Gå till innehåll

($11, turbo) AK träffar kung på enfärgad flopp.


Recommended Posts

Hittade AK tidigt i en $11 turbo SnG. Många som synar med, träff på kungen men i övrigt en obehaglig flopp. Vad ska göras efter floppen?

 

***** Hand History for Game 5750432469 *****

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 32186033) - Fri Mar 09 09:12:34 EST 2007

Table Speed 1329954 (Real Money) -- Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: ydur10 (1600)

Seat 2: rawie_poker (2000)

Seat 3: shihan8111 (1960)

Seat 4: Nojjby_SWE (2000)

Seat 5: Ryanshand1 (3000)

Seat 6: stoffhansen (1880)

Seat 7: biteme66111 (2200)

Seat 8: trextor (1600)

Seat 9: KrePysh (2080)

Seat 10: Opel_GTC (1680)

Opel_GTC posts small blind (20)

ydur10 posts big blind (40)

** Dealing down cards **

Dealt to Nojjby_SWE [ Ac, Kc ]

rawie_poker folds.

shihan8111 calls (40)

Nojjby_SWE raises (160) to 160

Ryanshand1 folds.

stoffhansen calls (160)

biteme66111 calls (160)

trextor calls (160)

KrePysh folds.

Opel_GTC folds.

ydur10 folds.

shihan8111 calls (120)

 

POTT: 860

 

** Dealing Flop ** : [ 5h, Kh, 8h ]

shihan8111 bets (160)

Nojjby_SWE: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan vara ett svindåligt råd, men jag säger det ändå. Jag kan ibland göra såhär när jag är inne i en positiv period, fast det är säkert ett kasst råd.

 

Kör en CB på ca 300. Chansen finns att du blir synad av färdig färg, men jag skulle tro att det också är det enda du får syn av. Får du syn är det bara att C/F turn eller river.

 

Hoppa på mig för det dåliga rådet:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en CB på ca 300. Chansen finns att du blir synad av färdig färg, men jag skulle tro att det också är det enda du får syn av. Får du syn är det bara att C/F turn eller river.

 

Nja, du ger ju flushdragen möjlighet att syna. Det leder dessutom till att det i dessa fall då färgen inte fylls är fel att check-folda turn eftersom du leder mot dem. Dessa fall borde vara fler än de fall de redan har färdig färg. Så du kommer inte ha en aning om var du står och har satt dig i ett riktigt svårspelat läge.

 

Alternativet push är ju inte heller nån höjdare, eftersom du då bara torde få syn av bättre. Det lämnar oss vid en check-fold som jag inte heller gillar speciellt mkt.

 

Kritisera gärna, bara snabba reflektioner från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du ger ju flushdragen möjlighet att syna. Det leder dessutom till att det i dessa fall då färgen inte fylls är fel att check-folda turn eftersom du leder mot dem. Dessa fall borde vara fler än de fall de redan har färdig färg. Så du kommer inte ha en aning om var du står och har satt dig i ett riktigt svårspelat läge.

 

Alternativet push är ju inte heller nån höjdare, eftersom du då bara torde få syn av bättre. Det lämnar oss vid en check-fold som jag inte heller gillar speciellt mkt.

.

 

Fold direkt då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold direkt då eller?

 

Oj, jag har läst fel, kan ju inte checkfolda.. Men tror inte det ändrar min reflektion i övrigt. Bara att det blev ännu svårare nu.

 

Har svårt att se vad en syn ska göra för nytta. Vi kommer ändå att fammla i mörkret, och risken är stor att vi blir återhöjda efter vår syn. Det enda jag skulle gilla är om alla andra foldar och fi checkar på turn, men det är nog att hoppas på för mkt.

 

Så, ja jag lutar nog mest åt fold. Visserligen finfina direkta odds, men läskiga omvända implicita om vi spelar denna hand.

 

Disclaimer: Fortfarande bara snabba reflektioner... :roll:

 

Hatar dessa HH utan symboler :lol:

 

Lol!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar dessa HH utan symboler :lol:

 

 

Hur gör man för att få så fina som du har då? Jag klickade på din länk, lade in HH:n i "input" och sen klickade på knappen nedanför (convert eller vad det nu var). I "output" kom sen bara skit, eller var det jag som inte fattade vad som kom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller var det jag som inte fattade vad som kom?

 

..sa flickan när det va klart :oops: .

 

Beror på vilken av mina HH du menar. Är det den från SvS har jag gjort om den själv här på pf med hjälp av symbolerna under fler vis smilisarna.

 

Om det är från PS så har till hjälp en HC på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...