Gå till innehåll

Recommended Posts

Detta e en hand som utspelar sig på nl100 (Everest).

 

Inledande spel 1309896026.

 

barrynight sitter vid 0 med $32,05.

HERO sitter vid 1 med $100.

formicator sitter vid 2 med $230,09.

beeXtoo sitter vid 4 med $99,50.

Patboufoot sitter vid 5 med $40,76.

 

Dealern sitter vid 5.

 

barrynight lägger en blind på $,50.

HERO lägger en blind på $1.

 

(HERO ges Kk As.)

 

Före floppen:

formicator höjer med $2,50.

beeXtoo höjer med $5,50.

Patboufoot foldar.

barrynight foldar.

HERO synar med $8.

formicator synar med $5,50.

 

Floppen kommer upp

8h Kh 7r.

 

HERO satsar $20.

formicator synar med $20.

beeXtoo foldar.

 

Turnkortet kommer upp 4s.

 

HERO går all-in med $71.

formicator synar med $71.

 

Kortvisning:

 

HERO visar

Kh Kk As 8h 7r

Par i kungar

 

formicator visar

8h 8r 8k Kh 7r

Triss i åttor

 

Riverkortet kommer upp 9h.

 

HERO:

Kh Kk As 9h 8h

Par i kungar

 

formicator:

8h 8r 8k Kh 9h

Triss i åttor

 

formicator vinner potten på ($206,50).

 

 

Är de rätt spelat, eller är handen alldeles för överspelad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte konstigt, givet att ni stoppade in så mycket före floppen. Du kan knappast släppa, frågan är om du ska gå all-in själv eller check-syna. Jag hade nog kört check-syn på turn. Problemet är väl att brädan är rätt dragig, men mot en spelare kanske man kan leva med det.

 

formaicator investerar 12% av de effektiva stackarna på set mining, vilket nog inte är ett vinnande spel i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock ganska mycket ork att kasta Ak på everest nl100:-P Dega känns bra mkt bättre isåf. Som nu spelat hade jag nog som tidigare talare nämnt att check-syna efter flop. Du kommer dock väldigt sällan undan en träffad AK i en 3betad pot så överspelad tycker jag handen inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant så gillar jag synen med avsikt att kasta om det höjs mer preflopp. Träffar man så måste man spela den till SD. Indegning pre skulle vara mitt andrahandsalternativ men fi lär ju ha AA/KK i alla fall 20% och lär inte syna med sämre A och något stort EV+ blir det ju inte i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ogillar verkligen din syn där preflop i blindsen. Tycker du antingen ska dega in preflop där eller kasta.

 

 

OJ, gå all in preflop med AK, får man väl antagligen bara syn av minst en AK el hög pocket? tycker synen är rätt preflop, om han missar floppen kan han lätt lägga...det är bara olyckligt i det här fallet att han träffar trissen.

Jag skulle nog check/synat turn som ovanstående tyckte.

 

AK är inget monster om man inte träffar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK är inget monster om man inte träffar bra.

 

Således är det en bra hand preflop, men sämre postflopp, därav ligger lite teorin i att dega preflop. (Sklansky's NL-bok om du vill läsa mera om det konceptet.) Personligen så kan tänkas att degar jag i liknande situationer om Fi är shortstack. Synar de med JJ eller nåt så är det 50/50 med tanke på pengarna som ligger i potten, och det händer ju att de synar med händer som AJs etc, så i långa loppet finns det ett EV+ i att dega med AK preflop. Välj dina motståndare dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver ju inte gå all in, skulle 4 betta ordentligt till typ $30 och sen utvärdera vad de gör (om en pushar och den andre synar kan man ju hitta folden t.ex). Du har en fin position för ett 4 bet just för att du får se hur båda reagerar, med din syn så blir det jättekonstigt läge om nu fi1 öppnar bettningen igen med ett 4 bet.

 

Det är alltid bra att ta kommandot preflop även om de synar eftersom man får stor FE med ett bet på floppen om de inte har AA/KK eller träffar nåt kanonbra. Blir ju också så att de inte kan spela sina pockets för setvärde utan måste ta ett svårt beslut preflop/på floppen med QQ-.

 

Sen beror det på spelarna också, mot två tomtiga fi som inte släpper nånting oavsett hur mycket styrka du visar kanske synen pre är rätt och sen spela för TPTK värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Således är det en bra hand preflop, men sämre postflopp, därav ligger lite teorin i att dega preflop. (Sklansky's NL-bok om du vill läsa mera om det konceptet.) Personligen så kan tänkas att degar jag i liknande situationer om Fi är shortstack. Synar de med JJ eller nåt så är det 50/50 med tanke på pengarna som ligger i potten, och det händer ju att de synar med händer som AJs etc, så i långa loppet finns det ett EV+ i att dega med AK preflop. Välj dina motståndare dock...

 

 

visst mot en shortstack, men mot en spelare som sitter på ca 2,5 x inköp...njaaa! och AK är väl ändå underdog mot alla pockets....ca 47%!?

singla slant sucks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst mot en shortstack, men mot en spelare som sitter på ca 2,5 x inköp...njaaa! och AK är väl ändå underdog mot alla pockets....ca 47%!?

singla slant sucks!

 

Eftersom HERO sitter med 1 x inköp så är det ganska irrelevant att FI har 2.5 inköp, det är skillnad om båda har det. Personligen gillar jag inte AK ur position mot 2 fi i en reraisad pott så syn är det sämsta alternativet imo, en rejäl raise eller tom fold känns bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom HERO sitter med 1 x inköp så är det ganska irrelevant att FI har 2.5 inköp, det är skillnad om båda har det. Personligen gillar jag inte AK ur position mot 2 fi i en reraisad pott så syn är det sämsta alternativet imo, en rejäl raise eller tom fold känns bättre.

 

Ja en rejäl raise låter vettigt iaf, men inte all in...då får han antagligen bara syn av bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...