Gå till innehåll

Avsnitt 6! Club of Poker


mgps

Recommended Posts

Tre gäster är absolut minst en för mycket. Nu var det en som ville prata lite och två som höll sig undan.

 

Kalendern känns fel helt enkelt.

 

Lite mer förberedelser om vad ni skall göra och säga i programmet. Ha kort framplockade. Lär er chipticket innan ni visar hur man gör osv.

 

Blocket känns lite "fattigt" använd sånna kort som "riktiga" tv-program har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Chiptricket kommer ryka efter nästa veckas program, men ni får stå ut en vecka till...Det skulle väl vara ngn slags komik i att se att vi inte kunde göra det, men det blev absurt trist i alla fall. Sorry.

 

Bakgrunden är Fan-TV default.

 

Kort enligt Lettermanstil är en bra idé, jag får se om jag hinner med det till nästa omgång. Jag kan dock inte lova något.

 

Helst skulle vi vilja köra en handuppspelare som animerar händerna i handanalysen, det skulle möjliggöra mer djupgående analyser (och även inom andra spelformer än NLT turneringsspel), men vi har initialt haft problem med att få den att fungera varvid vi valt att köra filmklipp istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu ett bra program, fast inte så djupa diskussioner just i de här fallet.

 

bosse styr programmet eftersom de andra inte svarar så utförligt. Att diskutera turnering/cashgame är alltid intressant, men de är inget nytt.

 

En ide är att fråga spelarna lite mer i detalj vad de innebär att spela i ett team, för många (inkl mig själv) har rätt dålig koll på det.

 

Vid handanalysen så skulle man kunna låta gäst-spelarna få yttra sig, så att man får en mer objektiv analys.

 

Inte lika bra som Westerlund och Nalle-Hildebrand programmen, men ändå hög klass, bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra program även om intervjun som tidigare sagt inte direkt höll toppklass. Vet inte om det kanske bättre att ha max 2 gäster, känns som man kan gå in lite "djupare" på var och än då.

 

Skönt att chiptricket ska bort. Kalendern tycker jag också är rätt svag, känns som det är samma sak som ältas varje vecka. "Monte Carlo har vi ju sedan, men den ska inte jag spela för den är inte skattefri". Kanske skulle räcka med att köra den första programet i varje månad typ så man får en överblick över månaden?

 

Jag tycker också den gamla klassiska FanTv-studion var bättre. När ni ändå plockar bort chiptricket finns det väl ingen mening att sitta vid pokerbordet, om ni nån gång ska visa en hand kan ni la lika väl dela ut den på det vanliga runda bordet.

 

Kanske blev lite väl mycket "offence", men försöker bara dela med av mina tankar. Jag tycker som dom flesta andra det är mycket underhållande att kolla på oavsett hur ni än väljer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok program, det kanns lite sterilt att kora samma sak vecka ut och vecka in. Lite nya saker hade varit roliga. Gdaily skapade en trad for en massa tagsen om ideer som in kommer att anvanda nagon gang, kan ni inte forsoka ta nagra av dem?

Sen hade det varit kul att se hur erat job funkar under tavlingarna lite som bakom kulisserna.

 

Ganska trakigt nar bade Gdaily och Othello maste sitta och stalla farger hela tiden och alla svara med sa korta svar som mojligt. Maste verkligen pressa ut svaren ut gasterna.

Gusten Sjoberg sitter och tuggar tuggummi villket ar javligt irriterande sjalvklart kan man inte gjora det undre tvsandning.

 

Om man har chiptricks som man vill skicka in var skickar man in dem nagon stans eller var ska man lagga upp dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte väl att gästerna gjorde rätt bra ifrån sig även om de inte höll samma klass som jacobmail. Tuggumitugandet var stor komik. Jag har sagt det förr men det är fortfarande alldeles för lite diskussioner om cashgame. Ni sitter hopplöst fast i turneringsträsket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förr men det är fortfarande alldeles för lite diskussioner om cashgame. Ni sitter hopplöst fast i turneringsträsket.

 

Ett problem är att det är lättare att diskutera en turnering än cashgame. Det är också enklare att hitta gäster med "igenkänningsfaktor" genom turneringsvinster.

 

Exempelvis har vi Patric i intervjun med CoP-gänget som framförallt är cashgame spelare, ändå ramlade vi in på turneringsdiskussionerna. Liknande diskussioner hamnade vi i med Christer Johansson där vi diskuterade WPT. Han beskriver också det som sin största merit, trots att han spelar väldigt mycket cg.

