Gå till innehåll

vinna lowlimit..


toni-84

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har spelat några månader nu på svenskaspel 1/2limit för det mesta.

Problemet är att det känns omöjligt att gå med vinst i det långa loppet.

jag har fastnat och ligger på plusminus noll helatiden.. det jag vinner förlorar jag på otur(?) och blinds.. med otur menar jag folk som synar alla mina höjningar med par i fyror och får in triss eller kåk på sista kortet, eller så matchar floppen för sällan för att gå med vinst.

 

Jag tycker att jag spelar ganska strikt "by the book".. har ni några tips?

 

----------

 

tack för tippsen, det börjar att se bättre ut nu när jag skaffat "holdem med små insatser" ... Får spela och läsa på mer bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har spelat några månader nu på svenskaspel 1/2limit för det mesta.

Problemet är att det känns omöjligt att gå med vinst i det långa loppet.

jag har fastnat och ligger på plusminus noll helatiden.. det jag vinner förlorar jag på otur(?) och blinds.. med otur menar jag folk som synar alla mina höjningar med par i fyror och får in triss eller kåk på sista kortet, eller så matchar floppen för sällan för att gå med vinst.

 

Jag tycker att jag spelar ganska strikt "by the book".. har ni några tips?

 

testa NL ett tag..tror de är lättare att gå mer med vinst där på den nivå du spelar på:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har spelat några månader nu på svenskaspel 1/2limit för det mesta.

Problemet är att det känns omöjligt att gå med vinst i det långa loppet.

jag har fastnat och ligger på plusminus noll helatiden.. det jag vinner förlorar jag på otur(?) och blinds.. med otur menar jag folk som synar alla mina höjningar med par i fyror och får in triss eller kåk på sista kortet, eller så matchar floppen för sällan för att gå med vinst.

 

Jag tycker att jag spelar ganska strikt "by the book".. har ni några tips?

 

Du är ju nybörjare. Du kan väl inte förvänta dig att vinna massa på direkten. Starkt att i överhuvudtaget inte gå minus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa rådet som jag kan ge förutom det som redan har sagt är att byta sajt. Spelar själv på svenskaspel och andra sajter parallellt och märker markat skillnad på spelare från de olika sajterna. Gemensamt har de att de är mycket fisk, men på svenska spel är det nästa överdrivet dålig kvalié på spelarna, speciellt på low limit. Testa Full Tilt Poker eller något likande för att känna på en omväxling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har spelat några månader nu på svenskaspel 1/2limit för det mesta.

Problemet är att det känns omöjligt att gå med vinst i det långa loppet.

jag har fastnat och ligger på plusminus noll helatiden.. det jag vinner förlorar jag på otur(?) och blinds.. med otur menar jag folk som synar alla mina höjningar med par i fyror och får in triss eller kåk på sista kortet, eller så matchar floppen för sällan för att gå med vinst.

 

Jag tycker att jag spelar ganska strikt "by the book".. har ni några tips?

 

Allså om du endast slår raken på sånna låga nivåer så är det skitbra. Byt till Wpx.

 

Sen att de synar dina höjningar med par i fyror, skulle det vara bättre om de synar med AA?

 

Tyvärr så träffar Fi med PP ca 20% (om han synar ner) så 1 gång av 5 får du byta i sura äpplet tyvärr. Då gäller det att hålla sig lugn och inte börja tilta så kommer det garanterat gå bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wpx är inte lättare för en clueless nybörjare, där raisar de turn istället med par i 4or (och med alla bra händer).

 

Finns ett enkelt recept och det är att läsa Small stakes holdem en eller gärna 2-3 gånger. Du kommer plötsligt upptäcka att du vinner 5BB/100 på den nivån :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP skriver att han har spelat i några månader så jag antar att han inte är en clueless nybörjare.

 

Är man inte vinnande på svenska spel 1/2kr limit så är man clueless, hur många händer man ska spela för att inte längre räknas som nybörjare är väl en definitionsfråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Hej!

 

Jag har spelat några månader nu på svenskaspel 1/2limit för det mesta.

Problemet är att det känns omöjligt att gå med vinst i det långa loppet.

jag har fastnat och ligger på plusminus noll helatiden.. det jag vinner förlorar jag på otur(?) och blinds.. med otur menar jag folk som synar alla mina höjningar med par i fyror och får in triss eller kåk på sista kortet, eller så matchar floppen för sällan för att gå med vinst.

 

Jag tycker att jag spelar ganska strikt "by the book".. har ni några tips?

 

----------

 

tack för tippsen, det börjar att se bättre ut nu när jag skaffat "holdem med små insatser" ... Får spela och läsa på mer bara..

Försök att förstå hur du ska vinna själv. Det krävs inga böcker till det. Pokerstove är bra att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har spelat några månader nu på svenskaspel 1/2limit för det mesta.

