Sasquat Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Hej alla pokerspelare! Jag har nu torskat hela min bankroll för tredje gången, så j***a less nu...... Jag har kanske ingen egentlig mening med tråden, men jag känner att jag vill skriva av mig lite, meddela andra. Iallafall, hur tacklar ni som har råkat ut för sånt här, dessa situaioner? Hur gör ni för att få bort denna obehagligt jobbiga tiltkänsla? ? /Sasse Citera
Baloos Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Går inte att jobba bort men lär känna dig själv och lyssna på varningssignalerna. Sätt upp gränser för ditt spelande som stöd om du inte litar på ditt omdöme. Aldrig gulat dock men så är jag ganska tråkig också. Citera
eurythmech Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Som förlorande spelare så kanske man ska sluta tänka på sina pengar som "rulle" och börja sätta upp förlusterna på nöjeskontot istället. Citera
jacobmal Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 "Iallafall, hur tacklar ni som har råkat ut för sånt här, dessa situaioner? " du har inte råkat ut för ngt, du har satt dig själv i skiten Citera
Baloos Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Vad herrarna försöker säga är att du haft otur. Upp på hästen igen! Skämt å sido, det var två bra råd du fick där. Citera
Ignatius Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Om det är en stor br vi talar om så tror jag inte att så många vinnade spelare har gulat gånger tre. Det är förmodligen ett tecken på minst ett av: dålig spelförståelse, koncentrationssvårigheter, bristande självkontroll. Den första går att öva upp, de två andra vet jag inte. Citera
killerwolf Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 har gulat mer än 3 ggr iaf.... men då har jag hållit på med poker i 3-4 år, gulade ett par miljarder ggr i början för att man casha ut o körde med typ 3 inköp , sen min första rulle på 10k$ pissa jag bort på en natt i en rejäl jäkla tilt....efter det har min moneymanagement räddat mig från att busta. var väl 2,5 närmare 3 år sen jag gula sist.. Citera
-_- Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Hur gör ni för att få bort denna obehagligt jobbiga tiltkänsla? ? /Sasse jag j@sp och l@ndy var ute och rekade bergväggar nyss... Måste gå ett steg längre för att få bort tilten. Citera
psatiw Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 jag j@sp och l@ndy var ute och rekade bergväggar nyss... Måste gå ett steg längre för att få bort tilten. Ah, säg till när ni ska börja reka bilar för slutförandet, så kanske jag kan hjälpa till. Citera
CFJLarsson Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 efter det har min moneymanagement räddat mig från att busta.! Kan du beskriva lite mer ingående hur din moneymanagement går till? Vore nog nyttig för många av oss nybörjare här. Tack på förhand! Citera
Pokershark Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Kan du beskriva lite mer ingående hur din moneymanagement går till? Vore nog nyttig för många av oss nybörjare här.Tack på förhand! En stor rulle som sväljer variansen... Citera
kfluffie Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Kan du beskriva lite mer ingående hur din moneymanagement går till? Vore nog nyttig för många av oss nybörjare här.Tack på förhand! Pokershark beskrev det väldigt bra! Ola har också skrivit en artikel ang. MM som ni kan söka upp, kan nog inte vara helt tokig att läsa. Mvh, KF! Citera
brut Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Förmodligen bara att bita ihop och reloada en BR som tål variansen. GL. Citera
Skalman5 Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 /me har aldrig gulat samt aldrig ens gulat en insättning. Gått ner i nivå har jag fått gjort men inget mer. Varians är en del av spelet. Tipset: BR diciplin!! Citera
-_- Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Ah, säg till när ni ska börja reka bilar för slutförandet, så kanske jag kan hjälpa till. har precis köpt ny bil så de är redan fixat.. men tack ändå. Citera
_ekan_ Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Mitt tips till dig är att ha en stor del eller hela din BR på en sida där du kan sätta begränsningar. Det har hjälpt mig mycket att inte tilta bort för mycket. På SvS kan du sätta en summa som är maximum du kan förlora på ett dygn sen kan du inte spela mer hur tiltad du än är förräns nästa dygn. Lycka till. Citera
Recommended Posts