skalle88 Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 5/10cent blinds Pokerchamps. FR Jag har 15 dollar på bordet. Jag sitter i SB och limpar med 5h4h och floppen kommer 2h3h9c Potten är på 70 cent på floppen. Jag betar ut 30 cent och hoppas på en reraise så jag kan sätta allin. Alla foldar till en kille i mittenposition som reraisar pott. Jag sätter honom på A9 eller K9 och trycker allin. Han har 7 dollar på bordet och synar. Alla vi är nu ensamma i potten bör tilläggas. Dom flesta på Pokerchamps låga nivåer synar ett sånt här bet på toppar eftersom de har mkt svårt att folda särskilt när dom har reraisat själva. Gör jag något fel här? Hur hade ni gjort? Hade det varit mer attraktivt om fis bakom killen som reraisa hade synat och gett mig bättre odds? Pokerchamps ger inte möjlighet till att lägga ut en snygg handanalys men jag gör det Hedenhös-style istället. Citera
Pokershark Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Jag betar ut 30 cent och hoppas på en reraise så jag kan sätta allin. Det du hoppas på är att alla ska folda då du faktiskt inte har någonting. Därför ska du betta ut större på floppen typ pott men sedan gör du inget fel. Du har dock EV- mot färdigt set men på denna nivå lär folket kunna ha vad fan som helst. Citera
illerrre Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Det du hoppas på är att alla ska folda då du faktiskt inte har någonting. Därför ska du betta ut större på floppen typ pott men sedan gör du inget fel. Du har dock EV- mot färdigt set men på denna nivå lär folket kunna ha vad fan som helst. lol? Citera
illerrre Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Sant ju lol? här vill man bli reraisad 25 dagar i veckan för att pusha. Citera
Pokershark Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 lol? här vill man bli reraisad 25 dagar i veckan för att pusha. Ja visst om du tror att fi foldar efter din push. Om inte så är det fan inte mycket EV+ och sen får du säga vad du vill! Citera
skalle88 Postad 23 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2007 jo men jag är väl en favorit mot ett par antar jag? Citera
Pokershark Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 jo men jag är väl en favorit mot ett par antar jag? Absolut! Citera
Tomtah Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Jag brukar beta ut ganska kraftigt i sådana här lägen då brukar det foldas runt och gör det inte det så har du en massa roliga outs. Citera
Recommended Posts