Gå till innehåll

Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?  

144 medlemmar har röstat

1. 1. Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?

• Ja förfan!
      101
    • Nej. Gå och lägg er.
      43

Recommended Posts

Postad
både jag och luap har varit på tok för lata för att redovisa :? Men för att få ändring på det så ska jag föreslå att för varje dag man inte redovisar så får man dra av typ 500$ av vinsten racet :)

Jag kan inte redovisa varje dag eftersom jag inte lirar varje dag. Men varje speldag kan jag fan redovisa! Ska dock börja spela mycket mer nu då jag börjar får ordning på mitt liv igen. Eller håller jag på att få det? Fan vet jag..

Är klar med min bok i alla fall, ingen $5000-böter på racet med andra ord. Alltid något. Hur går det för dig mate?

Anyway, här har ni min status och en intressant hand

Status:

April: $4100

01/04: $202

02/04: $1176

03/04: $1055

04/04: $291

05/04: $801

06/04: $745

07/04: $1709

08/04: $1300

09/04: $736+$1000

17/04: $7

Cashouts: $1000

BR: $27,106

Vínst kvar till karatefyllan: $45,886

Vad gör man här helt utan reads?

Texas Hold'em $4-$4 NL (real money), hand #206,545,574

Table Pueblo, 17 Apr 2007 9:51 PM ET

Seat 2: pata99 ($396.00 in chips)

Seat 5: Odlaris [ QC,QD ] ($437.40 in chips)

Seat 6: MONTI1978 x ($182.00 in chips)

Seat 7: bknu19 ($506.00 in chips)

Seat 9: stifter123 ($353.90 in chips)

ANTES/BLINDS

pata99 posts blind ($2), Odlaris posts blind ($4).

PRE-FLOP

MONTI1978 x folds, bknu19 bets $8, stifter123 folds, pata99 calls $6, Odlaris bets $26, bknu19 calls $22, pata99 calls $22.

FLOP [board cards 3H,2S,6S ]

pata99 checks, Odlaris bets $45, bknu19 calls $45, pata99 calls $45.

TURN [board cards 3H,2S,6S,4C ]

pata99 checks, Odlaris??

• Svars 435
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
1: Jag vill casha ut endel $$$ nu men kursen är ju så jäkla låg, nån som har koll på om det är nått som talar för att kursen kommer höjas snart?

2: Är det värt att invetsera i aktier o så nu när börsen ligger på all time high?

bumpar den här.

Postad

Aktier, valutakurser och liknande osv. För det första. Försök er inte på saker som ni inte vet något om. Aktiemarknaden är lika oförlåtande för okunnighet som pokerborden. Du kan förvänta dig samma resultat långsiktigt om du börjar multitabla 400$NL utan att någonsin ha spelat poker, som om du försöker investera dina egna pengar på börsen. Tillfälliga heaters kan vem som helst få, men allteftersom tiden går slås fisken ut (eller, så har man mot förmodan lärt sig innan pengarna tar slut).

Mitt absolut största intresse är aktiemarknaden. Hade det inte varit för den hade jag troligen lagt av med pokern för flera hundra tusen kronor sedan. Du har tre valmöjligheter med dina pengar:

1. Köp böckerna Security Analysis samt The Intelligent Investor (Graham & Dodd respektive Graham, få tag på TII med Warren Buffet som för- samt efterord). Läs dessa från pärm till pärm minst två gånger. Läs därefter på så mycket du orkar om Warren Buffet och hans karriär samt filosofi. Därefter investerar du.

2. Köp en indexfond utan avgift: finns endast en, Avanza Zero. Tillåt inte dig själv att kolla på hur fonden utvecklas de närmsta tio åren (helst genom uttagsspärrar) så att du inte får för dig att göra dumma saker som att röra pengarna.

3. Låt mig, mot en avgift, förvalta dina pengar.

1an kommer garanterat ge bäst avkastning.

Postad

Tack för tipsen fsista, riiiktigt intressant! :D Har ju en hel del fritid över så att försöka lära sig hur man investerar skulle va både roligt och givande!

Sen så var tankarna i inledningskedet att investera i just Avanza zero och eventuellt nått investmentbolag.

