Gå till innehåll

NL200 SH KQ i tidig pos(var: undrar lite)


hampulito

Recommended Posts

Jag spelar 6 personers nl200 ser gärna svar från liknande nivåer.

Hur brukar ni göra med at kq i tidig pos? Jag foldar ca 50% borde jag kanske utesluta dom helt ur tidig pos, är dom suitade höjer jag oftast. kj åker i skräpkorgen ca 95% men är det verkligen sådan skillnad på qk och kj?

Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer med KQs, KQo, KJs och KJo utg. Även med limpers höjer jag med dessa händer. Kan nämna att jag även höjer med QJs och QJo först in i en pott.

 

/Kaffedopp

 

Aha, kaffedopp.

 

Vad ser du för värde i qj och kj of? Eller försöker du kanske lura mig att börja höja dig med qj of?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, kaffedopp.

 

Vad ser du för värde i qj och kj of? Eller försöker du kanske lura mig att börja höja dig med qj of?

 

Jag spelar som Kaffedopp. Höjer allt från UTG som är klätt. SÅ dålig position är inte UTG och du får bra med respekt när du höjer. Var inte så vek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att vara dominerad är inget jätteproblem shorthanded. klart man ska höja KQo shorthanded.

 

trots allt är det oftast så att båda missar floppen och den som höjde pre bettar hem det på floppen.

 

att båda träffar TP händer trots allt inte så ofta.

 

man vill ju inte spela för stackar med TPGK obv men det är ju bara att sakta ner efter floppen...

 

man blir ju aningen lättspelad om man alltid har stål eller luft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar som Kaffedopp. Höjer allt från UTG som är klätt. SÅ dålig position är inte UTG och du får bra med respekt när du höjer. Var inte så vek.

 

Japp, spelare som slänger KJo och ATo UTG är veka.... :roll:

 

Eller inte?

 

on topic: UTG - KQo höjer, KJo slänger. ATo slänger, AJo höjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...