Gå till innehåll

pokern som enda inkomst! men vad händer?


bigdwarf

Recommended Posts

spelat poker i ca 2-3år varav 3 månader nu seriöst eftersom jag slutade på mitt jobb.

Spelar nu på Svenska Spel och dom första månaderna gick riktigt bra och såg ut såhär ungefär.

 

Spelar mest 2,5-5 och ibland 5-10....oftast 4 bord.

Startade med 6K

Jan plus ca. 14K, tog ut 10K så jag hade 10K i rullen

Feb plus ca 13,5K, tar här ut 13,5 K så jag har 10K i rullen igen.

 

Nu är det den 14e Mars och rullen ligger på 4,5K, ligger alltså back 5,5K

den här månaden. Självförtroendet är i botten och jag spelar väldigt weak-tight eftersom jag måste vårda rullen och inte förlora några onödiga pengar.

 

Är det nån som vart i samma situation med självförtroendet och spela med kniven mot strupen och vet hur man ska klara sej ur den och hitta tillbaks till sitt gamla vanliga vinnar-spel????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-5.5k sek? är inte det typ 2-3 inköp på 5-10?

 

dina månadsswings är som mina dagsswings

 

 

i övrigt tror jag att du till 95% chans kommer att gula.. så försök få tillbaka jobbet så fort som möjligt!

 

 

verkligen tur att du får a-kassa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att leva på poker måste man väl ha en rejäl buffert för att klara av downswings och så måste man ha en genomsnittsvinst som ligger bra mycket högre än vad man tjänar på att knega. Om så inte är fallet för dig kan du ju inte leva på pokern i längden... 6k SEK i rullen? Lira 0,5/1 i så fall. Det är ju bara 30 inköp på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man bor hemma är det ganska lungt ändå.

14,000 per månad, inte 14,000 på 3 månader som du kanske trodde?

 

Jag menade att 3 mån är alldeles för kort tid för att kunna veta om man kan hålla 14k/mån i snitt i långa loppet.

 

Så som jag räknar blir ditt resultat så här:

14k+13,5k-5,5k/2,5=8,8k/mån i genomsnitt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj!

 

Du har på tok för liten bankrulle för att kunna försörja dig på poker.

 

Jag ser hela tiden personer som inte förstår ett skvatt om hur variansen fungerar i spel - vinnande som förlorande.

 

För att jag ska ge något råd: Läs på ordentligt om Money managemant. Ett otroligt viktigt inslag i detta är Kellys kriteria.

 

Att ha kunskapen i hur man vinner i poker - eller något annat - är bara hälften av den nödvändiga kunskapen. Vet man inget om money managemant så är man den största fisken av alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med alla tidigare svar.

Vill bara ge dig ett humm om hur extremt du spelar just nu.

 

Jag spelade en hel del på SS i somras och höstas, relativt seriöst. SS har ju 200BB i ett inköp och därför är det inte riktigt rätt att gå efter 30 inköps-modulen!?

Jag kände mig inte ens stabil på 5-10 med en rulle på 30K SEK helt enkelt. Väntade gärna till rullen låg över 40K innan jag kunde släppa loss på 5-10.

 

Det du har är för många inklusive mig vad man kan förlora en dålig dag. Jobbigt att du hoppat av jobbet också, du skulle kanske pluggat din money management ett par månader först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du lirar för högt! Och varför hålla en så liten rulle om du plussar? Sätt den till SEK50k MINST om du har tänkt ha pokern som inkomstkälla. Jag skulle lätt minst vilja ha 100k i rullen om jag skulle ha pokern som enda inkomstkälla. 5000bb på 5/10, sådana marginaler tycker jag att du ska skaffa dig.

 

Känns hur som helst som att du borde läsa lite om BR management.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag behöll dom där 9000 sista månaden nu så tänkte jag såhär.

 

2,5-5, 4 bord...spelarna där är inte direkt skickliga och swingsen är definitivt inte som när man spelar säg 10-20 å 25-50 där man bara möter bra spelare. Så jag tyckte inte rullen behövde fylla kraven för vad man egentligen ska ha för den nivån.

Just nu hade jag en riktigt kass dag med många utdragningar och dåligt tålamod efter en vecka i sälen där man söp bort ett par hjärnceller.

 

Och anledningen till varför jag sa upp mej på jobbet var för att jag jobbade på ett telemarketing-företag där jag endast jobbade mot provision.....jag var så trött på det till slut så jag nästan spydde, jobbade där i 1,5år. Ni som jobbat inom den branschen vet nog att det tar ganska mkt kragt psykiskt.

 

och JA, det är 40 arbetsdagars väntan innan man får bidrag när man säger upp sej själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag behöll dom där 9000 sista månaden nu så tänkte jag såhär.

 

2,5-5, 4 bord...spelarna där är inte direkt skickliga och swingsen är definitivt inte som när man spelar säg 10-20 å 25-50 där man bara möter bra spelare. Så jag tyckte inte rullen behövde fylla kraven för vad man egentligen ska ha för den nivån.

