ribberfors Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Har problem att ja blir disconnectad när jag spelar...har en sempron 2600+ 1.84 ghz 512 RAM...kör med glocalnet 8MB och har till det en belkin G-router som tyvärr måste stå på nedervåningen trots att jag lirar en våning upp (radhus)... Hjälp mig att få den perfekta pokertrippen, utan besvär, utan disconnections, utan strul...(asså inte bara pokerklienten lägger ner, det gäller internetradio, surfing osv...allt) Byta dator? Byta router? Byta hastighet på bredband? Byta bredbandsbolag? Citera
Olyckan_77 Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Mitt absolut bästa tips är att skippa det trådlösa (om du nu inte redan gör det)... Citera
ribberfors Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Mitt absolut bästa tips är att skippa det trådlösa (om du nu inte redan gör det)... Alternativet e då att dra en nätverkssladd genom hela huset till mitt datarum elr byta leverantör till typ canaldigital eftersom jag har "3 hål i väggen" i datarummet...vad rekomenderas? Citera
[ALC] Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 LAN via Elnätet Nöten? Enkelt att installera och du slipper dra kablar genom hela huset. Citera
Olyckan_77 Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Alltså, jag kan inte svära på att det är där problemet ligger. Men jag hade tidigare själv otroligt strul med disconnection, vilket försvann helt dagen jag bytte det trådlösa mot trådat. Känner inte igen märket på din router, men ett ytterligare alternativ skulle kunna vara att köpa på sig en av ett dyrare märke. Misstänker skarpt att mina problem berodde på den skabb-dlink jag använder... Dra kabel genom huset / byta isp... your call. Citera
waker66 Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jag kör trådlöst och har jort det i ca 1,5 år utan problem men visst kan det vara routern som spökar kolla om det finns ngn firmware uppdatering på belkins hemsida , problemet kan mycket väl ligga hos din bredbandsleverantör man får köra uteslutningsmetoden hoppas det löser sig Citera
freddola Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Datorn är det inte fel på, finns 2 alternativ. Router lr bredbandet. Då glocalnet är största skiten som någonsin gjorts så rekommenderar jag dig att byta det illa kvickt. Belkin är relativt kända men visst problemet kan ligga där. Jag kör själv trådlöst o har aldrig haft något problem under ca 1 års tid. Du har inte möjlighet att testa en annan router? Hur ofta dör det? Vad händer då? Citera
Snusarn Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Lider själv av samma sak, igår fastställde jag dock att det är det trådlösa som strular. Vi har nämligen en stationär i ett annat rum och dess uppkoppling tuggade på när min laptop gick ner. För övrigt en pissig Dlink. Citera
Plala Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Ta ner datorn och koppla in kabel istället för trådlöst. Sedan provar du hur det funkar. Går det bra så vet du att det är den trådlösa överföringen som spökar. Blir det samma så prova utan routern om du kan det. Om ni har flera datorer i huset där uppkopplingen är bra så kan det också bero på inställningarna i din dator. Ring till supporten och beskriv ditt fel så kanske du får hjälp med inställningarna. Uteslutningsmetoden är bra i dessa situationer. Citera
KenHag Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Till 95% säker på att det är Belking som spökar,vet inte hur många timmar jag lagt ner på att hjälpa grannar med just Belkingroutrar som strular.Alla problem försvann när dom antingen bytte routern eller drog fast kabel. Citera
lasse1961 Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Hej Kör själv på en netgear router och har samma problem. Tappar ca:10-20 sek per timme . Har provat ett antal trådlösa kort, köra en accespunkt på 220 nätet,ingenting fungerar. Jag löste problemet med att sätta en dator vi routern med fastanslutning och fjärrstyra den trådlöst från min bärbara dator. Citera
Partyjack Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Då glocalnet är största skiten som någonsin gjorts så rekommenderar jag dig att byta det illa kvickt. Har lirat på ett Glocalnet 8MB i över fyra månader stumt, disconnectad en gång då Prima kraschade. Annars har det funkat hur fint som helst, men det är klart. De kanske skiljer på folk!? Citera
Beardo Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag har bara goda erfarenheter av trådlöst nätverk, kommer aldrig byta tillbaka. Mitt förslag är att du börjar med att byta ISP för ingen annan internetleverantör har väl lika högt pris som Glocalnet? Här har de i alla fall marknadens klart högsta priser (möjligen beroende på att de lägger miljoner och åter miljoner på att basunera ut hur låga priser de har). Förhoppningsvis blir linan bättre, i annat fall sparar du någon hundring i månaden och får leta vidare. Och då är mitt förslag att du tar "Glocalnet-överskottet" och köper en ny router. Citera
ribberfors Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Hade en datanissekompis här idag som undersökte lite. Han menade att signalen mellan datorn o routern var bra men att signalen mellan routern o internet verkade strula. Altså att det verkar vara glocalnet som glappar. Som ni sa skulle kabeldragning ta reda på det. Han passade oxå på att byta "channel" då han menade att det kan störa om för många ligger på samma kanal. Ska dra kabel direkt till datorn ikväll o se om det blir bättre. Hoppas fortfarande på att det är det trådlösa som spökar, en LAN via elnätet som någon nämnde verkar ju iså fall skitbra =) (hade lätt köpt en sån från början istället för routern om jag visste att det fanns lol) Citera
dekutree Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Skulle vilja påstå att det OFTARE är den trådlösa kopplingen i hemmet som strular snarare än ISP:n. Utesluter naturligtvis inte att det är ISP:en, men som några har sagt tidigare (?) så testa att koppla kabeln direkt från uttaget till datorn och se om det fungerar. Citera
azN- Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Har själv glocalnet o ch förr kopplade det ner automatiskt när man hade telefonen i ena uttaget. Nu har vi bytt till att ha "tvillingtelefoner" så att man bara behöver ha ikopplat på ett ställe, fungerar utmärkt. Citera
ribberfors Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Är det omöjligt att det är min dator som e för seg o förstör? Fick en systeminformation på glocalnets sida o minnesbelastningen ligger på 85% när jag har 7 pokerbord uppe. Lol och ska processorbelastningen på min dator verkligen vara 100%??? Noll koll Citera
Recommended Posts