jojje2k Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Hoppas på drömmatch!! Tråkigt att ljudet är före bilden Citera
Bluwajt Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Sjukt bra match. Riktigt dåligt av TV4 med ljudet i början men dom verkar ha fått ordning på det nu. Citera
enhetsmatris Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Tråkigt att det ska ta en hel halvlek att lokalisera TV4+ på TV:n. Efter att ha kommit fram till att TV4+ inte ingår i mitt Comhem-abonnemang och således inte går att se via digitalboxen så hittade jag den i grundutbudet på kanalplats 56. Comhem är lustiga. Ser ut att ha hänt en del iaf, ska bli kul att se andra halvan åtminstone! Citera
azN- Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Skönt att jag inte hade tid o gå o tippa 100:- på 2-3 som jag hade tänkt, odds 29x pengarna. Hade inte blivit nådigt sur på kvitteringen då. Citera
jello Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Sjukt uppfuckad match. Riijkard bevisar sin taktiska inkompetens. Men roligt var det. Messi och van Nistelrooy... ah. Citera
jello Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Ja, jag hatar Milan så jag håller med om att det bästa vore om han gick dit Citera
jello Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Tja, Mourinho? Svennis? Skulle nog passa mkt bättre som tränare för Milan Citera
tobbe102 Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Tja, Mourinho? Svennis? Skulle nog passa mkt bättre som tränare för Milan Utveckla gärna på vilket sätt Rijkard är en dålig tränare. Att Barca spelar fantastisk fotboll och borde ha 5-1 i paus biter tydligen inte på dig...sen kommer den obligatoriska utvisningen som alltid när en match är fantastisk och spelet blir förryckt. Citera
jello Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Kanske för att han ställer upp med ett 3-4-3 med en helt stukad Oleguer som dessutom aldrig kommer bli något annat än en halvhygglig ytterback, ens med självförtroendet på topp. Att han sedan låter Iniesta täcka upp en backposition säger också en del... Är ju även en riktig höjdaridé att ligga idiothögt med backlinjen när man möter van Nistelrooy. Verkligen. För övrigt skulle också Deco ha blivit utvisad. Jag håller inte på något av lagen och det är helt uppenbart att du är grymt enögd. Real Madrid förtjänade att vinna och Barcelona kan tacka gudarna för Valdés styrka i en-mot-en-situationer och Messis geni. Rijkaard är inte någon extremt dålig tränare (jag provocerade bara lite, vilket var ganska uppenbart), men om du inte ser hur Capello pirrade honom strategiskt är jag bara jävligt ledsen för din skull. För övrigt är det ju givet att mer defensivt inriktade tränare som Mourinho och Svennis passar den italienska fotbollen i allmänhet och Milan i synnerhet mycket bättre än Rijkaard gör. Citera
tobbe102 Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Kanske för att han ställer upp med ett 3-4-3 med en helt stukad Oleguer som dessutom aldrig kommer bli något annat än en halvhygglig ytterback, ens med självförtroendet på topp. Att han sedan låter Iniesta täcka upp en backposition säger också en del... Är ju även en riktig höjdaridé att ligga idiothögt med backlinjen när man möter van Nistelrooy. Verkligen. För övrigt skulle också Deco ha blivit utvisad. Jag håller inte på något av lagen och det är helt uppenbart att du är grymt enögd. Real Madrid förtjänade att vinna och Barcelona kan tacka gudarna för Valdés styrka i en-mot-en-situationer och Messis geni. Rijkaard är inte någon extremt dålig tränare (jag provocerade bara lite, vilket var ganska uppenbart), men om du inte ser hur Capello pirrade honom strategiskt är jag bara jävligt ledsen för din skull. För övrigt är det ju givet att mer defensivt inriktade tränare som Mourinho och Svennis passar den italienska fotbollen i allmänhet och Milan i synnerhet mycket bättre än Rijkaard gör. Var inte ledsen, men jag ser verkligen inte den stora strategiska segern från Capello. Som jag skrev, Barca borde haft en stor ledning i paus och om laget då är obalanserat defensivt spelar ingen som helst roll, enligt principen att släpp gärna in 3 mål bara vi gör 7 själva. Jag håller med om att Mourinho och Svennis passar bättre i de flesta italienska skyttegravsgäng, men Milan har faktiskt en historia av att spela stor fotboll, så där tror jag en tränare av den holländska skolan passar fint. Citera
jello Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Rijkaard hade nog passat bra. Dessutom har han spelat i milan vilket är bra. Bara för att man spelar i den italienska ligan så behöver man spela defensivt för att lyckas. Spalletti i Roma är ett exempel, Prandelli är ett annat. Sen så föredrar Berlusconi offensiva tränare framför defensiva. Nej, självklart måste man inte vara defensiv för att kunna vara tränare i Italien, men det underlättar om man inte blir totalt grundlurad, som Rijkaard blev igår. Och om det så som du säger att Berlusconi föredrar offensiva tränare, så är det då rakt inte något som återspeglats något vidare i Milans spel de senaste åren (med reservation för att jag har sett dem i CL och inte alls många gånger i ligan). Citera
jello Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Var inte ledsen, men jag ser verkligen inte den stora strategiska segern från Capello. Som jag skrev, Barca borde haft en stor ledning i paus och om laget då är obalanserat defensivt spelar ingen som helst roll, enligt principen att släpp gärna in 3 mål bara vi gör 7 själva. Lika väl som att Barca ägde första halvlek, dominerade Real andra. Och alla vet när matcherna avgörs. Och jag är inte särskilt överraskad av att du inte ser Capellos dominans från sidlinjen, nej. I övrigt tänker jag inte diskutera matchen med fans från endera sidan, för det är som dunka huvudet i en vägg i hopp om att bli av med sin huvudvärk. Citera
jello Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Vinna serie a gör man genom att slå alla defensiva smålag. Rijkaards Barcelona har ett snabbt spel som borde funka bra mot såna lag. Mourinhos Chelsea har inte gjort det alltså? Heck, det är ju hans signum att slå alla smålag med 1-0 trots uselt spel. Milans spel den här säsongen har ju inte vart det bästa och det finns ganska så många anledningar till det. Tidigare år har dom spelat bra och rolig fotboll. Kanske inte i alla matcher men i de flesta iaf, inte direkt så att Liverpool spelade rolig fotboll när dom vann CL Jag håller inte med. Milan är precis som så många andra italienska lag ett segt sidledsrullande gäng, som backar hem så fort de tar ledning. Liverpool är faktiskt skitroliga i jämförelse (och nej, de är verkligen inte särskilt kul att se så ofta). Tempot i de sydländska ligorna, och då framförallt italienska, är alltför ofta fruktansvärt sövande. Men jo, jag är en PL-kille Citera
jello Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Tror du överskattar Capello rätt mkt, hans feghet brukar straffa sig. Se bara hans år i Juve, misslyckades totalt i CL. Absolut inte. Jag har bara och endast uttalat mig om gårdagens match vad det gäller Capello. Såg du den som opartisk tittare, förstår du vad jag menar -hoppas jag. Citera
devalanteriel Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Men jag förlåter dem, för de stod för den roligaste sedan Sverige - Rumänien 94 också. Citera
Recommended Posts