Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle ha höjt på floppen då blir ju handen betydligt mer lättspelad. Du kan ju i alla fall räkna med att få action om fi har set eller Ad parad och i en viss frekvens i andra fall också när han har sämre än dig. Och när han har färgen hehe. Du kan ju liksom inte räkna med att få någon action av andra händer när du slowar som jag ser det(möjligen undantaget att flera spelare synar floppen och att de sedan på något sätt synar din turnbett och att det blir en gigantisk pott men något annat än Da lär ju ändå inte syna liksom). Risken är som jag ser det att ett eventuellt set hos fi kan ställa till det för dig antingen genom att det slinker eller att det blir aggressivt och bluffar bort dig. Sedan blir du ju ibland bortbluffad från handen om du spelar den passivt. Jag antar att du synar på floppen för att få med dig massa färgdrag.

På rivern som spelat skulle jag själv syna men känner mig osäker på om det är rätt. Jag skulle ju i alla fall blivit stackad enligt min egen linje eftersom jag hade hamnat all in på floppen, och att den här utvecklinigen skulle vara en slikvariant som jag kan glida undan i känns inte rimligt. Snarare är det väl så att det är just den här actionen jag vill ha om jag slowar.

Edit: Har inte tänkt igenom jätte noga. Kan ha missat någon väsentlig faktor. Se det som ett primärt inlägg som underlag till fortsatt argumentation eller kritik.

Postad

Jag tycker inte du spelar handen dåligt preflop (beta ut pot med QQ är väl standardspel, sen att du får 3 syn efter är inte mycket du kan göra åt).

På floppen skulle jag förutsätta att du leder även om farligt flushdrag ligger ute, många aggressiva spelare betar gärna ut på A högt flushdrag eller så har han fått bra träff oxå såsom två par, par med bra flushdrag eller set. Skulle han mot all förmodan ha floppat färgen så är det bara att betala av. Bara att dega in och dra ut med dina outs isåfall.

Själv tycker jag man kan spela handen på två sätt, antingen slår du om kraftigt på flop och pushar turn om den blankar, du synar givetvis även en allin av honom på flop.

Sen tycker jag att du kan smoothcalla flop och istället slå om kraftigt på turn om den blankar. Fördelen med detta är att motståndaren potcommitar sig mer och sen förstör man oddsen bättre om motståndaren ex har ett A högt flushdrag då han bara har en gata kvar att dra på.

Postad

Vad är det för preflop fel du gör egentligen, är inte pot raise std på ub?

På floppen måste du höja, finns en väldigt stor chans att han vill bet-3 beta AI, och du har sjukt stor equity mot hans HD.

Som spelat blixt syn på rivern.

Postad

Vad är det för fel på preflop? Det är ju det enda spelet? Jag raisar floppen även fast det är djupt. Förmodligen ställer jag mot en trebet där men det är en klurig situation så här djupt. Under ~150BB är det ju en nobrainer. Som spelad har jag ingen aning om vad jag gjort på turn eller river. Riverfolden är nog ok. Det blir så mycket enklare om du raisar flop då du kan få in pengarna mot mellan/bottenset eller kanske till och med Ad8x eller liknande. Även om han har färg är det ju inte katastrof om du får in pengarna på floppen.

Postad

En korrigering av mig; tänkte sönder handen efteråt och fick för mig att jag bara synade preflop men det var jag som potbettade vilket innebär som flera skrev - att det bör vara rätt spel.

Kan lägga till att fi i chatten efter handen sa att han hade mellanset... Och jag tror honom.

Postad
hade spelat varje gata annorlunda.

Då kan du ju skriva hur du skulle spelat istället för såna här skitkommentarer.

Jag hade nog inte velat släppa in fler spelare på floppen så en raise där, eller senast på turn. Hade det varit tvåhandat hade jag inte sett några problem med att syna floppen och höja turn men med två pers efter att agera känns det vettigt att höja redan på floppen. På river får man nog gå på den lilla read man har och syna om man tror att han kan ha just ett mellanset, men fold är ju absolut ett alternativ.

Postad
Tycker du spelar handen bra. Fyra spelare med på floppen gör att det är troligt att nån träffat färgen. Att FI bombar tre gator övertygar mig iallafall.

Tja, troligare. Men knappast troligt i ordets rätta bemärkelse, eller hur? Chansen att floppa en färdig färg med två kort i samma färg är väl runt 2% om jag minns Glimne rätt. Såklart tyder Griffeys bets på en stark hand (alt en råbluff), så det blir väl mer troligt på så vis.