Problemet är att det känns omöjligt att gå med vinst i det långa loppet.

jag har fastnat och ligger på plusminus noll helatiden.. det jag vinner förlorar jag på otur(?) och blinds.. med otur menar jag folk som synar alla mina höjningar med par i fyror och får in triss eller kåk på sista kortet, eller så matchar floppen för sällan för att gå med vinst.

 

Jag tycker att jag spelar ganska strikt "by the book".. har ni några tips?

 

----------

 

tack för tippsen, det börjar att se bättre ut nu när jag skaffat "holdem med små insatser" ... Får spela och läsa på mer bara..

 

Jag spelar själv rätt mycket limit på relativt låga nivåer. Inte på Svenska Spel, men synfiskarna spelar nog ganska lika på alla sajter. Jag vinner ca 5 BB/100 händer (på mina senaste 10000 händer), så jag tycker väl iaf att jag har lite koll på limit på de här nivåerna.

 

Ju mer jag spelar, desto mer har jag insett att Phil Hellmuth har ganska rätt i sin bok "Spela poker som proffsen", i alla fall så passar hans idéer ganska bra på låglimit. Då tänker jag framför allt på hans "10 bästa händer", dvs AA-77 + AK och AQ. I min statistik vinner jag ca 80 % av hela mitt vinstnetto på fem olika händer, nämligen AA-TT. De andra 20 %-en vinner jag på fem andra händer; AK, AQ, AJ, AT och KQ. Resten av alla händer går jag i stort sett plus minus noll på tillsammans.

 

När jag började kolla på vad jag har för statistik, så upptäckte jag att jag hade en stor läcka tidigare i snygga ess utan träff på floppen, och det tror jag är väldigt vanligt. AK, AQ, AJ och liknande är bara skräp om du inte träffar floppen, som man oftast inte gör, och har med sig ett par synmaskiner som synar hela vägen med något litet skitpar. Då har man oftast inte odds för att spela dem vidare, och att bluffa är som regel meningslöst på låglimit.

 

Sedan tycker jag väl egentligen inte att Hellmuths bok är speciellt lysande i övrigt, men just konceptet med hans 10 bästa händer är rätt användbart på låglimit. Sedan är Miller/Sklansky/Malmuths "Hold'em med små insatser" också att rekommendera.

 

Slowspela väldigt sällan, som regel får du syn även om du sitter med nötterna. Och se till att satsa och höja för värde när du tror att du leder, bli inte passiv!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag spelade i ett halvår på microlimit 0.50-1 kr, 1-2 kr svenska spel 10 manna och losade oavbrutet och kunde inte fatta varför (spelade som en fisk förstås!). Köpte sedan ett par pokerhandböcker och läste pokermagazin med spelskolor etc.

Märkte en markant förbättring under de följande månaderna där jag vann en del...losade bort det, vann en del...losade bort det igen....märk väl att jag aldrig gick back denna period.

 

Jag analyserade mitt spel hela tiden och försökte komma på vilka fel jag gjorde och undvika dem. Senaste månaderna tycker jag att jag fått ett bra grepp om hur man spelar på Limitborden (spelar alltid limit för att förhindra ruggiga badbeatförluster). Senaste tiden går jag i princip med vinst varje dag. Det är inte mycket men i alla fall vinst. Ena dagen kan det vara bara 20 spänn (jag är nöjd ändå!), nästa 50 kr eller 100 eller 400. Jag råkar ibland ut för utdragningar men det är kanske en gång på 10.

 

Du kan inte räkna med att vara en vinnande spelare efter bara nån månad. Försök analysera motspelarna hela tiden, spela inte när du är trött och koncentrera dig hela tiden på vad som händer på bordet (även när du foldar hela tiden).

Jag spelar tex aldrig fler än ett bord åt gången för att kunna koncentrera mig.

Sen börjar jag alltid på samma summa varje gång jag köper in mig (200 kr) och samma nivå 2-4 Fixed Limit hela tiden. Alltid 10 manna då jag tycker det är svårare att vinna på 5 manna av nån underlig anledning, (men det är jag) och aldrig headsup (då jag bara losar där).

 

Börja analysera ditt eget spel...spelar du för många händer? Det strilar bara ut kronor när man synar i ett. Synar du höjningar för ofta? Betalar du av motståndarnas vinnande händer fastän du vet att du är slagen? Typ "måste bara syna dubbla riverbetten fastän jag vet att jag är slagen för att jag är nyfiken och vill se vad han har"? Lägg av med det då. Kronorna strilar iväg snabbt.

 

Jag har själv ett problem att när jag börjat på 200 och vunnit upp till kanske 280 får jag en svacka och börjar losa det jag vunnit. När jag känner det brukar jag logga ut och ta hem vinsten för att sedan köpa in mig på ett annat bord för 200 igen och starta på nytt. Det funkar fint för mig.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...