Gunnfjaun Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 $56 Avalanche satellit på Everest. andaluscia sitter vid 0 med 1.619. HERO8-) sitter vid 3 med 3.710. sport73 sitter vid 4 med 1.457. sytebon sitter vid 5 med 5.861. axelschweiss sitter vid 6 med 3.920. Askibeer sitter vid 7 med 3.410. Eduardt sitter vid 9 med 7.382. Dealern sitter vid 7. Eduardt lägger en blind på 150. andaluscia lägger en blind på 300. HERO8-) ges Det är 6 riktiga priser. 7an får pengarna tillbaka och jag ligger 8 av 14. 7an och 6an ligger ganska nära min stack. Blindsen dubblas om ca 3min. Jag har spelat toktajt hela tiden. De andra är ganska dåliga och spelar halvtajt men släpper inte bra kort även fast de har en prisplas säkrad. Vad gör jag? Citera
Gunnfjaun Postad 22 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2007 750 verkar vara nöt höjningen.. Så här gjorde jag Före floppen: HERO8-) höjer med 300. fjoll/mini-raise sport73 foldar. sytebon foldar. axelschweiss foldar. Askibeer foldar. Eduardt synar med 450. andaluscia synar med 300. Floppen kommer upp 5h Kr 3k. Eduardt checkar andaluscia går all-in med 1.019. Vad borde jag gjort här? Om jag hade höjt 750 med samma utfall? Citera
hansolo Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 nu är du antagligen tvungen att vika, eftersom FI 1 checkade, dvs han kan ha avsikt att check-raisa. Hade du höjt till 750 hade du kanske inte fått 2 synare, det är ju mycke lättare att spela K hög flop med JJ HU istället för mot 2 FI. Hade du höjt till 750 och ändå fått 2 synare så är ändå situationen samma. Du har ett "mellanpar" mot 2 FI och 1 ställer, du måste vika. Är det att överspela JJ om man ställer preflop? Citera
Ängeln17 Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 750 verkar vara nöt höjningen.. Så här gjorde jag Före floppen: HERO8-) höjer med 300. fjoll/mini-raise sport73 foldar. sytebon foldar. axelschweiss foldar. Askibeer foldar. Eduardt synar med 450. andaluscia synar med 300. Floppen kommer upp 5h Kr 3k. Eduardt checkar andaluscia går all-in med 1.019. Vad borde jag gjort här? Om jag hade höjt 750 med samma utfall? Folda med den floppen i bägge scenariona. Är det att överspela JJ om man ställer preflop? Inte nödvändigtvis. Du har "bara" 12BB så det är ju gränsfall. Nu när jag funderat ett tag så vete fn om jag inte ställt preflopp här. Citera
hansolo Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 Inte nödvändigtvis. Du har "bara" 12BB så det är ju gränsfall. Nu när jag funderat ett tag så vete fn om jag inte ställt preflopp här. Ja tycker också de. Ja funderade mer på de efter att ja skrivit inlägget. Att ställa där e ju inte fel egentligen. Man behöver inte tänka lika mycke på position och dessutom e flera vid bordet shortstackade så nån kommer ju ställa, så därför borde vi göra de me våra starka knektar =) Citera
Vrakman Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 750 verkar vara nöt höjningen.. Så här gjorde jag Före floppen: HERO8-) höjer med 300. fjoll/mini-raise sport73 foldar. sytebon foldar. axelschweiss foldar. Askibeer foldar. Eduardt synar med 450. andaluscia synar med 300. Floppen kommer upp 5h Kr 3k. Eduardt checkar andaluscia går all-in med 1.019. Vad borde jag gjort här? Om jag hade höjt 750 med samma utfall? Om du hade höjt till 750-900 så hade inte andalucia kunnat syna, han har ju bara fold eller AI att välja på, och väljer han AI så kan du kanske pusha bort CL med en AI (om han nu hade synat i första läget med en högre bet från dig). Att andalucia går all-in efter den floppen behöver ju inte betyda nånting, din raise har ju ofta ett ess i handen, och Eduart har redan checkat, bra läge att trycka som relativt kort. Citera
kurtkatt Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 ja synar "alltid" såna här raisar, och det kan verkligen vara allt möjligt bakom dom. just den här floppen e så himla tråkigt dock och vår stack får ta en ordentlig smäll ifall vi förlorar och om vi åker på en c/r suuuger det. jobbig situation. allt det här talar för att vi borde undvika det här elle? varför ska vi höja 600-750? för att lägga pf om en av dom större stackarna ställer? jag ogillar verkligen en minraise här pf, asjobbigt med vår stack och hand och få synar och behöva spela med små stackar oop eller bli bettad in i som här. ställa pf tror jag e perfekt här. visst dom där gångerna vi blir synade och utslagna av aa som vi hade kunnat komma ifrån ibland annars känns ju som fan men men. Citera
Recommended Posts