Gå till innehåll

Tiltens lömskaste form


parre

Recommended Posts

Riktigt bra skrivet. GG, WP, NH, TVM och så vidare!

 

Har skrivit en snarlik artikel själv, ska försöka redigera klart den, sedan hamnar den antagligen på poker.se inom någon vecka eller två. Lite tilt att du typ redan säger ungefär det jag kommer säga, men din artikel är riktigt bra.

 

Vi minns alla de stora potterna vi torskade, men vi minns aldrig de stora potterna vi vann, eller de många mellanstora potterna vi förlorade på tiltsyner.

 

Självinsikt = jobbigt = människan söker efter sätt att skylla på annat än ens egna tillkortakommandet = pokerspelare skyller på otur etc etc.

 

Hoppas folk läser den häer artikeln, kanske man slipper alla badbeatwajners ett tag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bort 280 dollar nu i eftermiddag på NL 100 , hade kämpat upp rullen till 759$ under ( gått fram och tillbaka hela tiden ) några veckors spelande på en sida , sättet det gick till på är fruktansvärt , det började i måndags när jag sökte på vårdcentralen för

en vaxpropp , blev illa bemött i en timme , har en del folk emot mig verkar det som , och fick återbesök idag 08.15 för

kontroll , blev kass i magen efter det i Måndags , något latent skit som

bröt ut , har inte sovit inatt och elaka grannar och så 280 dollar back idag på lite granne , usch ,

kändes bra annars med pokern , kändes som jag hade fått grepp om

spelarna där , har spelat där en månad , 759$ är ju ändå 6000 kr , och så

kluddar jag bort med vansinniga synar och vansinniga bluffbets plus en del

bad beats , surfade samtidigt på en annan sida och tänkte om jag skulle gå och lägga mig eller titta på film som jag egentligen hade bestämt att jag skulle göra , har 488$ där nu och tänker fortsätta spela , känns riskabelt just nu , hade tänkt casha ut lite nu till nästa räkningsmånad , var ju iofs uppe på 777$ och nere på 219$ och så upp igen till 759$ och tänkte att nu hade jag lärt mig att hålla i rullen men var helt j-a kass och ont i huvudet så så illa som jag spelade idag kommer jag inte att göra igen , får vänta med att spela tills jag är mer balanserad , f-- också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag har funderat rätt länge på om inte PF.nu borde skicka en PDF per automatik till alla som signar upp på forumet (som även kan klistras) med lite hållpunkter om regler, info och råd till nybörjare etc. för att stävja alla P&S-trådar (Piss & Skit). Man har alltså infon innan man måste gräva i huvudforumet. Typ en PF/poker-guide. Wagghos artikel skulle passa som handen i handsken i ett sådant dokument.

 

Fast då blir kanske QoS arbetslös. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack för beröm.

 

Har du tänkt på kontradiktionen mellan stycke fyra och fem?

Jag antar att du menar mellan meningar som "När du har flyt är det svårt att spela mot dig" och "Nästa gång du spelar, kom ihåg att varje hand är en ny start. Du kommer inte ha sämre eller bättre chans att få den bästa handen beroende på 'how your luck is running'".

 

Ja, jag håller med om att det kan verka lite motsägelsefullt. Jag kanske skulle ha varit tydligare på att skilja mellan "tekniska" sannolikheter och "mänskliga" sannolikheter. De förra, som vilket kort som kommer på rivern påverkas inte av tidigare händer. De senare, som vilken fold equity du har för en semibluff, gör det. Det gäller alltså att skilja mellan dessa. Tack för påpekandet.

 

Känner igen det här.

Vem är det som skrev det? Sklansky? Brunson?

Nja, Waggho heter jag... ;) Säkert har många pokerförfattare skrivit texter på samma ämne, men det här är inget plagiat utan en text skriven utifrån egna tankar och funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...