Gå till innehåll

PokerXFactory.com vs Cardrunners.com


Olbinho

Recommended Posts

Jag har nyligen läst igenom Harrington on Holdem 1+2, böckerna om turneringspoker i NL Texas. För övrigt de bästa pokerböcker som jag läst.

 

Då jag är ganska ny på just turneringspoker så försöker jag att inhämta all relevant information om turneringspoker som finns ute på marknaden. Det jag undrar är nu om någon har någon erfarenhet av PokerXFactorys och Cardrunners videor om turneringspoker.

 

Om man har förstått och kan applicera Harringtons båda böcker ger då dessa videor något extra? Och i så fall skulle ni anse de prisvärda?

 

Om ni har erfarenheter av både PokerXFactor och Cardrunner - vilken är bäst och varför? Funderar att köpa en av dem till att börja med.

 

Finns det någon annan liknande sajt som erbjuder samma sak? Jag har letat runt lite på nätet och bara hittat dessa båda.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du sattsa på turneringspoker är det PokerXFactor du ska bli medlem hos. Cardrunners kör en del turneringsvideor med "Actionjeff" i spetsen, men PXF kör nästan enbart MTT och SNG och har grymt bra turneringsspelare som spelar in. Sheets,Johnnybax, Belowabove m.fl. Även om cardrunners säger att dom försöker lära ut spel för alla så känns det som dom kör 90% cashgame. Men de dom gör i cashgame är jävligt bra. Tvärtom för PXF. Att kolla på videos med bra instruktioner är det bästa sättet att utvecklas förutom att spela imo. Så ja,de är värt pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regga mig till cardrunners o ladda en film men den funka inte alls o streama. Försöker hitta en email till dem men helt omöjligt.

 

Va ä det för tomtar som encodar detta. Funkar inte med ngt, inte ens VLC.

 

Använd dreas forum för support. Tror du ska använda WMP, varefall när du laddar hem filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regga mig till cardrunners o ladda en film men den funka inte alls o streama. Försöker hitta en email till dem men helt omöjligt.

 

Va ä det för tomtar som encodar detta. Funkar inte med ngt, inte ens VLC.

 

Tomte kan ju du själv vara, använd wmp så fungerar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regga mig till cardrunners o ladda en film men den funka inte alls o streama. Försöker hitta en email till dem men helt omöjligt.

 

Va ä det för tomtar som encodar detta. Funkar inte med ngt, inte ens VLC.

 

Från deras FAQ

 

WMP is the only cardrunners.com supported media player and is required to view cardrunners.com videos. Make sure you are using the latest version of WMP (version 11).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardrunner : CG 94% MTT å SNG 6 %

+ För CR:

* Mkt cashgame videos med spelare på högsta nivå

* Dt kommer filmer varje Mån,Ons,Fre så man e garanterad minst 3 nya filmer varje vecka plus eventuella bonus filmer.

* Brian Townsend (Sbrugby,Aba) Antagligen världens bästa online CG spelare med sjuka sjuka resultat, han äger nu CR och har gjort och kommer göra mer filmer, dom han gjort har vart mkt bra, speciellt hur man ska analysera händer med PT å Pokerstove efter sessionerna.

* Omaha filmer

 

PokerXFactor

Johnny Bax, Sheets,Bel0wab0ve,Rizen = Sjukt bra MTT spelare, Sheets,Bax bra SNG spelare.

 

En del roliga filmer att kolla på tex Johnnybax live filmer.

Rizen har nu börjat med CG så dt finns kanske 8-10 h med CG material som ja tyckte va helt okej.

Finns inte mkt att säga om Mtts filmerna , dom förklarar bra och alltid kul att se Jonnybax lira (Över 1 000 000 dollar inspelade på Mtts/Sngs på stars under senaste 4 åren)

Sheets bra spelare dock e Bax huvudorsaken att signa till siten.

 

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardrunner : CG 94% MTT å SNG 6 %

+ För CR:

* Mkt cashgame videos med spelare på högsta nivå

* Dt kommer filmer varje Mån,Ons,Fre så man e garanterad minst 3 nya filmer varje vecka plus eventuella bonus filmer.

* Brian Townsend (Sbrugby,Aba) Antagligen världens bästa online CG spelare med sjuka sjuka resultat, han äger nu CR och har gjort och kommer göra mer filmer, dom han gjort har vart mkt bra, speciellt hur man ska analysera händer med PT å Pokerstove efter sessionerna.

* Omaha filmer

 

PokerXFactor

Johnny Bax, Sheets,Bel0wab0ve,Rizen = Sjukt bra MTT spelare, Sheets,Bax bra SNG spelare.

 

En del roliga filmer att kolla på tex Johnnybax live filmer.

Rizen har nu börjat med CG så dt finns kanske 8-10 h med CG material som ja tyckte va helt okej.

Finns inte mkt att säga om Mtts filmerna , dom förklarar bra och alltid kul att se Jonnybax lira (Över 1 000 000 dollar inspelade på Mtts/Sngs på stars under senaste 4 åren)

Sheets bra spelare dock e Bax huvudorsaken att signa till siten.

 

Gl!

Varför skulle bax vara huvudorsaken att signa till pxf? Sheets är ju grymt mycket bättre på att förklara sina spel och hans lectures är ju det mest uppskattade på hela siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Johnny e bättre än sheets, sheets kan lära ut men e till och med back på sitt SNG spel.

 

Om dt beror på TILT lr annat vet ja ej.

 

Men ja hans sng filmer e bra

 

Vem har sagt till dig att sheets är bättre än bax och vem vet att sheets är back på sng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...