MoonKenny Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Jag måste faktiskt säga att iden om att använda två kortlekar inte alls är så dum. Vid våra homegames brukar vi vara runt sju man vid varje bord och så länge inte lekarna är av samma färg så sparar man ganska bra med tid och ger ut fler händer per timme. Men då är det som sagt väldigt viktigt att det är olika färg på lekarna! Citera
Stoneburg Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Istället för marker: skruvplugg Mycket billigt, finns i massor av storlekar och färger. Funkar faktiskt. Var det vi använde i mitt gäng innan nån tröttnade och la utt ett par laxar på proffs-marker. Citera
St1nger Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 vi använde oss av algrens bilar en gång (turnering). vinnaren fick insatserna och äta upp all godis själv =) Citera
Plox Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 Hur mycket brukar ni ha som insats? Vad är lagom för 4-5 studerande 20 åringar? Citera
Bein Postad 21 Februari , 2005 Rapport Postad 21 Februari , 2005 Hur mycket brukar ni ha som insats? Vad är lagom för 4-5 studerande 20 åringar? Det måste ni ju kunna bestäma själv? Spelar ni ofta - Lägre insats. Spelar ni sälan - högre insats? Citera
anth Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 Hur mycket brukar ni ha som insats? Vad är lagom för 4-5 studerande 20 åringar? Börja med 1kr-poker med 100kr var. Om ni efter ett par spel tycker att det är för lågt så dubblar ni. Mitt intryck är att den vanligaste nivån bland de mindre klubbarna är NLT 2-4 med 200 i upptag, de större klubbarna brukar ha NLT 5-10 med 500 i upptag. Citera
mattster Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 Två frågor: 1) Hur sköter man markköp inväxling osv. på bästa sätt? 2) Är det en dålig idé att köra med två lekar samtidigt? Alltså den ena leken blandas när den andra är i spel. Angaende att kora med tva lekar. en utmarkt ide. den person som varit dealer under senaste handen blander aterigen leken, later personen till hoger kupera och lagger sedan leken blandad och klar till hoger om spelaren tva platser till vanster. han kan sedan direkt nar nasta hand ar klar dela ut en fardigblandad och kuperad lek. enligt min erfarenhet hinner man 5-8 extra hander per timme... Citera
loka2 Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Två frågor: 1) Hur sköter man markköp inväxling osv. på bästa sätt? 2) Är det en dålig idé att köra med två lekar samtidigt? Alltså den ena leken blandas när den andra är i spel. Angaende att kora med tva lekar. en utmarkt ide. den person som varit dealer under senaste handen blander aterigen leken, later personen till hoger kupera och lagger sedan leken blandad och klar till hoger om spelaren tva platser till vanster. han kan sedan direkt nar nasta hand ar klar dela ut en fardigblandad och kuperad lek. enligt min erfarenhet hinner man 5-8 extra hander per timme... Jag har bara bra erfarenheter av två kortlekar, men det gäller att alla vet hur det går till och sammarbetar Citera
Klyka Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Mitt stora problem är att hitta fler än jag sjävl som vill spela.. Vi var ett löst gäng förut som körde små grytor om 20-200 kr, ofta 5-handed, men det dog ut. Nå tips på hur man samlar ett mer dedikerat gäng? Citera
garpen Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Mitt stora problem är att hitta fler än jag sjävl som vill spela.. Vi var ett löst gäng förut som körde små grytor om 20-200 kr, ofta 5-handed, men det dog ut. Nå tips på hur man samlar ett mer dedikerat gäng? Testat UPS? Citera
Klyka Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Testat UPS? Hehe den är uppenbar, har länge tänkt ska göra det men inte blivit av. Men homegame som i att verkligen sitta hemma o spela med sina egna vänner från förr, det är en annan sak, Jag vill äta båda kakorna. Citera
loka2 Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Mitt stora problem är att hitta fler än jag sjävl som vill spela.. Vi var ett löst gäng förut som körde små grytor om 20-200 kr, ofta 5-handed, men det dog ut. Nå tips på hur man samlar ett mer dedikerat gäng? Där jag spelar så är vi ca 20 pers varje gång som spelar 100 kr turneringar + CG och min erfarenhet av detta är att folk drar folk. Jag tror att det har varit ungefär 100 pers som har kommit och gått under den halvårs period jag varit med. Men försök hitta någon som briner för homegames lika mycket som du och gör det till en grej varje vecka, det fungerar för oss. Citera
Recommended Posts