Postad
Jag raisar floppen även fast det är djupt. Förmodligen ställer jag mot en trebet där men det är en klurig situation så här djupt. Under ~150BB är det ju en nobrainer.

Att höja floppen för att vika känns blah, vad menar du?

Postad
Tycker du spelar handen bra. Fyra spelare med på floppen gör att det är troligt att nån träffat färgen. Att FI bombar tre gator övertygar mig iallafall.

Tamtaram kommer klart närmast hur mitt eget tankesätt gick. 4 spelare med, någon kan mycket väl träffa floppen med två låga ruter och därför vilja skydda handen genom att betta pot först ut. En höjning fråm min sida på floppen innebär, på Ultimate Bet, i princip all in trots att stackarna är djupa, potbet är det enda som gäller för att skydda hand.

Jag anser också att en höjning på floppen, enbart får syn av händer som slår mig, och möjligtvis, möjligtvis ADx. Där har ni mina synpunkter på varför jag spelade som jag gjorde, men jag är som sagt var högst osäker på om det är rätt eller fel.

Tackar i alla fall för synpunkterna så här långt.

Postad
Själv har jag en ganska tight image vid det här bordet.

No shit, brushan! :D

Alltså, när han donkar in i dig på den där floppen har du drömläge:

a, ni är tillräckligt djupa för att han ska tro sig ha FE med set/Adx/FD+par om han pushar efter att du slagit om

b, han kommer nästan alltid vilja b3b AI med 12 kombos du fullständigt våldtar, ibland med händer du leder bra emot (par+FD) och ibland händer du ligger bakom, men som du alltid har massa outs / hyffsad equity emot

Med 88/44 blir det lite knepigare. Med toppset är jag bara glad över att kunna få in degen på floppen, även semidjupa som ni är här.

Postad
Tycker du spelar handen bra. Fyra spelare med på floppen gör att det är troligt att nån träffat färgen.

Ingen diss eller nåt, men "troligt"? Och vad är planen för om nån bakom slår om efter vi har synat, och han som donkar pushar? Folda?

Postad

Tycker nog folden är en aning för tight. Tror att du betydligt oftare har ett set än en färg mot dig i dessa fall, så nog vinner du den handen minst 37% av gångerna? Jag spelar själv inte sådär högt men det känns litegrann som scared money..

Postad
Ingen diss eller nåt, men "troligt"? Och vad är planen för om nån bakom slår om efter vi har synat, och han som donkar pushar? Folda?

Med "troligt" menar jag att det är betydligt större sannoliket än om du är headsup. Skulle aldrig spela ett set på detta sätt i en headsupsituation.

Ja du.. scenariot du beskriver är svårbedömt, om vi får en trevägsallin har vi ju rätt odds även när vi är upp mot en färg, problemet är ju att vi inte vet om vi får det.... Har de dp på UltimateBet?

Postad
Att höja floppen för att vika känns blah, vad menar du?

Sant, jag vet inte riktigt vad jag menade. Det är ju inte så att jag hade vikt så det var konstigt formulerat av mig. Jag menade mer att jag inte blir jätteglad om han vill få in 240BB där även om pengarna måste in såklart när man höjt.

Postad

tycker hans rivershove med mellanset är lite märklig. du underrappar ju din hand enormt så du har väl troligast tptk/drag eller ett monster så ställa i hans sits är ju sådär om han inte har image som semibluffare som gillar att ställa missade drag.

iaf, fold eller syn på river är ju väldigt readberoende så det går ju inte direkt att svara på.

spela för stackar med 4 till floppen och djupt beror ju verkligen på fi också.

Postad
Tycker nog folden är en aning för tight. Tror att du betydligt oftare har ett set än en färg mot dig i dessa fall, så nog vinner du den handen minst 37% av gångerna? Jag spelar själv inte sådär högt men det känns litegrann som scared money..

4 till floppen, varför tror du att du ser ett set oftare än en färg? när fi ställer river med mellanset undrar jag vilka händer förutom bottenset som han ska få betalt av, ett set är ju inte ens troligt eftersom hero spelar handen såpass passivt.

"bra bluff" av FI...eller inte.

Postad
Glömde tacka för det utförliga svaret, det gav massor!

jo, det måste ju vara svårt att förstå vad jag menar. raisa flopp så spelas handen av sig själv sedan (försök få in pengarna, har han floppat färg så otur för dig).