Blattanfejan Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 ***** Hand 259840185 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 mars 2007 22:26:02 Sej (Vanlig /Turnering ) Plats 1: Snurren (1000.00) Plats 2: Teron (890.00) Plats 3: Haghund (1310.00) Plats 4: storpucko (1120.00) Plats 5: curreg (680.00) Plats 6: Forjak (810.00) Plats 7: LäTTöL (1330.00) Plats 8: Amor (520.00) Plats 9: lissel (1420.00) Plats 10: peterg (920.00) Amor lägg LM 10.00 lissel lägg SM 20.00 ** Giv ** Snurren [N/A, N/A] Teron [N/A, N/A] Haghund [N/A, N/A] storpucko [N/A, N/A] curreg [N/A, N/A] Forjak [Dk, Es] LäTTöL [N/A, N/A] Amor [N/A, N/A] lissel [N/A, N/A] peterg [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** peterg Syna 20.00 Snurren Lägg Teron Lägg Haghund Lägg storpucko Syna 20.00 curreg Syna 20.00 Forjak Syna 20.00 --Kanske lite mesigt att bara syna, synpunkter på det? LäTTöL Lägg Amor Syna 20.00 lissel Passa *** Flop(Board): *** : [5h, Knr, Er] *** Bet Runda 2 *** Amor Passa lissel Passa peterg Passa storpucko Passa curreg Satsa 80.00 --Hmm, möjligtvis A, men jag har ju bra kicker Forjak Höj till 220.00 Amor Lägg lissel Lägg peterg Lägg storpucko Lägg curreg Syna 220.00 *** Turn(Board): *** : [5h, Knr, Er, 8s] *** Bet Runda 3 *** curreg Satsa 200.00 Forjak ? Citera
Gäst Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Pf är jättebra, på knappen/CO kan du variera med att höja ibland oxå. Jag limpar dock nästan alltid AQ här. Vanligtvis synar jag bara floppen och spelar den här handen rättså passivt men eftersom det är 138935385 spelare i handen så är väl en höjning bra. Jag skulle dock ha sagt runt t250. Syna turn. Känns dumt att höja turn eftersom du jagar bort allt som du slår. River check/synar jag oftast oxå. Känns jättetunt att värdebetta river om Fi checkar så jag checkar oftast (nästan alltid) bakom då. Citera
MacDaddy Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Du har 580kvar nånting. Bara o dega turn. Citera
Bluwajt Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Tror jag spelar mer efter MacDaddys linje här. Fi har 240 kvar (om jag räknat rätt?) efter sin bet så jag tror inte som Consp skrivit att han kommer folda händer du slår allt för ofta. Citera
Gäst Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Startstack på 1k marker på SvS? Missade det. Ställ in på turn. Citera
Ängeln17 Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Med tanke på hur spelet på SvS är så brukar jag med bara syna med AQ så här tidigt. Sen är det bara att ställa på turn. Citera
Blattanfejan Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2007 Tack för svaren. Vi tycks vara stöpta i samma form här. Såklart pushade jag turn och FI synade. Såklart hade han A8 vilket fick mig att fundera över om man ska hålla på och spela par även om de är i A. Borde man ha minst två par för att fortsätta efter floppen? Borde jag ha dragit på mer på floppen för att skulle vikit sitt svaga A? Consp föreslog en lite högre höjning....undrar om det gjort skillnad. Citera
Ängeln17 Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Borde jag ha dragit på mer på floppen för att skulle vikit sitt svaga A? Consp föreslog en lite högre höjning....undrar om det gjort skillnad. Alltså, på SvS släpper man fn inte en träff med A om du så pistolhotar dom. Det e ju nöten , vadå kicker. Lite ironi men du förstår vad jag menar. Om du så gått AI in den här på floppen så hade FI aldrig släppt sitt A. Inte på SvS enligt min erfarenhet därifrån. Citera
Klyka Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Alltså, på SvS släpper man fn inte en träff med A om du så pistolhotar dom. Det e ju nöten , vadå kicker. Lite ironi men du förstår vad jag menar. Om du så gått AI in den här på floppen så hade FI aldrig släppt sitt A. Inte på SvS enligt min erfarenhet därifrån. Det är min erfarenhet av SvS också. Men det är ju ganska fina argument för att smeka på en lite större raise, eftersom du gärna tar mkt betalt av dessa dåliga kickers. Citera
