Gå till innehåll

NL200 - Rätt eller fel att lägga KK preflop?


Recommended Posts

Jag är Emilia1986 och jag har plockat upp KK och är ny på bordet, väljer att lägga då han först minireraisa och sen efter min ytterligare höjning höjer ännu mer, rätt eller fel?

 

Tycker själv detta är en av de få lägena man kan lägga sig preflop men jag behöver inte ha rätt för det, eller vad säger ni?

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #85,772,276

Table Pine Bluff, 21 Mar 2007 12:38 PM ET

 

Seat 1: maria1981 ($48.55 in chips)

Seat 3: Emilia1986 (KdKc) ($190 in chips)

Seat 4: Bluestarr x ($227.85 in chips)

Seat 6: texasprofi ($234.30 in chips)

Seat 8: mrtangdk18 ($217.55 in chips)

 

ANTES/BLINDS

maria1981 posts blind ($1), Emilia1986 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Bluestarr x bets $5, texasprofi folds, mrtangdk18 bets $10, maria1981 folds, Emilia1986 bets $26, Bluestarr x calls $23, mrtangdk18 bets $70, Emilia1986 folds, Bluestarr x calls $52.

 

FLOP [board cards 7C,7D,9S ]

Bluestarr x checks, mrtangdk18 bets $137.55 and is all-in, Bluestarr x folds.

 

SHOWDOWN

mrtangdk18 wins $323.55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på KK och är ny på bordet, väljer att lägga då han först minireraisa och sen efter min ytterligare höjning höjer ännu mer, rätt eller fel?

 

Tycker själv detta är en av de få lägena man kan lägga sig preflop men jag behöver inte ha rätt för det, eller vad säger ni?

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #85,772,276

Table Pine Bluff, 21 Mar 2007 12:38 PM ET

 

Seat 1: maria1981 ($48.55 in chips)

Seat 3: Emilia1986 ($190 in chips)

Seat 4: Bluestarr x ($227.85 in chips)

Seat 6: texasprofi ($234.30 in chips)

Seat 8: mrtangdk18 ($217.55 in chips)

 

ANTES/BLINDS

maria1981 posts blind ($1), Emilia1986 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Bluestarr x bets $5, texasprofi folds, mrtangdk18 bets $10, maria1981 folds, Emilia1986 bets $26, Bluestarr x calls $23, mrtangdk18 bets $70, Emilia1986 folds, Bluestarr x calls $52.

 

FLOP [board cards 7C,7D,9S ]

Bluestarr x checks, mrtangdk18 bets $137.55 and is all-in, Bluestarr x folds.

 

SHOWDOWN

mrtangdk18 wins $323.55.

 

 

skitrörig HH men visst GÅR det att lägga KK preflop men 100bb djupt utan read så gör jag inte det.

även om de miniraisar och tramsar sig så betalar jag hellre av till AA än att göra ett felaktigt lägg.

 

 

säger inte att det är fel, på den nivån miniraisar många set på floppen och de miniraisar antagligen monster pre med så det kan säkert vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på KK och är ny på bordet, väljer att lägga då han först minireraisa och sen efter min ytterligare höjning höjer ännu mer, rätt eller fel?

 

Tycker själv detta är en av de få lägena man kan lägga sig preflop men jag behöver inte ha rätt för det, eller vad säger ni?

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #85,772,276

Table Pine Bluff, 21 Mar 2007 12:38 PM ET

 

Seat 1: maria1981 ($48.55 in chips)

Seat 3: Emilia1986 ($190 in chips)

Seat 4: Bluestarr x ($227.85 in chips)

Seat 6: texasprofi ($234.30 in chips)

Seat 8: mrtangdk18 ($217.55 in chips)

 

ANTES/BLINDS

maria1981 posts blind ($1), Emilia1986 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Bluestarr x bets $5, texasprofi folds, mrtangdk18 bets $10, maria1981 folds, Emilia1986 bets $26, Bluestarr x calls $23, mrtangdk18 bets $70, Emilia1986 folds, Bluestarr x calls $52.

 

FLOP [board cards 7C,7D,9S ]

Bluestarr x checks, mrtangdk18 bets $137.55 and is all-in, Bluestarr x folds.

 

SHOWDOWN

mrtangdk18 wins $323.55.

 

Alltså detta var en jobbig handanalys att förstå, vilken av dessa spelare är du?? är du Bluestarr som började raisa och sen synade 2 reraisar och sen foldade på floppen? Eller är du Emilia som reraisar och sen foldar mot ytterligare en raise? Om du nu var Bluestarr så skulle jag aldrig folda floppen då han kan pusha med en hel del händer då du har lirat din hand som ett mellanpar eller ngn Ax..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj får ursäkta att jag inte nämnde vem jag var jag är Emilia1986, lägger till det i första posten också.

 

Är inte meningen att göra den krånglig iaf, ongame är som det är...

 

Tja jag vet att jag inte kan lägga den pre mot en unknown iaf, så jag degar nog in direkt efter hans reraise preflop. Visst går det lägga sig som sagt men inte med 100bb stackar gör jag ogärna det. Än fast hans spel luktar AA så betalar jag av eller drar ut om så är fallet:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar helt att aldrig lägga KK 100bb djupt på NL200 pre, utan större read på motståndarna d.v.s

 

Så resonerar jag också. Men bir jag 4betad eller 5betad preflop av en fullstackad regular på nl200, så visar dom fanimig AA 80% av gångerna. Förlorar mycket pengar på det här, kanske dax att tänka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så resonerar jag också. Men bir jag 4betad eller 5betad preflop av en fullstackad regular på nl200, så visar dom fanimig AA 80% av gångerna. Förlorar mycket pengar på det här, kanske dax att tänka om.

 

Dags att tänka om mot regulars alltså. Annat är ju bara varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så de flesta motiverar en syn en hyffsat enkel sådan. Jag kan verkligen inte förstå varför det Hampulito säger stämmer till fullo och alla tecken jag kan se tyder på AA. Tro mig jag brukar inte lägga KK preflop detta är enda gången jag gjort det då verkligen allt pekade emot att jag va slagen. Fullstack, dansk, hans höjningar allting. Vet att man ska ha det som regel men jag har svårt att förstå varför trots att det är 5 bord så är det ingen ovanlighet...

 

Någon gång på någon nivå måste man väl kunna lägga KK preflop utan read eller, varför inte här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar helt att aldrig lägga KK 100bb djupt på NL200 pre, utan större read på motståndarna d.v.s

 

Det beror på hur bettingmönstret är pre. Är det nån som minraisar tillbaka ett par ggr så är man torsk om man inte floppar en K. Går det snabbare att komma all in så ökar chansen för att fi har QQ/AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...