Postad
Aktier, valutakurser och liknande osv. För det första. Försök er inte på saker som ni inte vet något om. Aktiemarknaden är lika oförlåtande för okunnighet som pokerborden. Du kan förvänta dig samma resultat långsiktigt om du börjar multitabla 400$NL utan att någonsin ha spelat poker, som om du försöker investera dina egna pengar på börsen. Tillfälliga heaters kan vem som helst få, men allteftersom tiden går slås fisken ut (eller, så har man mot förmodan lärt sig innan pengarna tar slut).

Mitt absolut största intresse är aktiemarknaden. Hade det inte varit för den hade jag troligen lagt av med pokern för flera hundra tusen kronor sedan. Du har tre valmöjligheter med dina pengar:

1. Köp böckerna Security Analysis samt The Intelligent Investor (Graham & Dodd respektive Graham, få tag på TII med Warren Buffet som för- samt efterord). Läs dessa från pärm till pärm minst två gånger. Läs därefter på så mycket du orkar om Warren Buffet och hans karriär samt filosofi. Därefter investerar du.

2. Köp en indexfond utan avgift: finns endast en, Avanza Zero. Tillåt inte dig själv att kolla på hur fonden utvecklas de närmsta tio åren (helst genom uttagsspärrar) så att du inte får för dig att göra dumma saker som att röra pengarna.

3. Låt mig, mot en avgift, förvalta dina pengar.

1an kommer garanterat ge bäst avkastning.

jämförelsen med att multitabla poker haltar rejält. jämför att du bara skulle stejka en slumpmässig turneringslirare jmf med att slänga in pengar i valfritt AB. marknaden kommer slå bankräntan långsiktigt men pengarna du satsar på slumpmässig turneringslirare har -EV.
Postad

Status:

01/04: $309

02/04: $Spelade ej

03/04: $Spelade ej

04/04: $543

05/04: $249

06/04: $134

07/04: $10

08/04: $282

09/04: $178

10/04: 300$

11/04: $123

12/04: $47

13/04: $757

14/04: $56

15/04: $58

16/04: $391

17/04: $849

18/04: $99

Spel totalt: 1407$

Bonus: 2500$

April totalt: $3907

BR: Ska kolla upp

Vínst kvar till karatefyllan: $46, 093

Postad

Månaden började riktigt segt men dem senaste dagarna har det lossnat lite :) Har lirat sjukt lite denna månaden, typ 12K händer och runt 100 sngs.. Skärpning resten av månaden nu!

Semitilt, trodde min everestbonus gick ut den 22:a så tänkte grajnda på den som fan imorgon, men såg nu att den gick ut den 18:e, doooh! Så 3200 poäng av 8500 clearade i onödan typ :-P

Har en 50$ bonus där allafall som går ut den 24:e och sen kom det nyhetsbrev idag med en 375$ bonus för 7000 poäng!

Postad

För väl mest bara hålla med vad någon skrev innan att många mindre köp minskar risken samma med valutakurserna. Investor är väl aldrig fel har dock dålig koll på övriga investmentbolag.

Postad

Började investera för ett par månader sedan och har pengar i Industrivärlden C, Investor B, Ratos B samt East Capital östeuropa. Upp 6% hittils, och jag utökar sparandet hela tiden, och investerar lite varje månad. Sprid ut dina investeringar över tid så blir du mindre känslig för börsens läge när du stoppar in, och slipper således ha nojja över all-time high.

Postad

Säg att jag har 70K kr att invetsera just nu men sen så kommer jag få kanske 20K kr till att investera varje månad, hur ska jag sprida ut investeringarna då? 5000 kr i veckan? 1000 kr om dagen? Alltså är det bra att göra små insättningar jätteofta?

Postad

Första sessionen avklarad för idag. Jag slutade upp $1250 och är otroligt nöjd med mitt spel. Blir ett par timmar senare ikväll..

Dock har jag ett problem. Det är så att PT inte importerar alla mina händer från bestpoker (ongame/pokerroom), trots att jag inte får några error i importrutan. Många av de händer jag hade tänkt lägga upp för analys finns nu inte med i mitt PT. Någon som vet vad felet kan vara?