Vrakman Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Pf är jättebra, på knappen/CO kan du variera med att höja ibland oxå. Jag limpar dock nästan alltid AQ här. Vanligtvis synar jag bara floppen och spelar den här handen rättså passivt men eftersom det är 138935385 spelare i handen så är väl en höjning bra. Jag skulle dock ha sagt runt t250. Syna turn. Känns dumt att höja turn eftersom du jagar bort allt som du slår. River check/synar jag oftast oxå. Känns jättetunt att värdebetta river om Fi checkar så jag checkar oftast (nästan alltid) bakom då. Hur spelar du postflop när du limpat AQ? Du beskriver dig sen som callstation när du släppt med 5 händer preflop... Känns sådär tycker jag 1000 startmarker blir ju mer som ett turbobord, därför har vi inte råd att inte höja pre med en så pass bra starthand. Just skälet att det finns 138935385 gör väl att höjning är rätt kass, 3 spelare bakom kvar att agera? Lite för många fi? Jag limpar aldrig AQ, antingen raise eller fold. Men i de här fallen är det raise varje dag! Just för att slippa "lista ut" om BB har träffat tvåparet Citera
Gäst Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Hur spelar du postflop när du limpat AQ? Du beskriver dig sen som callstation när du släppt med 5 händer preflop... Känns sådär tycker jag 1000 startmarker blir ju mer som ett turbobord, därför har vi inte råd att inte höja pre med en så pass bra starthand. Just skälet att det finns 138935385 gör väl att höjning är rätt kass, 3 spelare bakom kvar att agera? Lite för många fi? Jag limpar aldrig AQ, antingen raise eller fold. Men i de här fallen är det raise varje dag! Just för att slippa "lista ut" om BB har träffat tvåparet Jag limpar AQ och i vissa fall AK främst för att få värde för sämre Ax. Men även för att balansera mina PP's och för att jag vill spela små potter. Citera
MacDaddy Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Känns som jag mest förlorar marker när jag träffar med AQ. Kan knappt minnas när jag träffat med AQ oraisat o sen vunnit potten. De träffar alltid 2par o tar sen mkt chips av mig. Tror man bara ska limpa med par i sngs o raisa resten man vill spela med. Citera
Gäst Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Känns som jag mest förlorar marker när jag träffar med AQ. Kan knappt minnas när jag träffat med AQ oraisat o sen vunnit potten. De träffar alltid 2par o tar sen mkt chips av mig.Tror man bara ska limpa med par i sngs o raisa resten man vill spela med. Och det stämmer såklart inte, även om det inte är FEL att höja med AQs. I grund och botten handlar det om hur bekväm man är med att spela floppar. Sen beror det ju oxå på hur limpglada övriga vid bordet är...Jag openlimpar alltid AQfrån UTG/UTG+1 på låga blinds men om jag tror att 5-6 spelare kommer limpa med så kanske man får tänka om. Citera
Vrakman Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Känns som jag mest förlorar marker när jag träffar med AQ. Kan knappt minnas när jag träffat med AQ oraisat o sen vunnit potten. De träffar alltid 2par o tar sen mkt chips av mig.Tror man bara ska limpa med par i sngs o raisa resten man vill spela med. Håller sååååå med! EDIT: Vad det gäller AQ. Citera
Joey Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Jag openlimpar alltid AQfrån UTG/UTG+1 på låga blinds Intressant. Jag kastar gärna där. Betyder det här att vektajt inte är skiten? Citera
edsf Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Tack för svaren.Såklart hade han A8 vilket fick mig att fundera över om man ska hålla på och spela par även om de är i A. Borde man ha minst två par för att fortsätta efter floppen? Borde jag ha dragit på mer på floppen för att skulle vikit sitt svaga A? Va? Brukar du villja syna med A8 på brädan AJ5 med otillräckliga odds när du vet att motståndaren sitter på AQ? Om inte, då ska du inte försöka få honom att vika A8 mot din AQ. Även annars vill du inte att han ska lägga A8 i det läget om du vill spela så bra som möjligt. Minst två par för att fortsätta efter floppen? Du vill lägga alltså? Jag väljer att syna i det läget du satt i. Jag väljer också att limpa PF. Citera
Recommended Posts