Just nu hade jag en riktigt kass dag med många utdragningar och dåligt tålamod efter en vecka i sälen där man söp bort ett par hjärnceller.

 

Och anledningen till varför jag sa upp mej på jobbet var för att jag jobbade på ett telemarketing-företag där jag endast jobbade mot provision.....jag var så trött på det till slut så jag nästan spydde, jobbade där i 1,5år. Ni som jobbat inom den branschen vet nog att det tar ganska mkt kragt psykiskt.

 

och JA, det är 40 arbetsdagars väntan innan man får bidrag när man säger upp sej själv.

 

Don´t hate the player, hate the game.

Skulle du inte ta a-kassan som systemet erbjuder dig så skulle ingen tacka dig för det.

Även om jag själv aldrig skulle tänka mig att göra det, i vart fall i min situation som pokerspelare då jag vet att jag faktiskt har en stabil inkomst på just poker.

 

Det är väl upp till var och en, betalar man till a-kassan varje jävla löning så tycker jag man ska ha rätt att nyttja den. Moralen kan sen säga till när man faktiskt inte verkligen BEHÖVER ha den.

 

Tillbaka till ditt spel - SS är sjukt dåligt, men det spelar ingen roll vem du spelar mot.. Du ska aldrig ha så där dålig rulle. Fan det räcker med 4-5 grova grejjer så är det panik och vips så är du gul.

5 enormt sjuka utdragningar hinner man med på en dålig halvtimme med fyra bord uppe och en kallstreak.

Vakna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6k SEK i rullen? Lira 0,5/1 i så fall. Det är ju bara 30 inköp på SvS.

 

Dubbelt inköp med samma blinds ger inte dubbelt bankrullekrav. Tror gdaily(?) skrev ett inlägg eller artikel om det här för ett tag sen. Däremot kan jag hålla med om att spela 2.5/5 med en bankrulle på 6k är ganska vågat. Men kör han fullring och faktiskt är duktig är nog risken nästan obefintlig att gula 6k på 1/2, åtminstone sålänge spelet inte har ändrats drastiskt sedan jag spelade där senast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelt inköp med samma blinds ger inte dubbelt bankrullekrav. Tror gdaily(?) skrev ett inlägg eller artikel om det här för ett tag sen. Däremot kan jag hålla med om att spela 2.5/5 med en bankrulle på 6k är ganska vågat. Men kör han fullring och faktiskt är duktig är nog risken nästan obefintlig att gula 6k på 1/2, åtminstone sålänge spelet inte har ändrats drastiskt sedan jag spelade där senast.

 

 

tack för dina åsikter dom var bra.

Jag spelar 5-mannabord men just nu när "rullen" är så liten lirar jag på halva inköp på 3 bord för att inte kunna spela bort allt direkt, och nu så har det gått bättre å jag plussar lite varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och anledningen till varför jag sa upp mej på jobbet var för att jag jobbade på ett telemarketing-företag där jag endast jobbade mot provision.....jag var så trött på det till slut så jag nästan spydde, jobbade där i 1,5år. Ni som jobbat inom den branschen vet nog att det tar ganska mkt kragt psykiskt.

Ja, shit... själv stod jag ut i en halv dag när jag provade på för några år sedan.

 

Gällande din bankrulle så måste du räkna bort dina uttag från din winrate. Om du tar ut allt du vinner blir din winrate = 0 och din risk att gula = 1 om du spelar tillräckligt länge. Jag skulle råda dig att försöka göra av med mindre pengar och låta rullen växa till sig litegrann, annars kommer ditt pokerspel bli lika psykiskt jobbigt som telemarketingjobbet (okej, kanske inte riktigt lika jobbigt ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

Telemarketing jobb borde fan ta mig förbjudas, det är ju rena Treblinka att jobba med sånt. Lider med dig stackare.

Du kan få de pengar jag betalat in till A-Kassan, så slipper folk klaga på dig här.

(och ja det jag betalt in täcker A-Kassa för honom i minst 300 dagar)

(a-kassan betalas idag till allra största delen av en arbetsmarknadsavgift om 4,45 procent som är inbakad i arbetsgivaravgiften)

 

Lycka till med pokern och hoppas du får ett bra jobb, eller börja studera.

 

tack så mkt, det uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det grabbens pokerspel eller A-Kassa som skulle diskuteras ?? jag tycker folk helt enkelt ska skita i om grabben går på A-Kassa eller inte och snacka poker med grabben eller hålla käften

 

tack!

Det var ju hjälp med nån som suttit i samma situation och tagit sej ur svacka jag ville ha hjälp av, men tydligen var ingen beredd att hjälpa nån som går på a-kassa samtidigt som man spelar poker :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha sett min förra dagbok. Haha, en massa jävla snorungar som vart förbannad för man köpte en 42" plasma för pokervinsterna, medans man fick flytthjälp till sthlm.

 

Fråga bara Joeki. En tölp som hittar varenda tillfälle att smutskasta en ;)

 

hehe skön kille =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...