Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så som jag fattat går det att dra var tredje månad och fixa nytt turistvisum 60+30 dagar. Har läst på thaivisa att det ska funka fortfarande på det sättet. Kanske har jag misstolkat nåt?!

 

 

 

Funkar hur bra som helst att göra på detta sätt. Jag har bott här i 2 år nu på turistvisum. Välj bara rätt land att ansöka visum i. Jag blev själv nekad visum i Laos när de såg att jag hade flera visum i mitt pass sedan tidigare. Har också läst på Thaivisa att ambassaderna i Singapore, Manilla och Yangoon ofta nekar visum.

 

Jag brukar åka till Penang där det alltid går smidigt. Har även fixat ett visum i Hanoi men där var jag tvungen att köpa biljett ut från Thailand innan jag kunde få visumet. Man behöver inget visum för Malaysia eller Vietnam. Airasia har billiga flygbiljetter dit dessutom. Kuala Lumpur och Saigon funkar väl också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ett galet land som ändrar lagarna stup i kvarten. Ta bara det med öppettiderna för barer och diskotek. I de 5 gånger jag har varit på Samui så har de ändrat stängningstiderna lika många gånger. Senast i april var det dock öppet till 06.00 vid sidan av Green Mango.

 

Ni som har varit där flera gånger... Hur upplever ni Thailand och människorna? Jag har ett mycket ambivalent förhållande till landet. Jag har en god thaivän genom min Muaythai träning, men annars tycker jag att de "smilande" människor är några falska typer. Det är en fasad som man kommer att upptäcka när man har varit där några gånger. Samtidigt som det är mycket som är skit i Thailand så kan jag inte låta bli att åka tillbaka. Fastän jag har haft några polare som blivit blåsta på allt de har av de "smilande" thais.

 

Som min tränare alltid sagt. - Håll dig väck från problemer, en thai hatar att tappa ansiktet och om han gör det så dödar han dig. Han har inget att förlora.

(ps. tränaren är Charoon och du kan se honom ibland på eurosport då han tränar Gago Drago, Jueri Mess och Kaas)

 

hilsen ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..men annars tycker jag att de "smilande" människor är några falska typer. Det är en fasad som man kommer att upptäcka när man har varit där några gånger.

 

Tycker också detta, i alla fall till en viss del. Jag tycker inte om folket överlag, landet är smutsigt, mkt trafik, alltid problem med vad man än gör, som tar 10 ggr normal tid att lösa osv. Men spenderar hellre vintern i landet än stannar hemma trots allt. En sorts hatkärlek..:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har varit där flera gånger... Hur upplever ni Thailand och människorna? Jag har ett mycket ambivalent förhållande till landet. Jag har en god thaivän genom min Muaythai träning, men annars tycker jag att de "smilande" människor är några falska typer. Det är en fasad som man kommer att upptäcka när man har varit där några gånger. Samtidigt som det är mycket som är skit i Thailand så kan jag inte låta bli att åka tillbaka. Fastän jag har haft några polare som blivit blåsta på allt de har av de "smilande" thais.

 

leendena har jag inga problem med alls. tycker bara det är bra att alla ler. :D

 

är helt andra saker jag stör mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bangkok->singapore->visum->bangkok går att göra på 48h för ~5k baht inkl allt om man inte super bort öppetiderna.

 

Av någon anledning känner jag mig träffad :P

Var rätt dyrt för oss att fixa turistvisum i singapore, först så missade vi flyget dit, sen så när vi skulle på ambassaden hade vi varit ute å supit litegranna kvällen innan så vi kom försent till ambassaden vilket ledde till att vi fick vänta till dagen efter med att söka och således missade det redan bokade flyget hem :P Så 2 missade flyg + öl för 75kr/33cl + dyrt skabbigt hotell + tusentals ladyboys i knäet = Dyr och sjuk resa.

 

"Får snart spö av en afrikan. Så Sjukt. Får bi Danne snart."

 

Lol, stackars liten, längtar till lugnet och renarna i norrland :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ett galet land som ändrar lagarna stup i kvarten. Ta bara det med öppettiderna för barer och diskotek. I de 5 gånger jag har varit på Samui så har de ändrat stängningstiderna lika många gånger. Senast i april var det dock öppet till 06.00 vid sidan av Green Mango.

 

Ni som har varit där flera gånger... Hur upplever ni Thailand och människorna? Jag har ett mycket ambivalent förhållande till landet. Jag har en god thaivän genom min Muaythai träning, men annars tycker jag att de "smilande" människor är några falska typer. Det är en fasad som man kommer att upptäcka när man har varit där några gånger. Samtidigt som det är mycket som är skit i Thailand så kan jag inte låta bli att åka tillbaka. Fastän jag har haft några polare som blivit blåsta på allt de har av de "smilande" thais.

 

Som min tränare alltid sagt. - Håll dig väck från problemer, en thai hatar att tappa ansiktet och om han gör det så dödar han dig. Han har inget att förlora.

(ps. tränaren är Charoon och du kan se honom ibland på eurosport då han tränar Gago Drago, Jueri Mess och Kaas)

 

hilsen ninja

 

Vad är det för fel med att dom försöker tjäna pengar och egentligen inte bryr sig? Det är väl rätt självklart och inget man kan klandra dom för. Falska är dom ju såklart inte, det är business. Om du känner en thai är dom inte på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

jag har lite funderingar uppskattar verkligen lite hjälp!

 

det är så att jag tänkte åka till thailand i vinter och undrar lite saker.... jag försöker googla men går inge vidare!

 

1. billigaste flygresa eller bara resa skit i billigaste kanske lite svårt att veta men iaf bra pris! (länka gärna om ni har sånna)

 

2. Ett hus och hyra i 1 månad (likaså där länka gärna)

 

3. lite övrig fakta om thiland, vart det är finsat och bo, äta, bada etc!

 

tack på förhand! hoppas man kan få nått svar iaf :D kanske inte så många som vill hjälpa mig :(

 

Kom med lite fina ideér :D tacksam för svar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

jag har lite funderingar uppskattar verkligen lite hjälp!

 

det är så att jag tänkte åka till thailand i vinter och undrar lite saker.... jag försöker googla men går inge vidare!

 

1. billigaste flygresa eller bara resa skit i billigaste kanske lite svårt att veta men iaf bra pris! (länka gärna om ni har sånna)

 

2. Ett hus och hyra i 1 månad (likaså där länka gärna)

 

3. lite övrig fakta om thiland, vart det är finsat och bo, äta, bada etc!

 

tack på förhand! hoppas man kan få nått svar iaf :D kanske inte så många som vill hjälpa mig :(

 

Kom med lite fina ideér :D tacksam för svar! :D

 

Äh kom igen nu va, du är tjej, ge det några minuter så kommer svaren hagla in :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning känner jag mig träffad :P

Var rätt dyrt för oss att fixa turistvisum i singapore, först så missade vi flyget dit, sen så när vi skulle på ambassaden hade vi varit ute å supit litegranna kvällen innan så vi kom försent till ambassaden vilket ledde till att vi fick vänta till dagen efter med att söka och således missade det redan bokade flyget hem :P Så 2 missade flyg + öl för 75kr/33cl + dyrt skabbigt hotell + tusentals ladyboys i knäet = Dyr och sjuk resa.

 

Vi kom inte sent, dom stängde tidigt första dagen. Den kvällen söp vi och kom nästan försent dagen efter. I vilket fall så förstår jag inte hur alla lyckas göra visruns för 500 bhat och liknande. Var ju inte så att vi flög buissnes, eller bodde på flashigt hotell. Ändå gick det 50k bhat eller nåt..:roll:

 

 

Lol, stackars liten, längtar till lugnet och renarna i norrland :-D

 

Lol, ja, det var bara ett av några sjuka sms jag fick iväg den kvällen. Vet inte vad som hände. Lagom kul när man ser att man skickat:"How are you baby?" Till en brud man inte snackat med på 3 år..:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

jag har lite funderingar uppskattar verkligen lite hjälp!

 

det är så att jag tänkte åka till thailand i vinter och undrar lite saker.... jag försöker googla men går inge vidare!

 

1. billigaste flygresa eller bara resa skit i billigaste kanske lite svårt att veta men iaf bra pris! (länka gärna om ni har sånna)

 

2. Ett hus och hyra i 1 månad (likaså där länka gärna)

 

3. lite övrig fakta om thiland, vart det är finsat och bo, äta, bada etc!

 

tack på förhand! hoppas man kan få nått svar iaf :D kanske inte så många som vill hjälpa mig :(

 

Kom med lite fina ideér :D tacksam för svar! :D

 

wikitravel.org/en/Thailand (jag bara gissade urlen) är en bra startplats.

 

frågorna du skrivit är besvarade så sjukt många gånger. men jag upprepar

1. sta

2. houseinphuket.com

3. bangkok är finast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ta ryan air till london.

ta Oasis Hong Kong till hong kong.

ta båten till macau.

ta air asia till bangkok.

 

alternativt har du is i magen och väntar på att air asia x ska komma igång:

http://www.telegraph.co.uk/travel/main.jhtml?xml=/travel/2007/01/06/etairasia06.xml

 

Grymma tips tackar! Jävla åktur det där blir det verkligen billigare än att flyga in direkt för 10k? Håller tummarna för asia x !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice. Hur lång tid tog det att komma på det här?

 

Alla vet att nana är finast, men i övrigt är bangkok fan inte fint, men det är horigt, smutsigt, smockat med folk, smog, äckliga backpackers, olidligt varmt, korrumperat, bombat.... och... fullkomligt underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och pinnen ser ut att just ha tappat vår vän aim4vegas i vårt 3 manna rum på oakwood och nu undrar jag om någon här på forumet känner sig sugen på att ta hans plats? Vi kommer att ha ett trippelrum där mellan den 5e september till den 5e oktober, och därefter blir det troligtvis phuket eller liknanade i några veckor, för att sedan komma tillbaka till bkk igen eller möjligtvis KL.

 

Pris som kanske redan är känt: 5000 kr

 

Inget krav att haka på oss, ville bara redogöra hur vår ungefärliga resplan ser ut. :)

 

Intresserade kan ju höra av sig tilll mig eller pajns PM, eller om annat posta i tråden. Ciao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...