Gå till innehåll

Nl600 Folda turn?


Recommended Posts

Sitter i skolan så jag kan inte conventera handen. Jag undra om hur många som foldar turn? Det är en av de första händerna och jag har inga stats på killen. Visst kanske synen pf är lite lös och spelet på floppen kan väll diskuteras.

 

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money), #62,117,076

Table Ronzie99's HE, 16 Mar 2007 7:37 AM ET

 

 

 

Seat 2: zaf74 ($633.80 in chips)

Seat 5: PSYCHO-POKER ($270.10 in chips)

Seat 7: cannardy ($622.80 in chips)

Seat 8: vescovo78 ($726.20 in chips)

Seat 9: Eifffeltower ($585 in chips) [ 6S,8H ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

vescovo78 posts blind ($3), Eifffeltower posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

zaf74 bets $12, PSYCHO-POKER folds, cannardy folds, vescovo78 calls $9, Eifffeltower calls $6.

 

FLOP [board cards 6C,6D,2S ]

vescovo78 checks, Eifffeltower checks, zaf74 bets $25, vescovo78 folds, Eifffeltower bets $50, zaf74 calls $25.

 

TURN [board cards 6C,6D,2S,AC ]

Eifffeltower bets $80, zaf74 bets $571.80 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstig hand, jobbigt utan reads. Gör att hans raise AI på turn kan ju vara lite vadsomhelst. Att han skulle ha AA känns dock inte så troligt (miniraise pre..) och varför skulle han då trycka på turn om han nu inte vill få det att se ut som en "bluff" vill säga? Säger absolut inte att det är rätt men jag hade nog synat. Han kan väl ha AK och 67 rätt ofta här, i de fall du dock ligger efter på turn skulle jag tippa på A6/22..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tomtiga är check-***raisen på floppen.

 

Du kan lika gärna skriva att du har sexan med en halvdan kicker i chatten..

 

Oki det är kanske tomtigt. Jag kände att de var rätt för tillfället även o jag vet att jag bara miniräjsar. Men om jag nu säger rakt ut att jag har sexan ska jag syna på turn då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i skolan så jag kan inte conventera handen. Jag undra om hur många som foldar turn? Det är en av de första händerna och jag har inga stats på killen. Visst kanske synen pf är lite lös och spelet på floppen kan väll diskuteras.

 

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money), #62,117,076

Table Ronzie99's HE, 16 Mar 2007 7:37 AM ET

 

 

 

Seat 2: zaf74 ($633.80 in chips)

Seat 5: PSYCHO-POKER ($270.10 in chips)

Seat 7: cannardy ($622.80 in chips)

Seat 8: vescovo78 ($726.20 in chips)

Seat 9: Eifffeltower ($585 in chips) [ 6S,8H ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

vescovo78 posts blind ($3), Eifffeltower posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

zaf74 bets $12, PSYCHO-POKER folds, cannardy folds, vescovo78 calls $9, Eifffeltower calls $6.

 

FLOP [board cards 6C,6D,2S ]

vescovo78 checks, Eifffeltower checks, zaf74 bets $25, vescovo78 folds, Eifffeltower bets $50, zaf74 calls $25.

 

TURN [board cards 6C,6D,2S,AC ]

Eifffeltower bets $80, zaf74 bets $571.80 and is all-in

 

 

är detta ongames HHs? de är juf an vidriga, kan inte ens hitta din hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstig hand, jobbigt utan reads. Gör att hans raise AI på turn kan ju vara lite vadsomhelst. Att han skulle ha AA känns dock inte så troligt (miniraise pre..) och varför skulle han då trycka på turn om han nu inte vill få det att se ut som en "bluff" vill säga? Säger absolut inte att det är rätt men jag hade nog synat. Han kan väl ha AK och 67 rätt ofta här, i de fall du dock ligger efter på turn skulle jag tippa på A6/22..

 

är han en fisk är väl AA rätt troligt men har vi en 6a eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din raise på floppen behöver juh inte betyda nånting alls och han kommer säkert syna med AK där och bl jätteglad när han träffar sin A. Visst är det tomtigt spel att trycka in smeten på turn då, men hela handen är rätt skum så skulle inte förvåna mig om man synar och han flippar upp AK.

 

Men att floppen måste betyda stål är långt från sant. Den där floppen är juh galet check-raise vänlig mot pre flop aggressorn. Som spelad skulle jag stoppa in pengarna. Ser inte många händer förutom 22 eller AA som slår dig. Och de skulle vara rätt märkligt spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tomtiga är checkraisen på floppen.

 

Du kan lika gärna skriva att du har sexan med en halvdan kicker i chatten..

 

Varför skulle det vara fel att CR den floppen? Om en CR där bara betyder en 6a i din värld är det nog snarare att du CR för lite floppar.

 

Som spelat, enkel fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money), #62,117,076

Table Ronzie99's HE, 16 Mar 2007 7:37 AM ET

 

 

 

Seat 2: zaf74 ($633.80 in chips)

Seat 5: PSYCHO-POKER ($270.10 in chips)

Seat 7: cannardy ($622.80 in chips)

Seat 8: vescovo78 ($726.20 in chips)

Seat 9: Eifffeltower ($585 in chips) [ 6S,8H ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

vescovo78 posts blind ($3), Eifffeltower posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

zaf74 bets $12, PSYCHO-POKER folds, cannardy folds, vescovo78 calls $9, Eifffeltower calls $6.

 

FLOP [board cards 6C,6D,2S ]

vescovo78 checks, Eifffeltower checks, zaf74 bets $25, vescovo78 folds, Eifffeltower bets $50, zaf74 calls $25.

 

TURN [board cards 6C,6D,2S,AC ]

Eifffeltower bets $80, zaf74 bets $571.80 and is all-in

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur hade du spelat den då? hade du lagt dig pf redan? Hade du betat ut på floppen?

 

pf synar jag alla dagar i veckan men just mini C/R tycker inte jag om iaf och sen det lilla bettet på turnen, men synen gör jag då jag valt o lira den handen och att jag träffar, har han bättre 6a så fine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst suger ongames HH men jag valde att sätta min hande högst upp så att folk kunde se vad jag hade.. Visst var de kanske lite fiskigt av mig att syna turn men jag kände att han lika väll kunde ha AK som 22 och hade han 22 så kan man alltid dra ut :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...