limpanwe Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Har ingen direkt read tror han är ganska lös, Kändes som han satt på färgdraget! borde jag betat ut river? PokerStars Game #9063418720: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/03/24 Table 'Prylis II' 9-max Seat #3 is the button Seat 1: Mr.Mild ($17.05 in chips) Seat 3:HERO ($7.10 in chips) Seat 4: Hagiii ($27.75 in chips) Seat 5: SallerM ($9.60 in chips) Seat 6: money path ($8.95 in chips) Seat 7: Maelstrom666 ($19.50 in chips) Seat 8: teecee90 ($21.75 in chips) Seat 9: topwopcop ($13.35 in chips) Hagiii: posts small blind $0.10 SallerM: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO money path: folds Maelstrom666: folds teecee90: folds topwopcop: calls $0.25 Mr.Mild: calls $0.25 HERO: calls $0.25 Hagiii: folds SallerM: checks *** FLOP *** SallerM: checks topwopcop: checks Mr.Mild: checks HERO: checks / Borde jag betat? *** TURN *** SallerM: checks topwopcop: checks Mr.Mild: bets $1 HERO: raises $1 to $2/ För klen raise? SallerM: folds topwopcop: folds Mr.Mild: calls $1 *** RIVER *** Mr.Mild: checks HERO?? Citera
bananuz Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Beta pott på flop och höj mera på turn. Får du syn på turnhöjningen skulle jag nog nöja mig med att checka ner river. Som spelat hade jag även då checkat ner river. Citera
Goose_strike Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Forklen raise pa turn, beta ut pa floppen. ar typ det varsta kortet som kan komma jag hade nog checkat ner rivern. Om du betar kommer du nog bara fa syn av hander som slar dig. Citera
jojje2k Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Betta 3/4 pot på flop. Du har troligtivs bästa handen, plocka hem potten. Raisa till 3.5 på turn. Om han har drag vill du göra det dyrt, har en en klar hand vill du ha betalt altså höj mer. Betta 1/2 pot på river. Ok han kan ha färg men det finns massa andra händer han kan syna med, så betta river. Om du hade haft mer $$ hade du kunnat foldat river om han raisar men det kan du inte nu. Citera
skalle88 Postad 4 April , 2007 Rapport Postad 4 April , 2007 Känns som om fi bluffar turn faktiskt. Han försöker reppa 8an på ett klumpigt sätt. Han checkade ju sen position på floppen också vilket gör att detta är ett utmärkt bluffläge i hans ögon säkert. Att han sen synar din lilla raise betyder inte mkt på dom här nivåerna tycker jag. Han kan ha flushdrawet men lika gärna 55 känns det som. Jag hade checkat bakom honom eftersom jag har svårt att få syna av en sämre hand. Eventuellt 83 eller nåt kanske. Svårt att läsa fi på den nivån så om du betar ut halvpott kanske han slår om med en sämre 8a vilket gör det jobbigt för dig...vad vet jag. Citera
Recommended Posts