:hjärter:

Postad

Så sjukt satte in pengar på gamarena förut. Lirade couronne mot en som nickade varglickan som är mycket snabb me att påpeka att "hon" är en tjej. Berättar hur kåt hon är, hur ofta hon pullar sig o så :-P Sen spelar "hon" som en jävla gud och säger hon har flyt bara, efter "hon" krossat mig så säger "hon": "rematch så vi kan snacka mer?" jo jag går säkert på att det är en tjej. Lixom det är ju en kille som livnär sig på att lura folk att han är tjej så att han får rematches av kåta killar som suger på courone, lixom orka syssla med sånt i 3€ matcher :-P

EDIT: Ska ha med min gamarena bankrulle på ett hörn i dagboken :-P

Satte in 50€ och fick 50€ bonus.

BR: 91€.

Postad

Dock har jag ett problem. Det är så att PT inte importerar alla mina händer från bestpoker (ongame/pokerroom), trots att jag inte får några error i importrutan. Många av de händer jag hade tänkt lägga upp för analys finns nu inte med i mitt PT. Någon som vet vad felet kan vara?

:hjärter:

Jag är up 200 på bestpoker, dock så påstår PT att jag är 5k ner. Död åt pt.

Postad
Så sjukt satte in pengar på gamarena förut. Lirade couronne mot en som nickade varglickan som är mycket snabb me att påpeka att "hon" är en tjej. Berättar hur kåt hon är, hur ofta hon pullar sig o så :-P Sen spelar "hon" som en jävla gud och säger hon har flyt bara, efter "hon" krossat mig så säger "hon": "rematch så vi kan snacka mer?" jo jag går säkert på att det är en tjej. Lixom det är ju en kille som livnär sig på att lura folk att han är tjej så att han får rematches av kåta killar som suger på courone, lixom orka syssla med sånt i 3€ matcher :-P

EDIT: Ska ha med min gamarena bankrulle på ett hörn i dagboken :-P

Satte in 50€ och fick 50€ bonus.

BR: 91€.

Kan det inte vara så att det var en tjej som ville ha rematches av kåta killar?

Postad
jämförelsen med att multitabla poker haltar rejält. jämför att du bara skulle stejka en slumpmässig turneringslirare jmf med att slänga in pengar i valfritt AB. marknaden kommer slå bankräntan långsiktigt men pengarna du satsar på slumpmässig turneringslirare har -EV.

Om du har som mål att slå bankränta när du aktivt förvaltar aktier är du en enorm looser. Bankräntan är garanterad, så att endast erhålla bankränta med en investering med ett riskmoment är ett enormt långsiktigt nederlag. Faktum är, att alla förvaltare som långsiktigt inte slår indexavkastningen (den avkastning du kan förvänta dig om du helt slumpmässigt placerar dina pengar) är totalt misslyckade förvaltare som inte har varit värda att förvalta någons pengar ens gratis. 70% av allt av banker placerat fondkapital slår inte index, anledningen är dels höga avgifter men även begränsningar för att exponera sig på ett sätt som ökar variansen mot börsens övriga rörelser osv.

Bankräntan är jämförbar med den genomsnittliga winraten för ALLA spelare på en pokersite. Att erhålla bankränta på förvaltat kapital är lika misslyckat som att relativt långsamt förlora sina pengar på poker (vilket de flesta gör).

Jag har hört alla de där sidoresonemangen om att aktiemarknaden inte är ett nollsummespel (vilket poker är) osv, men även de resonemangen håller inte. Skillnaden är att man med aktier kan ha en förväntad avkastning på ett par procent jämfört med en förväntad avkastning på slumpmässigt spelad rakefri poker på 0%. Att prestera bättre än den förväntade avkastningen är det enda som räknas, för annars har du förlorat pengar på dina aktiva val.

Postad
Skulle föredra månadsinvesteringar. Sprid ut allt över 8-10 mån.

Jag hoppas du har alla dina pengar i indexfonden utan avgift. Det där resonemanget håller inte. Fundera själv ut varför. (Hint: börsen har en förväntad avkastning över tiden, ifall du därmed placerar dina pengar över en tidsrymd istället för på en gång, vilket resultat får du?).

Fundera även ut anledningen till att det där är sett som en vedertagen sanning. (Hint: vem fick du rådet av? Tjänar den banktjänsteman du fick rådet av pengar åt sin bank ifall du sprider dina köp över en större tidsperiod tack vare minicourtage och liknande?).