Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PFochPTtack har visat sig kunna göra diverse all in bluffar med lite vad som helst. Han byggde sin stack genom att först visa en bluff med 6-hög och sen dubbla på ett set några händer senare. Jag hade honom på mina andra bord också men där var han mer anonym.

Min tanke är att låtsas vara halvtiltad av hans höjning pre. Floppen är inte så bra för mig egentligen men jag kör vidare på det desperata spåret och bettar pott. Sen kommer turn... Fi kan mycket väl ha färgen. Men han kan lika gärna sätta mig all in med ingenting på river.

Hur spelar jag turn och river?

Texas Hold'em NL $1.00/$2.00

Table "TURBO" Mariager

Seat 1: Bloggen ($164.00 in chips) DEALER

Seat 3: eothain2 ($167.90 in chips)

Seat 5: stecocosta ($183.00 in chips)

Seat 6: ImNotSoGood ($534.93 in chips)

Seat 10: PFochPTtack ($566.90 in chips)

eothain2: Post SB $1.00

stecocosta: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ImNotSoGood Ace of ClubsAce of Hearts

ImNotSoGood: Call $2.00

PFochPTtack: Raise $12.00

Bloggen: Fold

eothain2: Fold

stecocosta: Fold

ImNotSoGood: Raise $35.00

PFochPTtack: Call $25.00

*** FLOP *** 7 of Diamonds9 of HeartsAce of Diamonds

ImNotSoGood: Bet $75.00

PFochPTtack: Call $75.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

ImNotSoGood: ?????

Postad

Jag skulle ge upp bettingleaden här och checka, tror få sämre händer betalar av nu. Låt honom reppa färgen och omvärdera på river om du inte kåkar upp. Lutar väl åt checksyn på båda gatorna om du tror att han kan bluffa så pass hårt.

Edit: knark-svenska

Postad
Jag skulle nog cr:at turn. Färgen känns inte allt för trolig i och med Ad ligger ute.

Jag skulle nog fega ur och checksyna för att utvärdera rivern. Tycker dock att leda turnen är bättre än att checkraisa men är ingen rolig situation med de djupa stackarna.

Postad

Jag skulle nog ta det jäkligt passivt. Hatar att spela stora potter mot lösa spelare i såna här lägen. Frågan är hur man ska spela om han väljer att köra på hårt. Förmodligen skulle jag checksyna bägge gatorna och spela för hela stacken om det krävs, ifall rivern är "safe" alltså. Bettar han inte turn får du väl lägga in en lagom bet på rivern, 125-150$ kanske.

Postad

Betta ca 170-200 sen är det klart som jag ser det. Du är helt comittad om han slår om. Måste han ha ett drag för att syna floppen eller? Sedan skulle jag dega in på river, ibland eventuellt inte om det kommer en d.

Postad

Ja, jag inser nu att jag borde tagit en mer aggressiv linje på turn än check/syn

som jag gjorde.

Handen i sin helhet:

Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 Table "TURBO" Mariager

Seat 1: Bloggen ($164.00 in chips) DEALER

Seat 3: eothain2 ($167.90 in chips)

Seat 5: stecocosta ($183.00 in chips)

Seat 6: ImNotSoGood ($534.93 in chips)

Seat 10: PFochPTtack ($566.90 in chips)

eothain2: Post SB $1.00

stecocosta: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ImNotSoGood Ace of ClubsAce of Hearts

Dealt to PFochPTtack Jack of ClubsAce of Spades

ImNotSoGood: Call $2.00

PFochPTtack: Raise $12.00

Bloggen: Fold

eothain2: Fold

stecocosta: Fold

ImNotSoGood: Raise $35.00

PFochPTtack: Call $25.00

*** FLOP *** 7 of Diamonds9 of HeartsAce of Diamonds

ImNotSoGood: Bet $75.00

PFochPTtack: Call $75.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

ImNotSoGood: Check

PFochPTtack: Bet $122.00

ImNotSoGood: Call $122.00

*** RIVER *** King of Spades

ImNotSoGood: Check

PFochPTtack: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $469.00 Rake $2.00

ImNotSoGood: wins $469.00

Kändes direkt efter handen att här fanns det åtminstone $150 till att hämta. Men jag visste inte hur jag skulle göra det. Känns som en jäkla obehaglig sits att hamna i. Särskilt mot en spelare som är så pass oberäknelig.

Postad

Tycker läget är ganska lurigt. Frågan är ju givetvis vad han betalar av med och hur ofta han har en färg. Har han en färg så har vi dock hela tio outs att dra ut med kåk eller fyrtal.

Jag tycker inte om att checka på turn. Förvisso är chansen inte stor att en sämre hand betalar av men jag vill att ett eventuellt färgdrag ska få betala för att dra! (tex TT-KK, AKo med en ruter). Dessutom finns det en del andra händer som kan betala av.

Har han färg har jag 21% chans att dra ut. Betar jag runt 140 har jag 280 kvar och den effektiva potten blir, om han ställer, på 780. Det betyder ju att vi enbart backar marginellt om vi synar varje gång han ställer och har färg.

Jag tror att vi måste beta turn, ställer han så kan vi nog syna. Han behöver inte bluffa många gånger för att det ska vara +EV på den synen.

Postad

Håller på sätt och vis med pokershark. Fi gjorde 2 stora fel enligt mig. Synen pre och bettet på turn.

Så kanske hade han synat på turnen om du bettat han tror kanske att du har KK som du antagligen har 6/7 direkt när floppen kommer upp. Alltså om du limpraisar med klar övervikt mot AA/KK. Så har du en viss frekvens av 2a och 3e skott här så kan han ju göra det.

Postad

Jag tror att du extraherade max om inte fi är helt, helt superkass (ganska dålig verkar han ju ändå vara). Om han inte bettat turn hade du bettat river och han hade synat. Om du bettat turn hade han nog synat och sen kastat om du bettat river, eller checkat bakom om du checkat.

Postad

Förklara gärna mer ingående varför en checkraise är att föredra på turn?

Om han har flushen kommer han att syna/pusha och om han floatade så vinner du inget på att checkraisa här. Har han ett halvtsvagt A så lägger han förmodligen det också.

Han lär ju förmodligen sätta dig på KK eller QQ eftersom du limpraisa preflop och betade ut pott på floppen, checkar turn. Låt honom bluffa/beta en sämre hand här. AA är nog inte den självklaraste handen i hans HD mot dig så varför inte låta honom värdebeta turn och river och bara syna honom. De enda händerna du vill checkraisa mot är ju lägre set.

Jag hade checksynat ner handen nästan oavsett vad beroende på hur jag uppfattar honom.