( $ 21,435 USD )

Seat 6: Dylan_McKay_ ( $ 7,745 USD )

Seat 10: tiggergsc ( $ 11,925 USD )

Seat 1: HERO ( $ 5,000 USD )

Seat 2: sladretove ( $ 1,173.47 USD )

Seat 7: its_all_skill ( $ 4,900 USD )

Seat 9: mahmouda ( $ 1,123 USD )

delocht posts small blind [$ 25 USD].

Dylan_McKay_ posts big blind [$ 50 USD]

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3c Ac ]

its_all_skill folds.

mahmouda folds.

tiggergsc raises [$ 100 USD]

HERO calls [$ 100 USD]

sladretove folds.

traheho1 folds.

delocht calls [$ 75 USD]

Dylan_McKay_ calls [$ 50 USD]

** Dealing Flop ** [ As, 4d, 3s ]

delocht checks.

Dylan_McKay_ bets [$ 300 USD]

tiggergsc raises [$ 600 USD]

HERO raises [$ 1,650 USD]

delocht folds.

Dylan_McKay_ calls [$ 1,350 USD]

tiggergsc folds.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Dylan_McKay_ checks.

HERO checks.

** Dealing River ** [ 6d ]

Dylan_McKay_ is all-In.

HERO is all-In.

Postad
Där måste du vara slagen redan på turn.

Det enda som förändras på turn är väl om han har ett kombodrag med en 4a, så jag är slagen på floppen eller så drar han lite väl dyrt.

Postad

Han lär ju knappast syna med ett icke-nuts färgdrag här? K2/K4/K5 (ss) känns som pass preflop. Att syna med 45ss är rätt kallt då han kan vara uppe mot set och högre färgdrag och dra efter hålstege.

Att bluffa med (ett jäkligt dyrt) K hög FD då du antagligen bara lägger färgdrag som han ändå slår känns rätt kallt. Alltså tror jag att du är slagen redan på flopp, möjligtvis utdragen av 34. Han vill nog C/R in degen med A4/44/33 på alla ofärgade turnar.

Är dock inte kompetent att ge åsikter om en 25/50 hand, spelar själv mest 3/6-5/10... så vad vet jag.

Postad

jag kanske är fisk eller för tight men jag vill ta det lite lugnt med den här handen. Höjningen på floppen är tveksam IMO. Jag ser inte att du får syn av annat än set, kanske högre två par och _möjligen_ 56s. Jag menar det är ju ändå väldigt kallt att syna ur position med ett drag och du visar enorm styrka.

speciellt när det är fullbord.

Du säger att han är överaggro så FI borde ju trycka där ganska ofta på floppen, istället så synar han bara. Kan inte säga från den här handen vad vad han vill säga med kallsynen där :/ ifall han kan syna med drag där eller om han kanske vill trappa med kåk eller om han är så kass att han synar med AK.. Ifall din plan var att syna en flop push så vet jag inte om det var så bra plan.

ditt spel är ju ändå konsistent med hur många skulle spela en kåk på turn så han måste ju vara seriöst rädd att du har kåken om han är övh tänkande spelare. jag foldar river.

Postad
Det enda som förändras på turn är väl om han har ett kombodrag med en 4a, så jag är slagen på floppen eller så drar han lite väl dyrt.

På turn får han väl rimligen två par om han nu sitter med AQ, AJ elelr A10 som jag skulle sätta han på. AK hade väl resulterat i en push på flopp? Din trea blir ju då värdelös..

Vad hade han egentligen?

Postad
På turn får han väl rimligen två par om han nu sitter med AQ, AJ elelr A10 som jag skulle sätta han på. AK hade väl resulterat i en push på flopp? Din trea blir ju då värdelös..

Vad hade han egentligen?

Grejjen är att han inte har någon av dom händerna. Ingen spelar AQ på det sättet.

Högst troligt att han skulle pusha alla set o liknande på flopp, såg inget annat alternativ än att sätta honom på bustad drag o syna, då dessutom alla set-händer är högst otroliga när 4an dessutom kommer på turn.

Han hade KQs.

Postad
Grejjen är att han inte har någon av dom händerna. Ingen spelar AQ på det sättet.

Högst troligt att han skulle pusha alla set o liknande på flopp, såg inget annat alternativ än att sätta honom på bustad drag o syna, då dessutom alla set-händer är högst otroliga när 4an dessutom kommer på turn.

Han hade KQs.

han är fisk alltså...instasyn om han kan syna med drag på floppen där då han lär pusha set någonstans innan turn och efter preflop. och AK spelar han alldrig sådär. kombodrag me fyran betalar man av om han råkar spela den sådär(typ alldrig han pushar den på flop om han är överaggro)

Postad
Det enda som förändras på turn är väl om han har ett kombodrag med en 4a.

Alla Ax utom A2 gick just om?

Höjningen på floppen är tveksam IMO. Jag ser inte att du får syn av annat än set, kanske högre två par och _möjligen_ 56s. Jag menar det är ju ändå väldigt kallt att syna ur position med ett drag och du visar enorm styrka.

Inte nödvändigtvis, givet readen vi har på fi ju. Är han överaggro lär han ju få luftomslag pretty frekvent, även i flervägspotter (för att isolera) och då ska ju vårat bet sättas i förhållandet till det. Mot en nitty fi hade jag hållt med.

Jag gillar omslag på floppen här när det är trevägspott och vår hand är rätt sårbar. Mot den typen av spelare som beskrevs kommer väl han shova en rätt stor del av sin bet-HD senast på turn, och vi kan komma undan om snubben i mitten shovar floppen. Om jag kände mig väldigt säker på att fi skulle stoppa in om vi bara synade skulle jag kunna tänka mig att syna, men synen kan få oss att hamna i rätt många jobbiga situationer på turn/river om fi bara synar igen (och vi får spela turn mot två VÄLDIGT vida HD's på en riktigt dragig, och "settig", bräda för en limpad pott).