Metaddict Postad 4 April , 2007 Rapport Share Postad 4 April , 2007 tips säg inte att du tyckte om videon till någon thai. rent allmänt säg inget om filmen till någon thai. =) Visserligen är jag n00b men SÅ extremdum är jag faktiskt inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VikingSW Postad 4 April , 2007 Rapport Share Postad 4 April , 2007 thailand har blockat youtube nu... pga http://youtube.com/watch?v=4SRyffEbJ50 Blockat härifrån. Vad är det för video? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 4 April , 2007 Rapport Share Postad 4 April , 2007 Blockat härifrån. Vad är det för video? En apful video med hiskeligt ljud som handlar om deras kung. Stillbilder som de har målat lite på i Paint eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 4 April , 2007 Rapport Share Postad 4 April , 2007 En apful video med hiskeligt ljud som handlar om deras kung. Stillbilder som de har målat lite på i Paint eller nåt. är kombinationen fötter och ansikte den ultimata dissen i Thailand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 4 April , 2007 Rapport Share Postad 4 April , 2007 är kombinationen fötter och ansikte den ultimata dissen i Thailand? Ja. Bara att råka komma åt någons huvud med armen i trängseln på bussar/skytrain/tunnelbana gör att man bör be om ursäkt. Blandar du sen in fötter så kan du räkna med att bli misshandlad och när du angriper Bhumibhols (?) huvud så är det dödsstraff. Ungefär. För övrigt en jävligt tråkig och löjlig video. Det enda som är lite intressant är att Thailand blockar sajten. Och jag vet inte hur intressant det egentligen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2007 det relevanta är följande: kungen är högst. huvudet är högst på kroppen. fötter är lägst på kroppen. en kvinnas fötter är värre än en man kvinnofötter ovanpå kungens huvud är alltså typ maximalt illa. thailändare rent allmänt älskar kungen. 1-2dagar i veckan bär folk "we love the king"-gula-tröjor. innan varje film står man upp och ser en film om hur snäll kungen är. 2ggr per dag sjunger man nationalsången. så de blir extremt upprörda av detta. se t ex. http://www.youtube.com/profile_comment_all?user=paddidda&page=10 gyre: finns någon länk på thaivisa där man ladda ner videon. men är bara en löjlig stillbildshow där någon ritat clownnäsa på kungen, ritat en trupet i hans mun och klippt in lite fötter och lsd-smileys etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 4 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2007 går en kurs nu i pretty intense japanese... rekommenderas varmt: http://www.youtube.com/watch?v=R51K9_t_0v8 se alla videorna i serien =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eeken Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 var haller alla hus i thailand just nu? Jag ar pa koh tao och saknar grinden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 hoho, jag lyckades visst bli bannad på thaivisa.com "its on the frontpage of swedens biggest newspaper http://www.aftonbladet.se " skrev jag. räckte visst. ni andra som har konto där kan väl sympatitempbanna er själva. så jävla less på sidan nu. massa viktiga poster försvinner för att modsen är livrädda för att bli nerstängda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 en kvinnas fötter är värre än en manHur funkar det för fotfetischister? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 Hur funkar det för fotfetischister? tror det är ont om dem i thailand. och om de finns så är det nog bara extra upphetsande för dem att det är så tabubelagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 hoho. nu har modsen på thaivisa ballat ur totalt. först så tempbannar de mig 7dagar. sedan ökar de det till 30dagar efter diskussion. bara för min länk till aftonbladet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 hoho. nu har modsen på thaivisa ballat ur totalt. först så tempbannar de mig 7dagar. sedan ökar de det till 30dagar efter diskussion. bara för min länk till aftonbladet. Lol. Jag undrar hur man gör för att bli bannad här på pf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 ni som gulat där nere kan ju alltid ta detta jobbet: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 ni som gulat där nere kan ju alltid ta detta jobbet: ...including /.../ homosexual females, MILF and Midget stars. Det låter ju asgrymt. Jag har redan ansökt och räknar kallt med att få jobbet. Jag skickade med ett foto och ingen som ser mig kan motstå min charm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Vad händer om man stannar en dag mer än visumet tillåter? Känns ju inte som det bör hända något direkt men vet ju aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Vad händer om man stannar en dag mer än visumet tillåter? Känns ju inte som det bör hända något direkt men vet ju aldrig. Ingenting så länge du inte råkar bli tagen av polisen. Sen när du lämnar landet får du böta för varje dag extra du stannat. Minns inte summan. Tror de höjde den i höstas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Från 200 till 500 baht/dag var visst höjningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Någon som har koll på en hyfsad skräddare i Bangkok? Vill liksom inte ha värsta sorten med inkastare av typ "tjena brorsan". Samtidigt vill man ju inte betala lika mycket som hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 8 April , 2007 Rapport Share Postad 8 April , 2007 Från 200 till 500 baht/dag var visst höjningen. Stämmer bra det, brukar finnas någon skylt där det står Overstay så går man dit och betalar snällt 500 baht för varje extra dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plala Postad 8 April , 2007 Rapport Share Postad 8 April , 2007 Du ska inte behöva betala om du stannat över endast 1 dag. Stannar du över mer än så betalar du 500 per dag. Finns skyltat på flygplatsen i Bangkok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 9 April , 2007 Rapport Share Postad 9 April , 2007 Nån som vet nåt bra boende med internet på rummet i Chiang Mai? Heltok, du var ju där förut ett bra tag vad jag minns, hade du nåt bra boende? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2007 Nån som vet nåt bra boende med internet på rummet i Chiang Mai? Heltok, du var ju där förut ett bra tag vad jag minns, hade du nåt bra boende? ett trevligt boende, lite gayvarning på personalen och inte direkt i turistgettot är iaf: http://viangbuamansion-chiangmai.com/ jag bodde ju på: http://www.pacificmansion.com/ rent allmänt är bra bredband svårt att hitta i chiang mai tyvärr. för många kunder per router överallt. så var noga med att bo någon dag och pinga sjukt mycket dne dagen innan du bestämmer dig. jag har inte koll på situationen nu, kolla på t ex http://www.thaivisa.com/forum och fråga om de vet något ställe med bra internet. angående overstay är det från suvarnabhumi airport iaf 0baht första dagen, 1000baht andra dagen och sedan 500baht extra per dag. övriga gränsövergångar/flygplatser är det 500baht/dag rakt av. skräddare i bangkok så fråga kollikock. han går till skräddare minst 2ggr per dag året om. har något favvohak typ 10m utanför khaosan palace. duger säkert för dina behov. själv gick jag till ett generiskt ställe på rambutri road och var nöjd med mina 2 kostymer och 3 skjortor och 2slipsar för 7000baht. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 9 April , 2007 Rapport Share Postad 9 April , 2007 Nån som har tips på hotell i bangkok? Air condition är ett krav och internet ett plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2007 Nån som har tips på hotell i bangkok? Air condition är ett krav och internet ett plus. http://www.bangkoksuite.com är billigt. oakwood är dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts