Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Syn eller fold? Superspelaren pushar i andra handen. Vad gör då vi med QQ?

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

CO (t1630)

Button (t1490)

SB (t1480)

Hero (t1500)

UTG (t1500)

UTG+1 (t1500)

MP1 (t1500)

MP2 (t1500)

MP3 (t1400)

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Qdiamond.gif.

2 folds, MP1 calls t20, MP2 raises to t1500,

Postad

Lätt syn.

Varför pusha med AA-KK här? Jo jag har också sett det. Men i längden är det ett stort +ev att syna med QQ nu. Alldeles för mycket idioter som går all-in med Ax, TT-66.

Postad

:cry: :cry: :oops: :oops: :oops::cry: :cry: :oops: :oops: :oops::cry::oops:

Me no good. Me go hang myself.

:oops: :oops: :cry: :cry: :cry::oops: :oops: :oops::cry: :cry: :oops: :oops:

Jag hade såååååå dåligt sjävfötroende att jag folda.

My misstake. Ursäktar ni medans jag går och gömmer mig i nått hörn och aldrig mer skriver en rad här i SnGforumet.

Postad

Jag är osäker på om jag själv inte hade synat men är det verkligen helt fel att kasta handen utan read? Då det är så tidigt i turneringen så kommer man antagligen få betydligt bättre chanser att öka på sin stack.

Postad
Jag är osäker på om jag själv inte hade synat men är det verkligen helt fel att kasta handen utan read? Då det är så tidigt i turneringen så kommer man antagligen få betydligt bättre chanser att öka på sin stack.

Bättre läge?

Postad
Om man har två AI mot sig då? Hände mig igår, första handen $11 turbo på Party.

Är ingen turbo-spelare men på $11 hade jag tryckt. Likaså vad gäller ängelns hand. Som redan skrivits: Varför pusha med AA-KK?

Postad
Viker antagligen. Vad ska kille #2 syna med?

Det kan ju på den här nivån faktiskt vara allt möjligt, jag såg en spelare som synade sig AI första given igår med A8 och en annan som gjorde det i andra given med AJ... :shock:

Postad
Vinner mer i längden så. Hellre dubblar jag än vinner 100 i chips som oftast blir fallet.

DET kan aldrig vara EV+ i längden. Är nog inne på kissekattenmelovikavanteförögononaavatarens åsikt här.

Postad

Man kan väl inte folda QQ i det här läget om man inte har superread på Fi?

Men visst funkar det att pusha med AA-KK i det här läget. Folk synar med de mest konstiga händer. (förutsätter att det är låg nivå vi spelar på)