 

Förutsatt att vi hittar fler spelare som till största delen spelar cg, vilka frågor vill ni att vi tar upp med dem? Rent generellt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre, än vanligt. Kanske på grund av att intervjuoffren inte var lika underhållande som Micke Westerlund... Sedan var det en fin särskrivning på "chip trick". :)

 

Jag gillade även den gamla studion mycket bättre. Som nämnt vore "mp3 eller inte?" mer intressant än "Keps eller inte?".

Annars är det helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt vill jag passa på och tacka för allt snällt ni skriver om mig.

 

Jag älskar er verkligen.

 

Nu till mitt syfte med detta inlägget.

 

Vill verkligen berömma Ola för hans svar på frågan, "skillnad på

CG och Turneringspoker".

 

Jag får den frågan hur ofta som helst och har aldrig på ett riktigt

bra sätt kunnat beskriva det på ett beskrivande sätt tycker jag själv.

 

Så tittar man på Poker.se-TV och avdelningen " Fråga Ola " så häver

Ola bara ur sig " Turneringspoker är ett mer innan flop-spel och Cashgame

mer ett efter flopspel "

 

Det är en helt lysande beskrivning som jag ALDRIG har ens tänkt tanken

på att säga själv när jag fått den frågan.

 

Nu vet jag hur jag kommer att svara på den frågan i fortsättningen om det

är okey för dig Ola att jag lånar ditt svar?

 

Lycka till med pokern

 

/ Mikael Westerlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor eloge till alla inblandade för ett underhållande program som håller hög klass, speciellt med tanke på att det produceras förmodligen med rätt begränsad budget!

 

Jag tycker det skulle verka mer professionellt om Othello skulle låta bli att säga vad som händer (exempel nedan), och i stället visar tittarna vad som kommer.

 

 

"nästa fråga:"

"då tar vi nästa fråga. Greger undrar:..." Här tycker jag det skulle flyta bättre om han i stället kanske tar en liten paus och sen säger "Greger undrar:..."

 

"då går vi vidare i programmet.." Kanske i stället en liten "logo-trudelutt" och direkt sen till nästa segment i programmet.

 

"Ska vi gå vidare och titta på en recension? - Japp"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar ju bli riktigt bra. Det ni nu visat är att ni kan hålla ihop en intervju med svårare intervjuoffer, good job. Det är inte alltid gästerna som behöver stå för "underhållningen", som t.ex. när David Letterman hade Annika Sörenstam som gäst.

 

Förbättringar...

Ni kanske kan ha mer research och vara mer förberedda med frågor till de gäster som inte är lika självgående, som t.ex. Mikael W.

 

Det som också saknades var frågor kring hur de ser på sin framtid och vad de planerar att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En generell fråga om programmet, kan ni inte ha lite CG analyser istället för turneringar hela tiden och då menar jag inte heller analyser från HSP utan på en lite mer human nivå. Det är så sällan man får se dig (gdaily) kommentera CG.

 

Sedan vill jag även trycka lite på det Goose_strike undrade, om ni inte kan variera första delen av programmet. Skulle ni inte ha med hur en live rapportering gick till eller "en vanlig dag med Ola" Osv.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med vill jag berömma er för ett skitbra program verkligen :D. Bästa pokerprogrammet jag nånsin sett.

 

Sen vill jag bara säga att jag också tycker att tuggummituggandet var väldigt störande att titta på. Att låta gäster ha tuggummi är ett rookie-misstag i tv-produktion.

 

Jag hoppas i alla fall att ni fortsätter att göra ett lika bra och intressant program.

 

Mvh /Pär "aka" Nacho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem är att det är lättare att diskutera en turnering än cashgame. Det är också enklare att hitta gäster med "igenkänningsfaktor" genom turneringsvinster.

 

Exempelvis har vi Patric i intervjun med CoP-gänget som framförallt är cashgame spelare, ändå ramlade vi in på turneringsdiskussionerna. Liknande diskussioner hamnade vi i med Christer Johansson där vi diskuterade WPT. Han beskriver också det som sin största merit, trots att han spelar väldigt mycket cg.

 

Förutsatt att vi hittar fler spelare som till största delen spelar cg, vilka frågor vill ni att vi tar upp med dem? Rent generellt alltså.

 

Det fungerade bra när jacobmail var gäst i studion. Om ni helt enkelt bjuder in gäster som fokuserar sig på cashgames och inte representerar Tomte Poker eller vad det nu är löser det sig automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...