Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Syyyyyyyyyyyn. Alla dagar i veckan. FI kliver alldeles för sällan med AA/KK i detta läge för att det skulle vara EV+ att folda.

Funderar också på hur den readen skulle se ut som skulle motivera en fold? "Det här är en kille/tjej som bara går AI PF med AA/KK" Knappast troligt att man ens kan skaffa sig en sådan read, eftersom man får se alldeles för få av dessa för att kunna dra sådana slutsatser...

/SK

Postad
Syyyyyyyyyyyn. Alla dagar i veckan. FI kliver alldeles för sällan med AA/KK i detta läge för att det skulle vara EV+ att folda.

Funderar också på hur den readen skulle se ut som skulle motivera en fold? "Det här är en kille/tjej som bara går AI PF med AA/KK" Knappast troligt att man ens kan skaffa sig en sådan read, eftersom man får se alldeles för få av dessa för att kunna dra sådana slutsatser...

/SK

Readen ser ut så här:

Spelaren är duktig.

Postad
vekt... :-P

Mot en AI tyckar jag med att jag gjorde fel. Det kan du läsa tidigare i tråden.:oops:

Däremot den hypotetiska frågan om syn vid två AI före med QQ på hand, då är det inte vekt utan rätt så realistiskt spel så tidigt i en SnG.

Postad
Readen ser ut så här:

Spelaren är duktig.

Om vi pratar om den senare frågeställningen i tråden, d.v.s. om två pers har klivit, så håller jag med dig Eury - det e bara å kasta. Mitt inlägg handlade om det första scenariot. Läste resten av tråden lite för sent. Ber om ursäkt för det. Men vid en AI PF så håller jag fast vid mitt resonemang.

/SK