juniorpoker Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Inga reads, för mkt chattande antagligen... Är osäker vid sådana här beslut. Är fold för tight, standard eller en smaksak? Kommenterna gärna turn också, är bet/fold bättre linje? PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($18.50) Hero ($102.35) MP ($119.50) CO ($91.80) Button ($126.45) SB ($100.50) Preflop: Hero is UTG with A, A. Hero raises to $4, 2 folds, Button calls $4, 2 folds. Flop: ($9.50) 7, T, 3(2 players) Hero bets $7, Button calls $7. Turn: ($23.50) 4(2 players) Hero checks, Button bets $14, Hero calls $14. River: ($51.50) Q(2 players) Hero checks. Button bets $29, Hero? Citera
maxinhoe Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Iom att du bara höjer 4bb pre är det väl inte omöjligt att han träffat ett lågt set? Har väldigt svårt att se vad han skulle ha här men jag synar nog som standard. Citera
JENZOER Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Som spelat hade jag antagligen synat. Jag vet inte riktigt vad du sätter honom på...? En sjua? En kåk? Måste finnas betydligt fler händer han bettar vidare med, PP över 7? A,Q kan också finnas i hand HD, men svårspelat utan read. Check-raise på turn kan också funka. Men som sagt, som spelat, syn! Finns chans att han först floatar och sedan bluffar vidare på turn och river, för mycket du slår tycker jag. Citera
maxinhoe Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Som spelat hade jag antagligen synat. Jag vet inte riktigt vad du sätter honom på...? En sjua? En kåk? Måste finnas betydligt fler händer han bettar vidare med, PP över 7? A,Q kan också finnas i hand HD, men svårspelat utan read. Check-raise på turn kan också funka. Men som sagt, som spelat, syn! Finns chans att han först floatar och sedan bluffar vidare på turn och river, för mycket du slår tycker jag. Ser jag fel eller hur är en kåk möjlig på ett oparat bord? Citera
loka2 Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Vet inte riktigt vad FI är kapabel till men när du checkar två gotar så finns det väll en möjlighet att FI skjuter en gång till för att ta potten. Syn är standard här tycker jag när han synar från knappen. Citera
Jerico Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 betfold på turn är mycket bättre än checkcall tycker jag. Om inte fi är riktigt nitty, då checkfoldar jag turn. Reads är allt i dessa lägen. Citera
dlinder Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Inte mycket han kan ha som du slår, tyvärr. De flesta legitima halvhänder tar han till showdown där. 89 kanske du kan hoppas på. Citera
_zed_ Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 hm... är ni ironiska eller är det sån himla stor skillnad på NL100 och NL25 där jag håller till? Där är det syn 7 dagar i veckan, och bet på turn för övrigt. Som spelat skulle han där kunna ha AT, AQ, 99, JJ, KK, KT, KQ, 89 eller t.o.m. A7, A3. Men som sagt, det är på NL25... Citera
Jerico Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Problemet är ju att han bettar river trots att det kommer ett överkort. Tror JJ eller en tia skulle ta gratis showdown där. Så antingen är han helt tom eller så har han dig slagen. Citera
edison Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Aldrig att jag skulle folda för 1:4 när hero spelar den så passivt. Citera
_zed_ Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Frågan är väl vad fi sätter hero på för hand i detta läge? Jag hade aldrig satt hero på AA med så passivt spel. Jag brukar förutsätta att motståndaren vill ha betalt för sina bra händer, så jag hade nog själv kunna spela som fi med ett antal händer. ...men nu när jag funderat en stund till så kanske det inte är så många händer trots allt. Inte med bet både turn och river. Dock tror jag fortfarande att det på NL25 är + i långa loppet att syna, där finns många fiskar... inte bara jag Framförallt hade jag bettat turn... Citera
AccessGranted Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Varför checkar du turn och går in i "passive mode"? Som spelat, instasyn. Citera
loka2 Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Frågan är väl vad fi sätter hero på för hand i detta läge? Jag hade aldrig satt hero på AA med så passivt spel. Jag brukar förutsätta att motståndaren vill ha betalt för sina bra händer, så jag hade nog själv kunna spela som fi med ett antal händer. ...men nu när jag funderat en stund till så kanske det inte är så många händer trots allt. Inte med bet både turn och river. Dock tror jag fortfarande att det på NL25 är + i långa loppet att syna, där finns många fiskar... inte bara jag Framförallt hade jag bettat turn... Det är för visso NL100;-) men som du säger så tror jag fortfarande att det är EV+ att syna i det läget då HERO har varit så passiv Turn,River. Vad hade Fi nu då??? Citera
mgps Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 men tjena du spelar ju handen som du gör för att han ska bluffa eller värdebetta sämre händer så syna. edit: klart han kan ha ett set, rätt torr flopp så många synar väl bara där då. Citera
mgps Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 för övrigt kan du ju se det som om du sparade ett halvt inköp iställt för förlorade ett halvt inköp om han nu hade ett set... Citera
Bobby_Chacon Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Som någon tidigare skrev så är ju ditt spel på turn katastrofalt. Du får ju guldläge att reraisa honom på turn. Hur du kan hitta checksyn på turn är för mig svårt att förstå. Tror du att han har ett set eller två par så skall du ju folda. Du kan ju inte syna och låta han få se rivern. Du vill ju inte gå till rivern så tillvida inte bordet är parat eller trissat. Men för att svara på frågan om jag hade synat i det läget så: JA. Men jag hade aldrig hamnat i den situaionen... Nazisterna skall spelas hårt. In med degen på turn. Citera
mgps Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Som någon tidigare skrev så är ju ditt spel på turn katastrofalt. Du får ju guldläge att reraisa honom på turn. Hur du kan hitta checksyn på turn är för mig svårt att förstå. Tror du att han har ett set eller två par så skall du ju folda. Du kan ju inte syna och låta han få se rivern. Du vill ju inte gå till rivern så tillvida inte bordet är parat eller trissat. Men för att svara på frågan om jag hade synat i det läget så: JA. Men jag hade aldrig hamnat i den situaionen... Nazisterna skall spelas hårt. In med degen på turn. men snälla. brädan är jättetorr och det är inte trebettat. för övrigt så kan ju fi ha slowspelat ett högt överpar pre. Citera
EL_FishkO Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Hur kan man inte syna rivern??En halvbra lirare som inte vill ge upp kan ha vad som helst i denna handen. Citera
Recommended Posts